Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Čtvrtá generace Mazdy 3 se konečně ukazuje světu. Novinka stojí na nové platformě a do nabídky automobilky uvede očekávanou inovaci ve formě motoru Skyactiv-X, kombinujícího zážehový i vznětový princip spalování.

Vzhled nové Mazdy 3 vychází podle očekávaní z dřívějšího konceptu Kai a podle automobilky ještě dále rozšiřuje její designový jazyk Kodo. Na hatchbacku je výrazná hlavně zadní, snižující se linie střechy, doplněná o široký „spoiler“ nad oknem pátých dveří. Sedan, který bude rovněž nadále v nabídce, již vypadá trochu střídměji.

Mazda 3 – rozměry
Karoserie hatchback sedan
Délka [mm] 4459 4662
Šířka [mm] 1797 1797
Výška [mm] 1440 1445
Rozvor [mm] 2725 2725
Objem kufru [l] zatím neuvedeno zatím neuvedeno

Nová „trojka“ je rovněž postavena na nové platformě Skyactiv Vehicle Architecture. Ta vyniká zvýšenou tuhostí, nižší hmotností a také má zajistit nižší úroveň vibrací a hluku směřujících do kabiny vozu. Poslední zmíněné vlastnosti mají být dle Mazdy zajištěny taky změnou na podvozku, kdy vzadu novinka již nepoužívá zavěšení multilink, ale jednoduší rozvržení s torzní tyčí. Vpředu mluvíme o vzpěrách McPherson.

Mazda se uvnitř také zaměřila na zlepšení ergonomie a kvalitu zpracování. Palubní deska byla dále zjednodušena oproti staré generaci a hlavně její středová část vypadá opravdu elegantně – nachází se zde pouze ovladače klimatizace a výše 8,8palcový displej infotainmentu. Řidiči samozřejmě nebude chybět výbava posledních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Jak lze vidět, Mazda je zatím ohledně detailních informací střídmá. To se týká rovněž očekávaného motoru Skyactiv-X. Opět tedy jen potvrzuje jeho nasazení v novém modelu, ale přesnější specifikaci neuvádí. Benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů přeplňovaný kompresorem se má pyšnit výrazným snížením spotřeby paliva a tvorby emisí, a to díky kombinaci zážehového i vznětového princip spalování.

Dosavadní informace uváděly výkon okolo 140 kW (190 koní) a 230 Nm točivého momentu, přičemž Mazda zmiňuje u tohoto motoru i nasazení mild-hybridní techniky. Zbytek portfolia motorizací bude určitě doplněn existujícími Skyactiv-G jednotkami o objemu 1,5 litru a 2,0 litru. Na naftu se nemá zapomenout a pod kapotou se tak objeví i 1,8litrový diesel Skyactiv-D.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Na některých trzích se Mazda 3 objeví i se systémem pohonu všech kol i-Activ AWD v nové generaci, doplněným o funkci vektorování točivého momentu. V závislosti na motorizaci pak bude „trojka“ využívat šestistupňové manuální nebo automatické převodovky.

V Evropě se má novinka objevit v prodeji na jaře 2019.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků