Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Čtvrtá generace Mazdy 3 se konečně ukazuje světu. Novinka stojí na nové platformě a do nabídky automobilky uvede očekávanou inovaci ve formě motoru Skyactiv-X, kombinujícího zážehový i vznětový princip spalování.

Vzhled nové Mazdy 3 vychází podle očekávaní z dřívějšího konceptu Kai a podle automobilky ještě dále rozšiřuje její designový jazyk Kodo. Na hatchbacku je výrazná hlavně zadní, snižující se linie střechy, doplněná o široký „spoiler“ nad oknem pátých dveří. Sedan, který bude rovněž nadále v nabídce, již vypadá trochu střídměji.

Mazda 3 – rozměry
Karoserie hatchback sedan
Délka [mm] 4459 4662
Šířka [mm] 1797 1797
Výška [mm] 1440 1445
Rozvor [mm] 2725 2725
Objem kufru [l] zatím neuvedeno zatím neuvedeno

Nová „trojka“ je rovněž postavena na nové platformě Skyactiv Vehicle Architecture. Ta vyniká zvýšenou tuhostí, nižší hmotností a také má zajistit nižší úroveň vibrací a hluku směřujících do kabiny vozu. Poslední zmíněné vlastnosti mají být dle Mazdy zajištěny taky změnou na podvozku, kdy vzadu novinka již nepoužívá zavěšení multilink, ale jednoduší rozvržení s torzní tyčí. Vpředu mluvíme o vzpěrách McPherson.

Mazda se uvnitř také zaměřila na zlepšení ergonomie a kvalitu zpracování. Palubní deska byla dále zjednodušena oproti staré generaci a hlavně její středová část vypadá opravdu elegantně – nachází se zde pouze ovladače klimatizace a výše 8,8palcový displej infotainmentu. Řidiči samozřejmě nebude chybět výbava posledních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Jak lze vidět, Mazda je zatím ohledně detailních informací střídmá. To se týká rovněž očekávaného motoru Skyactiv-X. Opět tedy jen potvrzuje jeho nasazení v novém modelu, ale přesnější specifikaci neuvádí. Benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů přeplňovaný kompresorem se má pyšnit výrazným snížením spotřeby paliva a tvorby emisí, a to díky kombinaci zážehového i vznětového principu spalování.

Dosavadní informace uváděly výkon okolo 140 kW (190 koní) a 230 Nm točivého momentu, přičemž Mazda zmiňuje u tohoto motoru i nasazení mild-hybridní techniky. Zbytek portfolia motorizací bude určitě doplněn existujícími Skyactiv-G jednotkami o objemu 1,5 litru a 2,0 litru. Na naftu se nemá zapomenout a pod kapotou se tak objeví i 1,8litrový diesel Skyactiv-D.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Na některých trzích se Mazda 3 objeví i se systémem pohonu všech kol i-Activ AWD v nové generaci, doplněným o funkci vektorování točivého momentu. V závislosti na motorizaci pak bude „trojka“ využívat šestistupňové manuální nebo automatické převodovky.

V Evropě se má novinka objevit v prodeji na jaře 2019.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků