Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Čtvrtá generace Mazdy 3 se konečně ukazuje světu. Novinka stojí na nové platformě a do nabídky automobilky uvede očekávanou inovaci ve formě motoru Skyactiv-X, kombinujícího zážehový i vznětový princip spalování.

Vzhled nové Mazdy 3 vychází podle očekávaní z dřívějšího konceptu Kai a podle automobilky ještě dále rozšiřuje její designový jazyk Kodo. Na hatchbacku je výrazná hlavně zadní, snižující se linie střechy, doplněná o široký „spoiler“ nad oknem pátých dveří. Sedan, který bude rovněž nadále v nabídce, již vypadá trochu střídměji.

Mazda 3 – rozměry
Karoserie hatchback sedan
Délka [mm] 4459 4662
Šířka [mm] 1797 1797
Výška [mm] 1440 1445
Rozvor [mm] 2725 2725
Objem kufru [l] zatím neuvedeno zatím neuvedeno

Nová „trojka“ je rovněž postavena na nové platformě Skyactiv Vehicle Architecture. Ta vyniká zvýšenou tuhostí, nižší hmotností a také má zajistit nižší úroveň vibrací a hluku směřujících do kabiny vozu. Poslední zmíněné vlastnosti mají být dle Mazdy zajištěny taky změnou na podvozku, kdy vzadu novinka již nepoužívá zavěšení multilink, ale jednoduší rozvržení s torzní tyčí. Vpředu mluvíme o vzpěrách McPherson.

Mazda se uvnitř také zaměřila na zlepšení ergonomie a kvalitu zpracování. Palubní deska byla dále zjednodušena oproti staré generaci a hlavně její středová část vypadá opravdu elegantně – nachází se zde pouze ovladače klimatizace a výše 8,8palcový displej infotainmentu. Řidiči samozřejmě nebude chybět výbava posledních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Jak lze vidět, Mazda je zatím ohledně detailních informací střídmá. To se týká rovněž očekávaného motoru Skyactiv-X. Opět tedy jen potvrzuje jeho nasazení v novém modelu, ale přesnější specifikaci neuvádí. Benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů přeplňovaný kompresorem se má pyšnit výrazným snížením spotřeby paliva a tvorby emisí, a to díky kombinaci zážehového i vznětového principu spalování.

Dosavadní informace uváděly výkon okolo 140 kW (190 koní) a 230 Nm točivého momentu, přičemž Mazda zmiňuje u tohoto motoru i nasazení mild-hybridní techniky. Zbytek portfolia motorizací bude určitě doplněn existujícími Skyactiv-G jednotkami o objemu 1,5 litru a 2,0 litru. Na naftu se nemá zapomenout a pod kapotou se tak objeví i 1,8litrový diesel Skyactiv-D.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Na některých trzích se Mazda 3 objeví i se systémem pohonu všech kol i-Activ AWD v nové generaci, doplněným o funkci vektorování točivého momentu. V závislosti na motorizaci pak bude „trojka“ využívat šestistupňové manuální nebo automatické převodovky.

V Evropě se má novinka objevit v prodeji na jaře 2019.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků