Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Čtvrtá generace Mazdy 3 se konečně ukazuje světu. Novinka stojí na nové platformě a do nabídky automobilky uvede očekávanou inovaci ve formě motoru Skyactiv-X, kombinujícího zážehový i vznětový princip spalování.

Vzhled nové Mazdy 3 vychází podle očekávaní z dřívějšího konceptu Kai a podle automobilky ještě dále rozšiřuje její designový jazyk Kodo. Na hatchbacku je výrazná hlavně zadní, snižující se linie střechy, doplněná o široký „spoiler“ nad oknem pátých dveří. Sedan, který bude rovněž nadále v nabídce, již vypadá trochu střídměji.

Mazda 3 – rozměry
Karoserie hatchback sedan
Délka [mm] 4459 4662
Šířka [mm] 1797 1797
Výška [mm] 1440 1445
Rozvor [mm] 2725 2725
Objem kufru [l] zatím neuvedeno zatím neuvedeno

Nová „trojka“ je rovněž postavena na nové platformě Skyactiv Vehicle Architecture. Ta vyniká zvýšenou tuhostí, nižší hmotností a také má zajistit nižší úroveň vibrací a hluku směřujících do kabiny vozu. Poslední zmíněné vlastnosti mají být dle Mazdy zajištěny taky změnou na podvozku, kdy vzadu novinka již nepoužívá zavěšení multilink, ale jednoduší rozvržení s torzní tyčí. Vpředu mluvíme o vzpěrách McPherson.

Mazda se uvnitř také zaměřila na zlepšení ergonomie a kvalitu zpracování. Palubní deska byla dále zjednodušena oproti staré generaci a hlavně její středová část vypadá opravdu elegantně – nachází se zde pouze ovladače klimatizace a výše 8,8palcový displej infotainmentu. Řidiči samozřejmě nebude chybět výbava posledních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Jak lze vidět, Mazda je zatím ohledně detailních informací střídmá. To se týká rovněž očekávaného motoru Skyactiv-X. Opět tedy jen potvrzuje jeho nasazení v novém modelu, ale přesnější specifikaci neuvádí. Benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů přeplňovaný kompresorem se má pyšnit výrazným snížením spotřeby paliva a tvorby emisí, a to díky kombinaci zážehového i vznětového principu spalování.

Dosavadní informace uváděly výkon okolo 140 kW (190 koní) a 230 Nm točivého momentu, přičemž Mazda zmiňuje u tohoto motoru i nasazení mild-hybridní techniky. Zbytek portfolia motorizací bude určitě doplněn existujícími Skyactiv-G jednotkami o objemu 1,5 litru a 2,0 litru. Na naftu se nemá zapomenout a pod kapotou se tak objeví i 1,8litrový diesel Skyactiv-D.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Na některých trzích se Mazda 3 objeví i se systémem pohonu všech kol i-Activ AWD v nové generaci, doplněným o funkci vektorování točivého momentu. V závislosti na motorizaci pak bude „trojka“ využívat šestistupňové manuální nebo automatické převodovky.

V Evropě se má novinka objevit v prodeji na jaře 2019.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků