Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Čtvrtá generace Mazdy 3 se konečně ukazuje světu. Novinka stojí na nové platformě a do nabídky automobilky uvede očekávanou inovaci ve formě motoru Skyactiv-X, kombinujícího zážehový i vznětový princip spalování.

Vzhled nové Mazdy 3 vychází podle očekávaní z dřívějšího konceptu Kai a podle automobilky ještě dále rozšiřuje její designový jazyk Kodo. Na hatchbacku je výrazná hlavně zadní, snižující se linie střechy, doplněná o široký „spoiler“ nad oknem pátých dveří. Sedan, který bude rovněž nadále v nabídce, již vypadá trochu střídměji.

Mazda 3 – rozměry
Karoserie hatchback sedan
Délka [mm] 4459 4662
Šířka [mm] 1797 1797
Výška [mm] 1440 1445
Rozvor [mm] 2725 2725
Objem kufru [l] zatím neuvedeno zatím neuvedeno

Nová „trojka“ je rovněž postavena na nové platformě Skyactiv Vehicle Architecture. Ta vyniká zvýšenou tuhostí, nižší hmotností a také má zajistit nižší úroveň vibrací a hluku směřujících do kabiny vozu. Poslední zmíněné vlastnosti mají být dle Mazdy zajištěny taky změnou na podvozku, kdy vzadu novinka již nepoužívá zavěšení multilink, ale jednoduší rozvržení s torzní tyčí. Vpředu mluvíme o vzpěrách McPherson.

Mazda se uvnitř také zaměřila na zlepšení ergonomie a kvalitu zpracování. Palubní deska byla dále zjednodušena oproti staré generaci a hlavně její středová část vypadá opravdu elegantně – nachází se zde pouze ovladače klimatizace a výše 8,8palcový displej infotainmentu. Řidiči samozřejmě nebude chybět výbava posledních asistenčních a bezpečnostních systémů.

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Jak lze vidět, Mazda je zatím ohledně detailních informací střídmá. To se týká rovněž očekávaného motoru Skyactiv-X. Opět tedy jen potvrzuje jeho nasazení v novém modelu, ale přesnější specifikaci neuvádí. Benzinový čtyřválec o objemu dvou litrů přeplňovaný kompresorem se má pyšnit výrazným snížením spotřeby paliva a tvorby emisí, a to díky kombinaci zážehového i vznětového principu spalování.

Dosavadní informace uváděly výkon okolo 140 kW (190 koní) a 230 Nm točivého momentu, přičemž Mazda zmiňuje u tohoto motoru i nasazení mild-hybridní techniky. Zbytek portfolia motorizací bude určitě doplněn existujícími Skyactiv-G jednotkami o objemu 1,5 litru a 2,0 litru. Na naftu se nemá zapomenout a pod kapotou se tak objeví i 1,8litrový diesel Skyactiv-D.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Na některých trzích se Mazda 3 objeví i se systémem pohonu všech kol i-Activ AWD v nové generaci, doplněným o funkci vektorování točivého momentu. V závislosti na motorizaci pak bude „trojka“ využívat šestistupňové manuální nebo automatické převodovky.

V Evropě se má novinka objevit v prodeji na jaře 2019.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek