Nová Mazda 3 na další upoutávce! Naplno se ukáže na konci listopadu

Pomalu a jistě jsme lákáni na oficiální premiéru nové Mazdy 3. Japonská automobilka tak zveřejňuje další upoutávku, která částečně odhaluje karoserie nového hatchbacku i sedanu.

Nejnovější upoutávka na novou generaci Mazdy 3 je už doprovázená i potvrzenou premiérou na letošním autosalonu v Los Angeles, který začíná 28. listopadu. Nyní zveřejněná fotografie obou karosářských verzí trojky přitom nadále potvrzuje, že křivky vozů budou silně inspirovány starším konceptem Kai (viz galerie).

Hlavně záď hatchbacku přímo odkazuje na tvary zmíněné studie s nízko se svažující linií střechy na zádi a výkrojem zadních dveří. Mazda dodává, že „trojka“ nabídne ještě plnější interpretaci jejího designového směřování Kodo. Sedan bude v zadních partiích pravděpodobně o trochu střídmější.

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Lze očekávat, že vypilovaný design Mazdy 3 bude prvním uvedením zcela nových prvků i pro budoucí nové modely značky. Uvidíme, zda se automobilce podaří udržet v produkční „trojce“ i zdařile jednoduchý a elegantní interiér konceptu. Od designérů již například dříve zazněla nevole vůči trčícím displejům z palubních desek dnešních vozů.

V pořadí již čtvrtá generace Mazdy 3 má využít novou architekturu, která vyniká zvýšenou tuhostí, nižší hmotností a komfortněji fungujícím podvozkem. Pod kapotou se určitě objeví poslední motory řady SkyActiv. Mnohé detaily si ale Mazda nechává stále pro sebe.

Ani Mazda se dieselů vzdát nehodlá. Říká, že jsou lepší než hybridy

Ani Mazda se dieselů vzdát nehodlá. Říká, že jsou lepší než hybridy

Zcela novou jednotkou má být ovšem benzinový, kompresorem přeplňovaný agregát SkyActiv-X o objemu dvou litrů, jenž bude kombinovat zážehový i vznětový princip spalování. Výrobce tím chce zajistit ještě úspornější chod a samozřejmě vyjít vstříc emisním normám. U dvoulitru se počítá s výkonem okolo 140 kW (190 koní) a 230 Nm točivého momentu.

S živou premiérou na přelomu listopadu a prosince bude nová Mazda 3 uvedena na trh velice pravděpodobně už na začátku příštího roku.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků