Nová Mazda 3 na další upoutávce! Naplno se ukáže na konci listopadu

Pomalu a jistě jsme lákáni na oficiální premiéru nové Mazdy 3. Japonská automobilka tak zveřejňuje další upoutávku, která částečně odhaluje karoserie nového hatchbacku i sedanu.

Nejnovější upoutávka na novou generaci Mazdy 3 je už doprovázená i potvrzenou premiérou na letošním autosalonu v Los Angeles, který začíná 28. listopadu. Nyní zveřejněná fotografie obou karosářských verzí trojky přitom nadále potvrzuje, že křivky vozů budou silně inspirovány starším konceptem Kai (viz galerie).

Hlavně záď hatchbacku přímo odkazuje na tvary zmíněné studie s nízko se svažující linií střechy na zádi a výkrojem zadních dveří. Mazda dodává, že „trojka“ nabídne ještě plnější interpretaci jejího designového směřování Kodo. Sedan bude v zadních partiích pravděpodobně o trochu střídmější.

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Lze očekávat, že vypilovaný design Mazdy 3 bude prvním uvedením zcela nových prvků i pro budoucí nové modely značky. Uvidíme, zda se automobilce podaří udržet v produkční „trojce“ i zdařile jednoduchý a elegantní interiér konceptu. Od designérů již například dříve zazněla nevole vůči trčícím displejům z palubních desek dnešních vozů.

V pořadí již čtvrtá generace Mazdy 3 má využít novou architekturu, která vyniká zvýšenou tuhostí, nižší hmotností a komfortněji fungujícím podvozkem. Pod kapotou se určitě objeví poslední motory řady SkyActiv. Mnohé detaily si ale Mazda nechává stále pro sebe.

Ani Mazda se dieselů vzdát nehodlá. Říká, že jsou lepší než hybridy

Ani Mazda se dieselů vzdát nehodlá. Říká, že jsou lepší než hybridy

Zcela novou jednotkou má být ovšem benzinový, kompresorem přeplňovaný agregát SkyActiv-X o objemu dvou litrů, jenž bude kombinovat zážehový i vznětový princip spalování. Výrobce tím chce zajistit ještě úspornější chod a samozřejmě vyjít vstříc emisním normám. U dvoulitru se počítá s výkonem okolo 140 kW (190 koní) a 230 Nm točivého momentu.

S živou premiérou na přelomu listopadu a prosince bude nová Mazda 3 uvedena na trh velice pravděpodobně už na začátku příštího roku.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků