Nová Mazda 3 má na trh dorazit s průlomovým motorem!

46 komentářů

joe
4. prosince • 13:26

nová Mazda 3 je hnus. Display malej, volant velkej, přístrojový display zaostalý. Mazda by měla modely 2,3 cx3 úplně vyřadit z produkce. a vyrábět jen CX5 as 6. Sám vlastním CX5 a nikdy bych si 3 nekoupil. Takový hnus. ačkoliv je CX5 dělaná na platformě Mazdy 3 stejně je 3 hnusná. Bohužel automobilka ničím nepřekvapila. Ostrý názor vlastníka Mazdy.

Jerry1513
22. října • 8:52

Vloni jsem koupil novou Mazdu 3 v dvoulitr a žere reálně 5-6 l/100km. Jezdí skvěle. Už se těším a věřím že to bude bomba. Kompresor forever :-)

Ondra
10. srpna • 23:58

Trosku ruzne weby v CR a US motaji, kdy vlastne bude v Mazde 3. Nova redesign Mazda 3 bude uvedena v rijnu. K nam se dostane pristi rok v cca breznu, ale tyto motory tam dle popisu v zahranicci nebudou. Ty az pres rok. To vsak zde je jinak. Nadpisu a jinak v textu. Prekladani pro CR je i komplikovane, ze v US obcas model Mazdy 3, co se ted prodava oznacuji jako 2018, takze to ve spojeni, kdy bude osazen a prodavan motor zpusobuje super neporadek.

Ada je tu
11. srpna • 11:29

A proč tedy raději nezůstat u dieselu, který má výhodu lepší energetické účinnosti? Zážehový motor stejně míří do muzea. :-))

jerry1513
13. září • 14:55

Tak do muzea patříš možná ty a tvůj téédééýýý. btw mám Skyactiv G 120 a jezdím za 5. A v reálu. :-D

Tom
13. srpna • 12:24

Dobrý den poradíte mi jakou zahrádku koupit na Mazdu 3 rok 2004 motor 1,6 benzín 77 kw?

Martin
16. srpna • 13:02

Ahoj, já jsem koupil zahrádku i vanu do kufru na stejnou mazdu co máš z eshopu https://www.neumax.cz/hledat/...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
20. srpna • 10:19

Jak dlouho trvalo než vám to přišlo domů? a zahrádka přesně sedí na mazdu?

Martin
21. srpna • 12:13

Trvalo to myslím tři dny, než mi to došlo domů a ano přesně to sedí na mazdu, mají to velice kvalitní i z tvrzeného plastu.

Joe Doe
11. srpna • 12:14

Teba vyhodili z auto.cz?

vana
10. srpna • 15:03

"...Pokud by bylo palivo příliš studené, motor by nenastartoval, když bude naopak moc horké, bude se vám celé auto klepat...":-D:-D:-D:-D:-D

Antiautomat
10. srpna • 8:00

...co je na tom nove? Stacilo prehriat wartburga.

Antiautomat
10. srpna • 20:27

...minuskar wartburga ocividne nemal. Preco sa potom vyjadruje k teme, to je zahada a osemnasty div sveta.

vana
11. srpna • 7:18

Minuskar možná neměl wartburga, ale přesto má pravdu. Že přehřátý wartburg zapaloval i bez klíčku ještě neznamená, že v něm tehdy probíhalo HCCI

Kankunen
10. srpna • 6:55

No jestli to chápu dobře, tak ve vznětovém režimu to pojede v době kdy chceš po autu výkon. Ostatní výrobci šetří benzín v době nejnižší spotřeby, u Mazdy by to mělo být naopak.

Antiautomat
9. srpna • 20:12

Ach jaj. Nejedna sa o NIC INE len to, co u nas fungovalo pred polstorocim. Je to princip tzv.ziaroveho motora, kde sa zmes vstrekuje do najmenej chladenej casti kompresneho priestoru. Ak neverite, publikacia STROJE (1960 plus minus, standardna pomocka VS v tych rokoch) toto nalezite dokumentuje. Nieco z dnesnej doby tam nemate?

jean
10. srpna • 10:52

Žiarová hlava fungovala už v počiatkoch spaľovacích motorov, ale to nič nemení na tom, že všetci anti*** sú drbnutí ;-)

Antiautomat
10. srpna • 19:16

drbnuti ste Vy, precitajte si este raz co pisem, pokial nerozumiete, povedzte iba EEEE (to zvladate), co v preklade znamena: nerozumiem, mozete mi to vysvetlit? Bavim sa o principe fungovania takehoto motoru a ten je aplikovany, teda pokial doteraz zname udaje neklamu, aj tu. Napoveda: zapalna zmes NEMA v kazdom mieste spalovacieho priestoru rovnaku teplotu a ani tlak, ostatne preto maju spalovacie priestory rozne tvary. Ale to uz je nad Vase chapanie, ze.

jean
10. srpna • 21:43

nadhera, takze v uzavretej nadobe nema tekutina v kazdom mieste rovnaky tlak. to je nova fyzika? :-D

QDewcf9&dch
11. srpna • 10:12

Vyborne, stredoskolskou fyziku zvladate: Tekutiny v klidu (= plyny + kapaliny) maji skutecne v uzavrenem systemu stejny (hydro)staticky tlak v celem objemu. S touto znalosti skutecne muzete slozit maturitu a zrejme i spokojene prozit cely zivot.
Nicmene, pro uspesnou konstrukci stroju s vnitrnim spalovanim to kupodivu nestaci. Zakladni problem totiz tkvi v tom, ze medium ve spalovacim prostoru v klidu neni. Naopak, obsah spalovaciho prostoru se pohybuje a to necekane rychle. Radove se muze jednat az o rychlosti proudeni v tisicich metru za sekundu. Za techto podminek zacinaji hrat vyznamnou roli setrvacne sily a zmeny viskozity, teploty, tepelne vodivosti, hustoty a tak dale. A tak se vnimavy pozorovatel dobere poznani, ze staticky tlak sam o sobe nestaci k popisu dynamickeho stavu tekutiny. On totiz tlak ma jeste druhou slozku reflektujici prave rychlost proudeni a stervacne ucinky hmoty - tzv. dynamicky tlak. Mozna, ze existuji matematicky pripustne podminky, za kterych by dynamicky tlak v uzavrenem system byl konstantni, lec fyzikalne budou zrejme velice bizarni a tudiz neralizovatelne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
13. srpna • 11:44

...vdaka, ja som tieto uplne primitivne znalosti nemal NERVY tomu expertovi vysvetlovat. Skvele podanie.No ale co uz. Jean, mate doma sodovku? Taky maly kokotny (pardon ale teraz uz musim) bazmeg, ktory bol absolutnym standardom socialistickej domacnosti v beznom panelaku. Nepomaha? Naozaj pardon, ale toto co Ste (s velkym S ako uctou k blbovi) vyprodukovali, patri do Top10 blbosti.B-]

PepaJ
9. srpna • 22:44

Je to znacne slozitejsi system nez uvádite ..vygooglete si to

Antiautomat
13. srpna • 11:38

..samozrejme ze nie.

><
8. srpna • 20:51

Ja byt Vami, tak jdu delat inzenyra do Mazdy. Vy tomu rozumite.,

josephko
8. srpna • 20:28

Že je článok trochu starší, to nevadí. Ale že tam chýba jedna dôležitá technická poznámka, to už je smutné. Tá poznámka je asi takáto:
Spaľovanie bez sviečok bude prebiehať iba pri vyšších otáčkach. Na voľnobehu a pri nízkych otáčkach budú kvôli kultivovanosti behu motoru slúžiť na zapaľovanie zmesi sviečky. Takže je to trochu taký hybrid medzi benzínovým a vznetovým motorom.

skodafil
10. srpna • 0:17

Ve vyssich otackach to nejde kvuli dobe potrebne na vstriknuti a rozpraseni paliva. Mazde fandim a na jejich reseni jsem velmi zvedav.

PepaJ
9. srpna • 22:43

..ono je to cele trochu jinak..motor nakonec pobezi v SCCI rezimu...nikoliv v HCCI. A pokud to Mazda dokaze odladit, tak se konecne po vice jak sto letech dockame znacneho pokroku u spalovacich motoru na fosilni paliva.

Zelí
8. srpna • 19:51

Diesel na benzín nemůže dosáhnout spotřeby jako diesel na naftu. Nafta má v 1 litru cca o 15% vyšší energetický obsah. Pokud pojede částečně v režimu se zážehem svíčkou pak samozřejmě musí obsah paliva jít nahoru tak, aby byl svíčkou zapálitelný a spotřeba půjde zákonitě zase nahoru.
Moc tomu nevěřím, těch pokusů s dieslem na benzín už bylo mnoho a nic kloudného se nepodařilo. Jakmile je tam svíčka, tak je to podfuk, je to zážehový motor s nějakým procentem režimu, kdy se to MOŽNÁ zapálí bez svíčky.
Až to pojede tak, že sundáte ze svíček fajky a ono to pojede, tak se může hovořit o dieslu na benzín.

Joe Doe
10. srpna • 8:30

Skutocne neviem, preco ty nie si sefom mazdackeho vyvoja motorov....

Q
9. srpna • 19:37

V odborné technické praxi se měrná spotřeba uvádí v kg na kWh. V takovém případě vychází energetický obsah u benzínu a nafty stejně a dá se to snadněji porovnat.
Ale je pravda, že ten přístup Mazdy je "podfuk". Je to vlastně vznětový a zážehový motor zároveň. Takže se sečtou nejen výhody, ale i nevýhody (výrobní náklady i poruchovost vznětových a zážehových součástí). Dnešní běžně dostupný vysokooktanový benzín prostě nelze za všech provozních podmínek vznítit. S nějakým " vznětovým benzínem" by to šlo, ale takový dnes na čerpačkách není a pochybuju, že by nějaká čerpačka toto zaváděla jen kvůli Mazdě.

Zelí
10. srpna • 6:04

Až budeš tankovat palivo v kg tak ano. Zatím tankuješ v litrech.
Motor je to zážehový a možná v nějakém malém segmentu pojede ve vznětovém režimu. Ale možná taky vůbec.

Ondra
10. srpna • 23:53

Co je na tom podfuk? Rekli, jak to funguje, ze tam svicky jsou. Podfuk by to byl, kdyby lhali, ze tam nejsou. Oni taky nepojmenovali jako HCCI, Spark cosik, coz je jasne, ze to priznavaji. Proste je to efektivnejsi v dobe, kdy silene ridic meni otacky tomu pomahat zazehem.
Vase argumenty vsechno nebo nic (podvod) jsou mimo. To bych mohl nejak pomluvit vsechny ostatni technologie, ze uz to .... motor.

lamal_SK
9. srpna • 14:13

lol ty este fakt dokazes prekvapit... btw uspora az o 30% oproti benzinaku rovnakeho vykonu v dnesnej dobe = spotreba dieselu ? kto pisal, ze to bude zrat ako diesel? a ktory diesel s ADblueb alebo bez ? ... same dohady, blbosti... tych tvojich +15% energie v nafte mozes zabalit ...

E15
9. srpna • 10:10

Tak my sofistikovanější petrolheadi vyjadřujeme spotřebu motorů zásadně v g/kWh. Pouze dieseloví jelimani řeší nějaké litry na 100....

ACE
9. srpna • 5:34

Možná bude lepší zjistit si více info. než na základě nekompletní zprávy vynášet kompletní soudy. Nafta má sice větší energetický obsah, ale ještě je taky nutno započítat účinnost.

Kuk Vykuk
8. srpna • 18:18

Jitrnice jakou svět neviděl!

Kuk Vykuk
8. srpna • 18:18

Jitrnice jakou s ět neviděl! :-DB-]

8. srpna • 16:44

Bravo. Aspon ne jak triprstaci v Evrope. Ktere se snazi vychvalit jak jsou supr. At si je strci do pr....

Ne321
8. srpna • 16:03

Mazda - pionyr slepych ulicek. Nekdo je musi prozkoumat a rici: "tudy ne, pratele". :-)

Shr3k
8. srpna • 16:42

Jasně, a proto přece VW přišel s EA888 s Millerovým cyklem. :-D Asi čtvrt století po Xedosu...

tom
9. srpna • 12:02

A ze ho mazda vymyslela a všichni ho pouzivaji:-). A mimochodem, Milleruv cyklus je pro benzinove turbo motory a tech VW jeste kolem ronu 2007 moc nemelo:-)

mpolan
11. srpna • 10:36

No... ale Xedosy jsou devadesátá léta, ne rok 2007... Millerův cyklus je mnohem starší a není jen pro turbomotory.

tom
11. srpna • 17:29

Dobre, tak preplnovane. A narazím na to, ze pokud je Milleruv cyklus urcen pro preplnovane motory, pak je VW nemelo moc kde nasadit.

tom
11. srpna • 15:02

A to, ze je Milleruv cyklus starší vim take, jen jsem poukazoval na to, ze mazda take nebyla prvni, kdo ho nasadil, takze casove srovnani nedává zadny smysl

tom
11. srpna • 15:00

Dobre, tak preplnovane. A narazím na to, ze pokud je Milleruv cyklus urcen pro preplnovane motory, pak je VW nemelo moc kde nasadit.

tom
8. srpna • 15:25

Řešení jako MB, bude tam svíčka pro rezim se studenym motorem a pro přechodové rezimy. Jinak pobezi bez zapalovani. Jsem zvědav na tu usporu paliva, vsechny doposud provedene testy za ocekavanim většinou dost zaostaly...

Doporučujeme

Články odjinud