Nová Mazda 3 má na trh dorazit s průlomovým motorem!

tom  |  08. 08. 2017 15:25  |  [37.48.55.xxx]

Řešení jako MB, bude tam svíčka pro rezim se studenym motorem a pro přechodové rezimy. Jinak pobezi bez zapalovani. Jsem zvědav na tu usporu paliva, vsechny doposud provedene testy za ocekavanim většinou dost zaostaly...

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  08. 08. 2017 16:03  |  [85.160.20.xxx]

Mazda - pionyr slepych ulicek. Nekdo je musi prozkoumat a rici: "tudy ne, pratele".

Odpovědět  |   | 
Shr3k  |  08. 08. 2017 16:42  |  [81.90.252.xxx]

Jasně, a proto přece VW přišel s EA888 s Millerovým cyklem. Asi čtvrt století po Xedosu...

Odpovědět  |   | 
tom  |  09. 08. 2017 12:02  |  [37.48.55.xxx]

A ze ho mazda vymyslela a všichni ho pouzivaji. A mimochodem, Milleruv cyklus je pro benzinove turbo motory a tech VW jeste kolem ronu 2007 moc nemelo

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 08. 2017 10:36

No... ale Xedosy jsou devadesátá léta, ne rok 2007... Millerův cyklus je mnohem starší a není jen pro turbomotory.

Odpovědět  |   | 
tom  |  11. 08. 2017 15:00  |  [37.48.55.xxx]

Dobre, tak preplnovane. A narazím na to, ze pokud je Milleruv cyklus urcen pro preplnovane motory, pak je VW nemelo moc kde nasadit.

Odpovědět  |   | 
tom  |  11. 08. 2017 15:02  |  [37.48.55.xxx]

A to, ze je Milleruv cyklus starší vim take, jen jsem poukazoval na to, ze mazda take nebyla prvni, kdo ho nasadil, takze casove srovnani nedává zadny smysl

Odpovědět  |   | 
tom  |  11. 08. 2017 17:29  |  [37.48.55.xxx]

Dobre, tak preplnovane. A narazím na to, ze pokud je Milleruv cyklus urcen pro preplnovane motory, pak je VW nemelo moc kde nasadit.

Odpovědět  |   | 
 |  08. 08. 2017 16:44  |  [84.244.117.xxx]

Bravo. Aspon ne jak triprstaci v Evrope. Ktere se snazi vychvalit jak jsou supr. At si je strci do pr....

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 08. 2017 18:18

Jitrnice jakou s ět neviděl!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 08. 2017 18:18

Jitrnice jakou svět neviděl!

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 08. 2017 19:51  |  [93.153.75.xxx]

Diesel na benzín nemůže dosáhnout spotřeby jako diesel na naftu. Nafta má v 1 litru cca o 15% vyšší energetický obsah. Pokud pojede částečně v režimu se zážehem svíčkou pak samozřejmě musí obsah paliva jít nahoru tak, aby byl svíčkou zapálitelný a spotřeba půjde zákonitě zase nahoru.
Moc tomu nevěřím, těch pokusů s dieslem na benzín už bylo mnoho a nic kloudného se nepodařilo. Jakmile je tam svíčka, tak je to podfuk, je to zážehový motor s nějakým procentem režimu, kdy se to MOŽNÁ zapálí bez svíčky.
Až to pojede tak, že sundáte ze svíček fajky a ono to pojede, tak se může hovořit o dieslu na benzín.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  09. 08. 2017 05:34  |  [46.30.239.xxx]

Možná bude lepší zjistit si více info. než na základě nekompletní zprávy vynášet kompletní soudy. Nafta má sice větší energetický obsah, ale ještě je taky nutno započítat účinnost.

Odpovědět  |   | 
E15  |  09. 08. 2017 10:10  |  [109.80.100.xxx]

Tak my sofistikovanější petrolheadi vyjadřujeme spotřebu motorů zásadně v g/kWh. Pouze dieseloví jelimani řeší nějaké litry na 100....

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  09. 08. 2017 14:13

lol ty este fakt dokazes prekvapit... btw uspora az o 30% oproti benzinaku rovnakeho vykonu v dnesnej dobe = spotreba dieselu ? kto pisal, ze to bude zrat ako diesel? a ktory diesel s ADblueb alebo bez ? ... same dohady, blbosti... tych tvojich +15% energie v nafte mozes zabalit ...

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 08. 2017 19:37  |  [212.158.129.xxx]

V odborné technické praxi se měrná spotřeba uvádí v kg na kWh. V takovém případě vychází energetický obsah u benzínu a nafty stejně a dá se to snadněji porovnat.
Ale je pravda, že ten přístup Mazdy je "podfuk". Je to vlastně vznětový a zážehový motor zároveň. Takže se sečtou nejen výhody, ale i nevýhody (výrobní náklady i poruchovost vznětových a zážehových součástí). Dnešní běžně dostupný vysokooktanový benzín prostě nelze za všech provozních podmínek vznítit. S nějakým " vznětovým benzínem" by to šlo, ale takový dnes na čerpačkách není a pochybuju, že by nějaká čerpačka toto zaváděla jen kvůli Mazdě.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  10. 08. 2017 06:04  |  [93.153.75.xxx]

Až budeš tankovat palivo v kg tak ano. Zatím tankuješ v litrech.
Motor je to zážehový a možná v nějakém malém segmentu pojede ve vznětovém režimu. Ale možná taky vůbec.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  10. 08. 2017 23:53  |  [80.250.30.xxx]

Co je na tom podfuk? Rekli, jak to funguje, ze tam svicky jsou. Podfuk by to byl, kdyby lhali, ze tam nejsou. Oni taky nepojmenovali jako HCCI, Spark cosik, coz je jasne, ze to priznavaji. Proste je to efektivnejsi v dobe, kdy silene ridic meni otacky tomu pomahat zazehem.
Vase argumenty vsechno nebo nic (podvod) jsou mimo. To bych mohl nejak pomluvit vsechny ostatni technologie, ze uz to .... motor.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 08. 2017 08:30  |  [212.47.19.xxx]

Skutocne neviem, preco ty nie si sefom mazdackeho vyvoja motorov....

Odpovědět  |   | 
josephko  |  08. 08. 2017 20:28  |  [213.181.132.xxx]

Že je článok trochu starší, to nevadí. Ale že tam chýba jedna dôležitá technická poznámka, to už je smutné. Tá poznámka je asi takáto:
Spaľovanie bez sviečok bude prebiehať iba pri vyšších otáčkach. Na voľnobehu a pri nízkych otáčkach budú kvôli kultivovanosti behu motoru slúžiť na zapaľovanie zmesi sviečky. Takže je to trochu taký hybrid medzi benzínovým a vznetovým motorom.

Odpovědět  |   | 
PepaJ  |  09. 08. 2017 22:43  |  [176.24.48.xxx]

..ono je to cele trochu jinak..motor nakonec pobezi v SCCI rezimu...nikoliv v HCCI. A pokud to Mazda dokaze odladit, tak se konecne po vice jak sto letech dockame znacneho pokroku u spalovacich motoru na fosilni paliva.

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  10. 08. 2017 00:17  |  [88.102.99.xxx]

Ve vyssich otackach to nejde kvuli dobe potrebne na vstriknuti a rozpraseni paliva. Mazde fandim a na jejich reseni jsem velmi zvedav.

Odpovědět  |   | 
><  |  08. 08. 2017 20:51  |  [46.13.88.xxx]

Ja byt Vami, tak jdu delat inzenyra do Mazdy. Vy tomu rozumite.,

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  09. 08. 2017 20:12  |  [217.195.168.xxx]

Ach jaj. Nejedna sa o NIC INE len to, co u nas fungovalo pred polstorocim. Je to princip tzv.ziaroveho motora, kde sa zmes vstrekuje do najmenej chladenej casti kompresneho priestoru. Ak neverite, publikacia STROJE (1960 plus minus, standardna pomocka VS v tych rokoch) toto nalezite dokumentuje.

Nieco z dnesnej doby tam nemate?

Odpovědět  |   | 
PepaJ  |  09. 08. 2017 22:44  |  [176.24.48.xxx]

Je to znacne slozitejsi system nez uvádite ..vygooglete si to

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 08. 2017 11:38  |  [217.195.168.xxx]

..samozrejme ze nie.

Odpovědět  |   | 
jean  |  10. 08. 2017 10:52  |  [62.168.64.xxx]

Žiarová hlava fungovala už v počiatkoch spaľovacích motorov, ale to nič nemení na tom, že všetci anti*** sú drbnutí

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 08. 2017 19:16  |  [217.195.168.xxx]

drbnuti ste Vy, precitajte si este raz co pisem, pokial nerozumiete, povedzte iba EEEE (to zvladate), co v preklade znamena: nerozumiem, mozete mi to vysvetlit?

Bavim sa o principe fungovania takehoto motoru a ten je aplikovany, teda pokial doteraz zname udaje neklamu, aj tu. Napoveda: zapalna zmes NEMA v kazdom mieste spalovacieho priestoru rovnaku teplotu a ani tlak, ostatne preto maju spalovacie priestory rozne tvary. Ale to uz je nad Vase chapanie, ze.

Odpovědět  |   | 
jean  |  10. 08. 2017 21:43  |  [178.41.126.xxx]

nadhera, takze v uzavretej nadobe nema tekutina v kazdom mieste rovnaky tlak. to je nova fyzika?

Odpovědět  |   | 
QDewcf9&dch  |  11. 08. 2017 10:12  |  [149.238.52.xxx]

Vyborne, stredoskolskou fyziku zvladate: Tekutiny v klidu (= plyny + kapaliny) maji skutecne v uzavrenem systemu stejny (hydro)staticky tlak v celem objemu. S touto znalosti skutecne muzete slozit maturitu a zrejme i spokojene prozit cely zivot.
Nicmene, pro uspesnou konstrukci stroju s vnitrnim spalovanim to kupodivu nestaci. Zakladni problem totiz tkvi v tom, ze medium ve spalovacim prostoru v klidu neni. Naopak, obsah spalovaciho prostoru se pohybuje a to necekane rychle. Radove se muze jednat az o rychlosti proudeni v tisicich metru za sekundu. Za techto podminek zacinaji hrat vyznamnou roli setrvacne sily a zmeny viskozity, teploty, tepelne vodivosti, hustoty a tak dale. A tak se vnimavy pozorovatel dobere poznani, ze staticky tlak sam o sobe nestaci k popisu dynamickeho stavu tekutiny. On totiz tlak ma jeste druhou slozku reflektujici prave rychlost proudeni a stervacne ucinky hmoty - tzv. dynamicky tlak. Mozna, ze existuji matematicky pripustne podminky, za kterych by dynamicky tlak v uzavrenem system byl konstantni, lec fyzikalne budou zrejme velice bizarni a tudiz neralizovatelne.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  13. 08. 2017 11:44  |  [217.195.168.xxx]

...vdaka, ja som tieto uplne primitivne znalosti nemal NERVY tomu expertovi vysvetlovat. Skvele podanie.

No ale co uz. Jean, mate doma sodovku? Taky maly kokotny (pardon ale teraz uz musim) bazmeg, ktory bol absolutnym standardom socialistickej domacnosti v beznom panelaku. Nepomaha? Naozaj pardon, ale toto co Ste (s velkym S ako uctou k blbovi) vyprodukovali, patri do Top10 blbosti.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  10. 08. 2017 06:55  |  [46.174.56.xxx]

No jestli to chápu dobře, tak ve vznětovém režimu to pojede v době kdy chceš po autu výkon. Ostatní výrobci šetří benzín v době nejnižší spotřeby, u Mazdy by to mělo být naopak.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 08. 2017 08:00  |  [198.28.69.xxx]

...co je na tom nove?

Stacilo prehriat wartburga.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 08. 2017 20:27  |  [217.195.168.xxx]

...minuskar wartburga ocividne nemal. Preco sa potom vyjadruje k teme, to je zahada a osemnasty div sveta.

Odpovědět  |   | 
vana  |  11. 08. 2017 07:18  |  [37.48.32.xxx]

Minuskar možná neměl wartburga, ale přesto má pravdu. Že přehřátý wartburg zapaloval i bez klíčku ještě neznamená, že v něm tehdy probíhalo HCCI

Odpovědět  |   | 
vana  |  10. 08. 2017 15:03  |  [37.48.54.xxx]

"...Pokud by bylo palivo příliš studené, motor by nenastartoval, když bude naopak moc horké, bude se vám celé auto klepat..."

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  10. 08. 2017 23:58  |  [80.250.30.xxx]

Trosku ruzne weby v CR a US motaji, kdy vlastne bude v Mazde 3. Nova redesign Mazda 3 bude uvedena v rijnu. K nam se dostane pristi rok v cca breznu, ale tyto motory tam dle popisu v zahranicci nebudou. Ty az pres rok. To vsak zde je jinak. Nadpisu a jinak v textu. Prekladani pro CR je i komplikovane, ze v US obcas model Mazdy 3, co se ted prodava oznacuji jako 2018, takze to ve spojeni, kdy bude osazen a prodavan motor zpusobuje super neporadek.

Odpovědět  |   | 
Ada je tu  |  11. 08. 2017 11:29  |  [193.84.96.xxx]

A proč tedy raději nezůstat u dieselu, který má výhodu lepší energetické účinnosti? Zážehový motor stejně míří do muzea.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  11. 08. 2017 12:14  |  [212.47.19.xxx]

Teba vyhodili z auto.cz?

Odpovědět  |   | 
jerry1513  |  13. 09. 2017 14:55  |  [37.221.244.xxx]

Tak do muzea patříš možná ty a tvůj téédééýýý. btw mám Skyactiv G 120 a jezdím za 5. A v reálu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků

Nejčtenější články

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici n…

Přece jen objektivnější hodnocení spolehlivosti jednotlivých automobilů než průzkumy mezi vlastníky, nabízejí technici ze stanic technické kontroly. Nyní v Německu zveřejnili žebříček nejvíce a nejméně spolehlivých aut ve stáří od jednoho roku až do devíti let.

2.  10.  2017 | | 32 N/A
Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původní ceny. Motory drží, a zbytek?

Test ojetiny: BMW X5 je za dvacetinu původn…

BMW X5 bylo prvním SUV vyvinutým pod taktovkou mnichovské značky. Ceny nejlevnějších kusů nyní padají ke stu tisícům korun. Rozhodli jsme se zjistit, jak model funguje ojetý.

30.  9.  2017 | | 19 N/A
Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydr…

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás vybrali desítku těch nejdéle vyráběných. Nejspíš nepřekvapí, že vznětový není ani jeden z nich…

15.  10.  2017 | | 23 N/A
9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A když už, tak jen obtížně...

9 skvělých aut, která nekoupíme v Evropě! A…

Jiný kraj, jiný mrav - to, co se dobře prodává v Japonsku, nemusí fungovat v Americe. Automobilky tak záměrně některé své modely na určitých trzích vůbec nenabízí. Tohle je náš přehled devíti hodně zajímavých automobilů, které se v Evropě neprodávají.

8.  10.  2017 | | 13 N/A
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co je…

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete od sedmdesáti tisíc korun. Na co se zaměřit při výběru?

14.  10.  2017 | | 36 N/A