Nová Mazda 3 má na trh dorazit s průlomovým motorem!

Na vývoji motoru HCCI se pracuje už delší dobu, ale první automobilkou, která ho má otestovat v reálné výrobě, distribuci a následném provozu, má být Mazda a její model 3.

Technologie benzinového motoru s kompresním vznětovým zážehem pro úsporu paliva (HCCI) byla ve vývoji po mnoho let, ale brzy se jí nejspíš můžeme dočkat v prvním sériovém modelu.

Na začátku tohoto roku Mazda oznámila, že v roce 2018 představí první revoluční motor HCCI. Nyní se objevila zpráva, že jeho nositel má být Mazda 3, která se objeví v roce 2018 a prodávat se začne v následujícím roce.

Jak bude vypadat Mazda CX-8? Tady je odpověď!

Jak bude vypadat Mazda CX-8? Tady je odpověď!

Zpráva dále uvádí, že japonská automobilka poodhalí informace o novém motoru i chystaný vzhled modelu 3 na tokijském veletrhu v říjnu tohoto roku.

V revolučním motoru se využívá, stejně jako v dieselových motorech,  zapalování s pomocí komprese, jenže s benzínovým palivem. Dochází ke spalování homogenní směsi vzduchu a paliva při nižší teplotě, což snižuje vytváření tepelné energie, a tím se snižuje výsledná spotřeba až o 30 procent. Další výhoda je v menším množství vyprodukovaných emisí.

Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Jediným, ale také velmi zásadním problémem je ona specifická teplota, kterou motor potřebuje pro hladký chod. Pokud by bylo palivo příliš studené, motor by nenastartoval, když bude naopak moc horké, bude se vám celé auto klepat. Dále se pak pohonná jednotka hodně opotřebovává. Pokud však Mazda vyřešila tento problém, bude vůz nespíše schopen nastartovat i za studena.

A k samotné Mazdě 3, mělo by se jednat o podstatnou aktualizaci stávajícího modelu z roku 2014. Podobnou cestou se ubírá i větší sourozenec - Mazda CX-5 z tohoto roku.

Pro zajímavost přidáváme pár fotek současné Mazdy 3:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků