Nová Mazda 3 má na trh dorazit s průlomovým motorem!

Na vývoji motoru HCCI se pracuje už delší dobu, ale první automobilkou, která ho má otestovat v reálné výrobě, distribuci a následném provozu, má být Mazda a její model 3.

Technologie benzinového motoru s kompresním vznětovým zážehem pro úsporu paliva (HCCI) byla ve vývoji po mnoho let, ale brzy se jí nejspíš můžeme dočkat v prvním sériovém modelu.

Na začátku tohoto roku Mazda oznámila, že v roce 2018 představí první revoluční motor HCCI. Nyní se objevila zpráva, že jeho nositel má být Mazda 3, která se objeví v roce 2018 a prodávat se začne v následujícím roce.

Jak bude vypadat Mazda CX-8? Tady je odpověď!

Jak bude vypadat Mazda CX-8? Tady je odpověď!

Zpráva dále uvádí, že japonská automobilka poodhalí informace o novém motoru i chystaný vzhled modelu 3 na tokijském veletrhu v říjnu tohoto roku.

V revolučním motoru se využívá, stejně jako v dieselových motorech,  zapalování s pomocí komprese, jenže s benzínovým palivem. Dochází ke spalování homogenní směsi vzduchu a paliva při nižší teplotě, což snižuje vytváření tepelné energie, a tím se snižuje výsledná spotřeba až o 30 procent. Další výhoda je v menším množství vyprodukovaných emisí.

Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Jediným, ale také velmi zásadním problémem je ona specifická teplota, kterou motor potřebuje pro hladký chod. Pokud by bylo palivo příliš studené, motor by nenastartoval, když bude naopak moc horké, bude se vám celé auto klepat. Dále se pak pohonná jednotka hodně opotřebovává. Pokud však Mazda vyřešila tento problém, bude vůz nespíše schopen nastartovat i za studena.

A k samotné Mazdě 3, mělo by se jednat o podstatnou aktualizaci stávajícího modelu z roku 2014. Podobnou cestou se ubírá i větší sourozenec - Mazda CX-5 z tohoto roku.

Pro zajímavost přidáváme pár fotek současné Mazdy 3:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků