Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los Angeles uběhly dva pouhé dva týdny. Dnes jsme měli možnost si vůz prohlédnout v Praze.

V našlapaném segmentu nižší střední třídy je v současnosti hodně živo. Jenom letos dorazily na český trh nové generace Fordu Focus a Kie Ceed, poměrně krátce je u nás Honda Civic a v příštím roce se dočkáme už osmé generace Golfu. Stranou nezůstává ani Mazda, která teprve před pár týdny oficiálně představila novou trojku v provedení sedan a hatchback na autosalonu v Los Angeles. A už dnes víme, kolik bude stát a kdy se u nás fyzicky objeví první exempláře.

Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Dozvěděli jsme se to na dnešní premiéře Mazdy 3 v Praze. České zastoupení japonské značky reagovalo na požadavky zákazníků a rozšířila možnosti individualizace, novou trojku tak koupíte v šestašedesáti verzích namísto dřívějších čtyřiceti. Zákazníci navíc nejčastěji kupovali vyšší výbavové stupně. V Česku Attraction, na Slovensku nejvyšší Revolution. A tomu odpovídá i skladba ceníku nové generace.

Mazda 3 startuje s motorem G122 (2.0 Sky-G s mild-hybridní technikou a vypínáním válců) na částce 520.900 Kč. V základu dostanete litá 16" kola, LED světlomety, head-up displej, digitální přístrojový štít, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání, startování tlačítkem, klimatizaci, adaptivní tempomat, systém rozpoznávání dopravních značek, hlídání jízdních pruhů, slepého úhlu a prostoru za vozidlem, a dokonce navigaci. Tohle je hodně slušné!

Nová Mazda 3: Rozměry karoserie
Karoserie hatchback sedan
Délka [mm] 4459 4662
Šířka [mm] 1797 1797
Výška [mm] 1440 1445
Rozvor [mm] 2725 2725

Základní linie, která sama o sobě nenese žádné označení, nedovoluje připlatit si za připravené pakety, stačí však sáhnout po verzi Plus za nejméně 554.400 Kč a nejenže ve standardu dostanete lité osmnáctky, vyhřívaná přední sedadla i volant, automatickou dvozónovou klimatizaci, bezklíčové odemykání či zadní parkovací kameru, ale otevře se vám cesta ke všem nabízeným balíčkům.

Třeba Style za 28.000 Kč zahrnuje adaptivní LED světlomety, či bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, Luxury za 39.000 Kč už má kožené čalounění či elektricky ovládaná přední sedadla, Safety za 23.000 Kč přidá spoustu bezpečnostních systémů a 360° kamerový systém, a konečně Bose (13.500 Kč) zahrnuje audio s dvanácti reproduktory.

S ryze sportovní verzí MPS se u nové generace Mazdy 3 nepočítá, sportovněji laděné verze GT a GT Plus už ale v nabídce najdete nyní. Je dostupná pouze s revolučním motorem Skyactiv-X o výkonu 181 koní, který se na českém trhu objeví v červnu společně se sedanem a u hatchbacku může hnát přední i všechna čtyři kola. Zajímavá je cenová politika karosářských verzí - obě stojí naprosto stejně.

Nová Mazda 3 má na trh dorazit s průlomovým motorem!

Nová Mazda 3 má na trh dorazit s průlomovým motorem!

GT v karoserii hatchback stojí 603.400 Kč (AWD je za 668.400 Kč) a ve standardu má paket Style. Verze Plus stojí nejméně 634.400 Kč, a pokud byste toužili po čtyřkolce, necháte u prodejce 669.400 Kč. Všechny verze Mazdy 3 lze kombinovat s manuální i automatickou převodovkou, přičemž za automat dáte 65.000 Kč.

Vedle dvoulitru Skyactiv-G (122 koní) a motoru Skyactiv-X je v nabídce i nová vznětová osmnáctistovka s výkonem 116 koní (od 574.900 Kč). Prodej Mazdy 3 na našem trhu začne v únoru, v březnu už tedy na cestách potkáme první exempláře.

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 79 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků