Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los Angeles uběhly dva pouhé dva týdny. Dnes jsme měli možnost si vůz prohlédnout v Praze.

V našlapaném segmentu nižší střední třídy je v současnosti hodně živo. Jenom letos dorazily na český trh nové generace Fordu Focus a Kie Ceed, poměrně krátce je u nás Honda Civic a v příštím roce se dočkáme už osmé generace Golfu. Stranou nezůstává ani Mazda, která teprve před pár týdny oficiálně představila novou trojku v provedení sedan a hatchback na autosalonu v Los Angeles. A už dnes víme, kolik bude stát a kdy se u nás fyzicky objeví první exempláře.

Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Nová Mazda 3 oficiálně: S motorem Skyactiv-X bude hybridem

Dozvěděli jsme se to na dnešní premiéře Mazdy 3 v Praze. České zastoupení japonské značky reagovalo na požadavky zákazníků a rozšířila možnosti individualizace, novou trojku tak koupíte v šestašedesáti verzích namísto dřívějších čtyřiceti. Zákazníci navíc nejčastěji kupovali vyšší výbavové stupně. V Česku Attraction, na Slovensku nejvyšší Revolution. A tomu odpovídá i skladba ceníku nové generace.

Mazda 3 startuje s motorem G122 (2.0 Sky-G s mild-hybridní technikou a vypínáním válců) na částce 520.900 Kč. V základu dostanete litá 16" kola, LED světlomety, head-up displej, digitální přístrojový štít, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání, startování tlačítkem, klimatizaci, adaptivní tempomat, systém rozpoznávání dopravních značek, hlídání jízdních pruhů, slepého úhlu a prostoru za vozidlem, a dokonce navigaci. Tohle je hodně slušné!

Nová Mazda 3: Rozměry karoserie
Karoserie hatchback sedan
Délka [mm] 4459 4662
Šířka [mm] 1797 1797
Výška [mm] 1440 1445
Rozvor [mm] 2725 2725

Základní linie, která sama o sobě nenese žádné označení, nedovoluje připlatit si za připravené pakety, stačí však sáhnout po verzi Plus za nejméně 554.400 Kč a nejenže ve standardu dostanete lité osmnáctky, vyhřívaná přední sedadla i volant, automatickou dvozónovou klimatizaci, bezklíčové odemykání či zadní parkovací kameru, ale otevře se vám cesta ke všem nabízeným balíčkům.

Třeba Style za 28.000 Kč zahrnuje adaptivní LED světlomety, či bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, Luxury za 39.000 Kč už má kožené čalounění či elektricky ovládaná přední sedadla, Safety za 23.000 Kč přidá spoustu bezpečnostních systémů a 360° kamerový systém, a konečně Bose (13.500 Kč) zahrnuje audio s dvanácti reproduktory.

S ryze sportovní verzí MPS se u nové generace Mazdy 3 nepočítá, sportovněji laděné verze GT a GT Plus už ale v nabídce najdete nyní. Je dostupná pouze s revolučním motorem Skyactiv-X o výkonu 181 koní, který se na českém trhu objeví v červnu společně se sedanem a u hatchbacku může hnát přední i všechna čtyři kola. Zajímavá je cenová politika karosářských verzí - obě stojí naprosto stejně.

Nová Mazda 3 má na trh dorazit s průlomovým motorem!

Nová Mazda 3 má na trh dorazit s průlomovým motorem!

GT v karoserii hatchback stojí 603.400 Kč (AWD je za 668.400 Kč) a ve standardu má paket Style. Verze Plus stojí nejméně 634.400 Kč, a pokud byste toužili po čtyřkolce, necháte u prodejce 669.400 Kč. Všechny verze Mazdy 3 lze kombinovat s manuální i automatickou převodovkou, přičemž za automat dáte 65.000 Kč.

Vedle dvoulitru Skyactiv-G (122 koní) a motoru Skyactiv-X je v nabídce i nová vznětová osmnáctistovka s výkonem 116 koní (od 574.900 Kč). Prodej Mazdy 3 na našem trhu začne v únoru, v březnu už tedy na cestách potkáme první exempláře.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků