Sdílení techniky je při boji s emisemi stále populárnější. Další japonská automobilka sáhne po řešení z Aiči.
V kabátu Suzuki už nyní jezdí dva modely Toyoty – z Corolly se stalo Swace a z RAV4 je Across. Dalším výsledkem spolupráce mezi japonskými automobilkami bude chystané bateriové Subaru Solterra. A k Toyotě si nyní pro techniku sáhne i Mazda.
Před evropskými budovami Mazdy byl spatřen Yaris se zakrytými znáčky, z nějž se stane nová Mazda 2. Tento plán byl potvrzen skrze prezentaci finančních výsledků za rok 2020, dle níž bude vůz uveden na trh do konce příštího roku.
Partnerství je výhodné i z hlediska flotilových emisí, protože obě automobilky utvořily pool a mohou tak sdílet své cíle. Nová dvojka bude s největší pravděpodobností vznikat v jedné z továren, kde je vyráběna Toyota Yaris, tedy buď v japonském Kanegasaki, francouzském Onnaingu, nebo českém Kolíně.
Mazda ve svých materiálech specificky uvádí, že se jí hybridní systém Toyoty jeví jako ideální řešení. Její nový malý vůz tedy zřejmě dostane pouze systém s benzinovou patnáctistovkou, elektromotorem, převodovkou e-CVT a kombinovaným výkonem 85 kW. Takto poháněnou Toyotu Yaris právě máme v dlouhodobém redakčním testu a zatím se jeví jako perfektní parťák nejenom do města.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5