Tolik potřebné oživení nabídky kdysi slavné automobilky se blíží. Zabojuje designem i odkazy na minulost.
Stratos, Delta, Gamma, Fulvia… Při vzpomínkách na tyto slavné modely musí být člověku úzko když vidí, že kdysi ikonická automobilka nyní nabízí pouze jediný model Ypsilon, a to značně přesluhující a na technice nyní již prehistorického novodobého Fiatu 500. To se brzy změní, v přípravě jsou tři modely a prvním z nich bude již čtvrtá generace Ypsilonu.
Platformu a techniku dodá koncern Stellantis. Konkrétně půjde o technický základ CMP, který v současné době využívají například Peugeot 208, Opel Corsa a další kompaktní vozy.
Ypsilon byl již několikrát přistižen bez maskování, design tedy již není žádným tajemstvím. Záď si bere za vzor kulatá světla Stratosu, najdeme zde také velký nápis Lancia v docela zajímavém historizujícím fontu. V přední části se nachází světelné pásy, které tvoří motiv kalichu po vzoru starých vozů značky.
Z hlediska techniky nelze s ohledem na použitou platformu čekat výrazná překvapení. Pod kapotou se jistě bude nacházet tříválcová dvanáctistovka spojená s 48V mild-hybridem, dá se jistě počítat i s elektrickým pohonem koncernu Stellantis, který nově dává výkon 115 kW a ujede až 400 kilometrů. Premiéra nové Lancie Ypsilon je plánována na letošní autosalon v Ženevě.
Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.
Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.
Lancia Ypsilon