Nová Lancia Stratos je skutečností, situace je ale složitější (foto + info)

Když jsme vám začátkem srpna přinesli snímky z testů něčeho, co vypadalo jako reinkarnace slavné Lancie Stratos, nevěřili jsme jejich autentičnosti. A nepřesvědčila nás ani další sada, která vypadala jak pořízená na „Pininfarinově dvorečku”, vše se zdálo být až příliš nastrojené. Nyní je ale zřejmé, že jsme se mýlili a snímky zachytily skutečný vůz. Pravá Lancia Stratos to ale přesto není.

Německý výrobce autodílů Brose KG totiž uvolnil oficiální sadu snímků, která celé dílo zachycuje na místě i v pohybu. Jak okolnosti naznačují, nejde o oficiální produkt Lancie, ačkoli se tak tváří. Jde o dílo Pininfariny vytvořené na objednávku Michaela Stoscheka, majitele a ředitele Brose KG. Kruh se nám tak uzavírá.

Není zatím jasné, zda Pininfarina vytvoří jediný „nový Stratos”, nebo vznikne alespoň omezená série pro více nadšenců. Stejně tak není jisté, zda Lancia dovolí říkat mu Lancia a Stratos k tomu a nosit logo automobilky. Německá média však spekulují o tom, že by to právě takto mohlo dopadnout.

Nebylo potvrzeno, jakou techniku vůz používá, má se však stále za to, že vznikl na základech Ferrari 430 Scuderia s 510 koňmi pod kapotou. Více detailů se jistě objeví v následujících dnech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
„Nová Lancia Stratos” oficiálně  Foto: Brose KG

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků