Nová Lancia Stratos je skutečností, situace je ale složitější (foto + info)

Když jsme vám začátkem srpna přinesli snímky z testů něčeho, co vypadalo jako reinkarnace slavné Lancie Stratos, nevěřili jsme jejich autentičnosti. A nepřesvědčila nás ani další sada, která vypadala jak pořízená na „Pininfarinově dvorečku”, vše se zdálo být až příliš nastrojené. Nyní je ale zřejmé, že jsme se mýlili a snímky zachytily skutečný vůz. Pravá Lancia Stratos to ale přesto není.

Německý výrobce autodílů Brose KG totiž uvolnil oficiální sadu snímků, která celé dílo zachycuje na místě i v pohybu. Jak okolnosti naznačují, nejde o oficiální produkt Lancie, ačkoli se tak tváří. Jde o dílo Pininfariny vytvořené na objednávku Michaela Stoscheka, majitele a ředitele Brose KG. Kruh se nám tak uzavírá.

Není zatím jasné, zda Pininfarina vytvoří jediný „nový Stratos”, nebo vznikne alespoň omezená série pro více nadšenců. Stejně tak není jisté, zda Lancia dovolí říkat mu Lancia a Stratos k tomu a nosit logo automobilky. Německá média však spekulují o tom, že by to právě takto mohlo dopadnout.

Nebylo potvrzeno, jakou techniku vůz používá, má se však stále za to, že vznikl na základech Ferrari 430 Scuderia s 510 koňmi pod kapotou. Více detailů se jistě objeví v následujících dnech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
„Nová Lancia Stratos” oficiálně  Foto: Brose KG

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků