Jistě uznáte že terenní vůz je docela namáhaný a častěji vyžaduje návštěvu servisu, pak jistě každého motoristu bude zajímat kolik zaplatí .... Nivu novou ani starou bohužel zatím nevlastním ale ladu (2108) mám a tu jsem včera nechal ve značkovém servisu
Ano vážení a je tu další kolo oblíbené soutěže (zejména mezi majiteli jiných než ruských aut:) kolik jsem platil v servisu ?samarka byla včera zanechána ve značkovém servisu s požadavkem "všechno zkontrolovat a co je špatný vyměnit nebo spravit" oprava tedy ve finále znamenala:brzdové čelisti 4ks manžety poloos 4kslanovod ručkyvýfuk - druhý dílvýfuk - třetí dílsvíčkybrzdový váleček 2ksvýměna brzdové kapalinyměrka olejeseřízení světelseřízení geometrieseřízení karburátorudotažení všech rachcajících spojů a krytů
takže soutěžní otázka ...kolik mě to stálo ?vítěz-který se trefí +-100kč vyhrává ode mne láhev ruskýho šampíka :)
3 kozy?
10000,-kc a budte radi...
6500kč?
5636,- korun :) myslím, že uvážíme li že jde skutečně o značkový servis je to cena více než slušná :)
(vítězem soutěže se stal ID "Mirod" na mageu :)
1890 rublů
Ještě jste tam nebyli?Tak to rychle napravte!Mně se to jako fandovi OFF-Roadu moc líbí a doporučuju návštěvu všem!Martin
Ctu spravne nebo je to chyba? Pochybuju, ze by predni i zadni diferak nechali beze zmeny a doprostred davali samosvor. Bude tam natuty ten samej mezinapravak jako v klasicky nive. Ale mozna se pletu. A ty obrazky jsou uplne nahouby - copak rusaci neumej fotit ve vetsim rozliseni? Po celym netu shanim nejaky fotky a vzdycky jsou to takovyhle blechy.
O samosvoru jsem pokud vím nic nepsal ?? předpokládám standartní mechanickou uzávěrku ?
To ne, ale v te tabulce technickych specifikaci to je - predpokladam ale, ze jste ji nevyplnoval.
Hmm, tu tabulku jsem taky dělal já .. čerpal jsem z mnoha (oficíálních i neoficiálních) pramenů takže to může bejt i bota , nicméně na oficiálních stránkách píšou "mezinápravový diferenciál s nucenou uzavírkou"
(jak jsem si teď zkontrloval:)
Podle me jde o ne zcela presnou interpretaci pojmu. Samosvorny diferencial pracuje prevazne na principu trecich lamel (pokd se nebavime o diferencialu Torsen) a auto s takovymto diferencialem neni NIKDY fulltime 4x4, nybrz ma primarne hnanou jen jednu napravu a pouze v pripade, kdy se rychlost jedne napravy lisi v predem nastavene toleranci od rychlosti napravy druhe, dochazi k jeho uzavreni. Ale jedna se o uzavirani automaticke bez moznosti zasahu ridice. Klasicka niva ma korunkovou uzaverku, ktera napevno spoji klec diferencialu s talirovym kolem a tim vyradi z provozu satelitni kola. Takze mezinapravovy diferencial v nive dovoluje jizdu se stalym pohonem vsech kol prave proto, ze ma uprostred plnohodnotny diferencial (narozdil od napriklad Opelu Frontera, ktery ma primarne hnanou jen jednu napravu a prirazenim druhe napravy jsou tyto hnany stejnym momentem bez moznosti prenaset dynamicky vetsi ci mensi moment na tu kterou napravu). V po9dstate se da ric, ze v tomto pripade zarazenim nahonu 4x4 mame automaticky zarazenou i uzaverku, z cehoz vypliva, ze s Opelem frontera by se nemelo jezdit ne 4x4 modu po asfaltovych a obecne zpevnenych cestach, ktere system 4x4 vpodstate nevyzaduji.
Doufam, ze jsem to moc nepomotal, ale pokud ma mit nova niva staly pohon vsech kol, nemuze mit uprostred samosvor, lamelovou spojku nebo haldex - to by proste tak nefungovalo.
Pokud se ale mylim (v coz sice neverim, ale pripoustim i tuto alternativu), rad sve mineni poopravim.
Fractal
To je (podle mych chabych znalosti) jen jedno pouziti viskozni spojky, kdy tam vlastne diferencial neni a je pohanena jen jedna naprava primo od motoru a druha je napojen ze stale hnane jen pres tuto spojku. Jeste je mozne aspon jedno usporadani - kdy jsou obe napravy pohaneny pres diferencial a jeste spojeny onou viskozni spojkou, ktera spojenim naprav dif uzavre (myslim, ze takto to maji vyreseny u Subaru).
Pamatuju z titulní stránky tehdejšího Světa motorů záběr ze Ženevského autosalonu. Niva nazdobená střešními nosiči, ochrannými rámy, přídavnými světly....prostě nebylo možné si víc přát - a na čelním skle cena. Dneska už nevím, kolik frantíků za to chtěli, ale uvnitř časáku byla další fotka - a to byla pecka. Citroen Mehari, plastikwagen se vzduchem chlazeným dvouválcem vzadu, bez střechy (prakticky vlastně plážové vozítko) a cena byla mnohem vyšší, než za tu Nivu. Pak se ovšem nemůžeme divit těm proklamovaným exportním úspěchům. Ale kdyby to za podobných cenových podmínek vozili k nám - proč ne? Jen ta kvalita - viz zkušenosti s novou Ladou na malých kolech... Prostě zatím kvalita z tohoto východu nepřichází.
mehari je super wagen
O Nivách a jejich kvalitě nic nevím, ale já měl 2101 a s tím jsem vyjel všude (i v zimě!) a nikdy mě nezklamala a když už začala hořet, tak jsem ji jen polel minerálkou, kable omotal páskou a jelo se dál! ) Moc na ni vzpomínám. Navíc opravit se dalo téměř vše samo.
http://sol.spaceports.com/~gaz21/Gazette/Gazette18/http://www.4x4offroad.co.uk/pics/NIVA%202.jpghttp://www.autoreview.ru/new_site/year2002/n19/niva/1.htm
http://www.4x4offroad.co.uk/pics/NIVA%202.jpghttp://www.autoreview.ru/new_site/year2002/n19/niva/1.htm
http://www.autoreview.ru/new_site/year2002/n19/niva/1.htm
No myslím že t kola mohly být trošinku větší jak z těch fotek vidím, myslím že by tam vešly
ty vole tak to hořim... ty japonci jsou boží !! :)))
No nevím, u svýho tereňáku mám 1,3 benzín chabé výkonosti a problém v tom není... problémem je spíš třeba nedostatečný obutí, chybějící uzávěrky nebo poddimenzovaná spojka.Jinak Chevy Niva bude v dýzlu určitě - stejně tak jako stará.
Opravdu zásadním parametrem tohoto vozu (zejména pro ty, kteří netrpí předsudkem. že "Ruské auto=špatné auto", případně mají zkušenosti se starou nivou) je cena tohoto vozu, která je stanovena (na ruském trhu) na $8,499 za verzi 1,7L a na $9,799 za verzi 1,7 GLS. V této cenové relaci asi nová Chevy-Niva nebude mít na poli terénních vozů mnoho konkurentů. Exportní plán (podle GM)2003: Finsko, Estonsko, Litva, Polsko, ČR, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Srbsko, Bulharsko, Albanie, Makedonie, Turecko, Řeckopolovina 2004: Itálie, Španělsko, Portugalsko, Sýrie, Libanon, Israel, Saudská Arábie, Spojené Arabské Emiráty, Dubai, Kuvait, Egyptkonec 2004: Francie, Německo, Holandsko, Belgie, Luxemburg, Dánsko, Rakousko, Švýcarsko, Švédsko, Norsko, Afrika, Latinská Amerika
... pokud by to bylo kvalitní auto. I s tou 1,7 bych ho bral, protože se chystám strávit důchod na chalupě, kde bych 4x4 za rozumný peníz potřeboval. Naštěstí to bude nejdřív za 7 let (pokud mi to Špidla "nevylepší") a to už i v Rusku budou mít vychytané chyby. Snad.....
Benzin je do terenu na nic. A kroutak 127,5 je hrozne malej.
Použití benzínového motoru je myslím logické, jen se musí vycházet z ruské reality.
1) Auto musí být výrobně co nejlevnější, aby si ho v Rusku vůbec někdo mohl koupit.
2) Auto bude jezdit i v místech, kde je to k nejbližší civilizaci stovky nebo i tisíce kilometrů. Musí být proto konstrukčně co nejjednodušší, aby mělo co nejmenší nároky na odbornost řidiče i servisu, a dalo se opravovat i v polních podmínkách, bez nutnosti odtahu do špičkově vybavené dílny. Také musí být co nejméně citlivé na kvalitu pohonných hmot, olejů, a spolehlivě fungovat i při velkém opotřebení - tedy motor kouří, žere olej, převodovka teče, čepy klepou, kastle je shnilá, ale furt to jede...
3) Musí to spolehlivě startovat i při mínus 50 stupních.
To se prostě s moderním turbodieselem vylučuje. Ten by byl dobrý pro naše české podmínky, ale otázka je jestli by to výrobci stálo za to. V Rusku by spíš obstál nějaký jednoduchý atmosférický diesel, jenže v Rusku je benzín za hubičku, takže proč si komplikovat život....
Přesně tak ten motor je celkem dobře zvolený i když kdyby použili nějaký koncernově vyráběný moderní motor bylo by to o něco lepší(ale zase je tu ta cena), ale přece jen jestli to má jezdit v terénu tak by to chtěl obě tuhé nápravy a pořádnou redukci aspoň kolem 4 a ještě k tomu pravou uzávěrku a ne jen samosvor.
Presne tak, chcelo by to diesel.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.