Nová Kočka nese označení S-Type Sport

Britská automobilka Jaguar slaví se svým sedanem vyšší střední třídy velké prodejní úspěchy. V modelové řadě S-Type na boloňském autosalonu přibylo označení Sport. Místo představení nebylo vybráno náhodou. Boloňský autosalon si totiž vybudoval pověst výstavy pro příznivce sportovních automobilů.
Nová Kočka nese označení S-Type Sport
Britská automobilka Jaguar slaví se svým sedanem vyšší střední třídy velké prodejní úspěchy. V modelové řadě S-Type na boloňském autosalonu přibylo označení Sport. Místo představení nebylo vybráno náhodou. Boloňský autosalon si totiž vybudoval pověst výstavy pro příznivce sportovních automobilů.

Jaguar S-Type Sport poznáte podle změn na karoserii, sportovně laděného interiéru nebo 18“ litých disků.

„S-Type Sport je naší odpovědí na prodejní úspěchy řady S-Type, chceme jím potěšit fanoušky Jaguaru“, řekl nám Jonathan Browning, ředitel automobilky Jaguar.“S-Type Sport ztělesňuje ideální vlastnosti sportovního Jaguaru, věřím, že zaujme automobilové fanoušky nejen v Itálii, ale také v dalších evropských zemích, dodal Jonathan Browing.

Změny na karoserii korespondují s předpokladem, že provedení Sport upoutá pozornost především mladších zákazníků. Vybírat budou moci ze dvou pohonných jednotek. První z nich je třílitrový šestiválec s výkonem 240 ks, druhou pak čtyřlitrový osmiválec s výkonem 281 ks. U motoru třílitrového je možné volit mezi automatickou a manuální pětistupňovou převodovkou, osmiválec se dodává pouze ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Obě motorické verze jsou vybaveny systémy DSC (dynamická kontrola stability), ABS, protiprokluzovým systémem. Pro modelový rok 2001 se objeví i nový progresivní posilovač řízení od firmy ZF. Nový systém snižuje procento vibrací přenášených řízením a umožňuje bezproblémové ovládání jak ve velmi malých, tak ve vysokých rychlostech. Součástí sériové výbavy u osmiválcového provedení je i systém nastavování pérování CATS. Díky systému CATS se jízdní vlastnosti Jaguar S-Type ještě více zdokonalí. Systém CATS mění nastavení pérování podle aktuální jízdní situace, slouží mu k tomu celá řada „čidel“. Výsledkem je optimální kombinace výborných jízdních vlastností, komfortu a pocitu jistoty za volantem.

Na jízdních vlastnostech mají svůj nemalý podíl také 18“ litá kola BBS Monaco, obutá do pneumatik Pirelli P Zero o rozměru 245/40.

V interiéru najdeme všechny luxusní prvky obvyklé pro automobilku Jaguar (viz foto). Nechybí kožené čalounění, kůží obšitý věnec volantu, automatická klimatizace.

Jaguar S-Type Sport je sportovní verzí úspěšného modelu, což mu ve spojení s výbornými jízdními vlastnostmi a individualistickým vzhledem dává výborné předpoklady, aby ještě dále pozvedl úspěchy řady S-Type.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků