Na modernizovanou Kiu Stinger jsme se poprvé podívali  v polovině tohoto měsíce , kdy nám odhalila designové změny. Na prvních fotografiích nám automobilka ukázala korejskou specifikaci vozu, která by se však od té evropské neměla nijak zásadně lišit. Čekat by nás měly nové LED světlomety i rozšířená nabídka litých kol.

Na modernizovanou Kiu Stinger jsme se poprvé podívali v polovině tohoto měsíce, kdy nám odhalila designové změny. Na prvních fotografiích nám automobilka ukázala korejskou specifikaci vozu, která by se však od té evropské neměla nijak zásadně lišit. Čekat by nás měly nové LED světlomety i rozšířená nabídka litých kol.

Nyní se značka pochlubila s detailnějšími technickými specifikacemi. Řidičsky nejvíce orientovaný model značky  Kia  dostane nový agregát 2.5 T-GDi o výkonu 304 koní a 422 N.m točivého momentu. Na ten si ale budeme muset nechat zajít chuť, protože bude dostupný pouze pro korejský trh, Spojené státy a Mexiko.

Nyní se značka pochlubila s detailnějšími technickými specifikacemi. Řidičsky nejvíce orientovaný model značky Kia dostane nový agregát 2.5 T-GDi o výkonu 304 koní a 422 N.m točivého momentu. Na ten si ale budeme muset nechat zajít chuť, protože bude dostupný pouze pro korejský trh, Spojené státy a Mexiko.

Nám pak v nabídce zůstane dvakrát přeplňovaný šestiválec 3.3 T-GDi o výkonu 370 koní. Mimo Evropu a Rusko pak pro něj bude standardem nový systém variabilních výfukových ventilů, který zvýší výkon o 3 koně. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 255 koní v nabídce také zůstává.

Nám pak v nabídce zůstane dvakrát přeplňovaný šestiválec 3.3 T-GDi o výkonu 370 koní. Mimo Evropu a Rusko pak pro něj bude standardem nový systém variabilních výfukových ventilů, který zvýší výkon o 3 koně. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 255 koní v nabídce také zůstává.

Uvnitř bude výbavou na přání nový infotainment s úhlopříčkou 10,25“ s podporou zrcadlení chytrých telefonů, možností rozdělit obrazovku na dvě části, připojení bluetooth pro celkem dvě zařízení a rozšířené hlasové ovládání. Standardní TFT displej přístrojového štítu se zvětšil o 0,7“. K dispozici bude i digitální řešení o velikosti 7“.

Uvnitř bude výbavou na přání nový infotainment s úhlopříčkou 10,25“ s podporou zrcadlení chytrých telefonů, možností rozdělit obrazovku na dvě části, připojení bluetooth pro celkem dvě zařízení a rozšířené hlasové ovládání. Standardní TFT displej přístrojového štítu se zvětšil o 0,7“. K dispozici bude i digitální řešení o velikosti 7“.

V závislosti na trhu pak bude možné startovat auto na dálku pouze za pomocí klíče, což zavání Amerikou, kde jde o běžnou věc. Premiéru pak bude ve Stingeru slavit hned několik technologií. Dostane třeba varování pro bezpečné vystupování z vozu či asistent pro jízdu na dálnici.

V závislosti na trhu pak bude možné startovat auto na dálku pouze za pomocí klíče, což zavání Amerikou, kde jde o běžnou věc. Premiéru pak bude ve Stingeru slavit hned několik technologií. Dostane třeba varování pro bezpečné vystupování z vozu či asistent pro jízdu na dálnici.

Nový Stinger se v Koreji začne prodávat během letošního podzimu. Další trhy se dočkají o něco později. Prodeje na globálních trzích včetně České republiky by však měly být zahájeny ještě v letošním roce.

Nový Stinger se v Koreji začne prodávat během letošního podzimu. Další trhy se dočkají o něco později. Prodeje na globálních trzích včetně České republiky by však měly být zahájeny ještě v letošním roce.

Na fotkách se koukáme na korejskou specifikaci, lze však očekávat, že od té evropské se zásadněji lišit nebude. Alespoň tedy po stránce stylingu, který projde jen kosmetickými úpravami s lehce pozměněnými LED světlomety...

Na fotkách se koukáme na korejskou specifikaci, lze však očekávat, že od té evropské se zásadněji lišit nebude. Alespoň tedy po stránce stylingu, který projde jen kosmetickými úpravami s lehce pozměněnými LED světlomety...

...jinou grafikou zadních LED svítilen nebo většími koncovkami výfuků, volitelně u výkonnějších variant Stingeru. Rozšíří se taky nabídka 18- a 19palcových kol.

...jinou grafikou zadních LED svítilen nebo většími koncovkami výfuků, volitelně u výkonnějších variant Stingeru. Rozšíří se taky nabídka 18- a 19palcových kol.

...nový systém ambientního osvětlení a aktualizací projde i infotainment s 10,25palcovou dotykovou obrazovkou.    

...nový systém ambientního osvětlení a aktualizací projde i infotainment s 10,25palcovou dotykovou obrazovkou.    

V rámci postupného odhalování nám Kia zveřejní informace o motorizacích modernizovaného Stingeru až později. Stejně tak se máme dočkat novinek po stránce moderních technologií ve výbavě modelu.

V rámci postupného odhalování nám Kia zveřejní informace o motorizacích modernizovaného Stingeru až později. Stejně tak se máme dočkat novinek po stránce moderních technologií ve výbavě modelu.

Nejprve zamíří vylepšený Stinger do prodeje na domácím trhu v Jižní Koreji, a to již během třetího čtvrtletí letošního roku. Další trhy budou následovat.

Nejprve zamíří vylepšený Stinger do prodeje na domácím trhu v Jižní Koreji, a to již během třetího čtvrtletí letošního roku. Další trhy budou následovat.

Jak ovšem zaznělo nedávno, možná se koukáme  na poslední hurá zajímavého modelu . Klesající prodeje vozu nevěstí nic dobrého a rozhodnutí o přímém nástupci podle všeho zatím nemá ani sama Kia.

Jak ovšem zaznělo nedávno, možná se koukáme na poslední hurá zajímavého modelu. Klesající prodeje vozu nevěstí nic dobrého a rozhodnutí o přímém nástupci podle všeho zatím nemá ani sama Kia.

 Zdroj: Kia

| Zdroj: Kia

Stinger GTS každopádně rozpoznáte exkluzivním oranžovým lakem karoserie Federation orange, výhradně určeným pro tento model. Zdroj: Kia

Stinger GTS každopádně rozpoznáte exkluzivním oranžovým lakem karoserie Federation orange, výhradně určeným pro tento model. | Zdroj: Kia

Zájemci pak budou moci zvolit pohon zadních či všech kol. Zdroj: Kia

Zájemci pak budou moci zvolit pohon zadních či všech kol. | Zdroj: Kia

Po vzoru výkonných sedanů od BMW nebo Mercedesu však i Kia Stinger GTS nabízí takzvaný „drift mód“, kterým je možné pohon předních kol zcela odpojit. Zdroj: Kia

Po vzoru výkonných sedanů od BMW nebo Mercedesu však i Kia Stinger GTS nabízí takzvaný „drift mód“, kterým je možné pohon předních kol zcela odpojit. | Zdroj: Kia

Kia se rozhodla výkonný Stinger GT s šestiválcem a pohonem všech kol ještě přiostřit a návštěvníci autosalonu v New Yorku tak poprvé spatřili novou limitovanou verzi GTS, která přichází s řadou vylepšení na designu i technice. Zdroj: Kia

Kia se rozhodla výkonný Stinger GT s šestiválcem a pohonem všech kol ještě přiostřit a návštěvníci autosalonu v New Yorku tak poprvé spatřili novou limitovanou verzi GTS, která přichází s řadou vylepšení na designu i technice. | Zdroj: Kia

Produkce novinky bude limitována na pouhých 800 kusů a předem uvádíme, že dostupnost na evropském trhu je zatím nejasná. Zdroj: Kia

Produkce novinky bude limitována na pouhých 800 kusů a předem uvádíme, že dostupnost na evropském trhu je zatím nejasná. | Zdroj: Kia

V jízdním režimu Sport tedy na zadní kola putuje až 80 % točivého momentu. Zdroj: Kia

V jízdním režimu Sport tedy na zadní kola putuje až 80 % točivého momentu. | Zdroj: Kia

Ve výbavě je standardně i velké elektrické střešní okno, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu a taky prémiový Harman Kardon audiosystém. Zdroj: Kia

Ve výbavě je standardně i velké elektrické střešní okno, přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu a taky prémiový Harman Kardon audiosystém. | Zdroj: Kia

V interiéru k tak výrazným změnám nedochází. Volant je ovšem polstrovaný Alcantarou stejně jako hlavice voliče převodovky nebo středová opěrka. Zdroj: Kia

V interiéru k tak výrazným změnám nedochází. Volant je ovšem polstrovaný Alcantarou stejně jako hlavice voliče převodovky nebo středová opěrka. | Zdroj: Kia

Namísto klasických černých a chromovaných doplňků pak vůz zdobí hrstka karbonových dílů, například rámeček masky chladiče, kryty zrcátek, výdechy na kapotě a blatnících nebo zadní difuzor. Zdroj: Kia

Namísto klasických černých a chromovaných doplňků pak vůz zdobí hrstka karbonových dílů, například rámeček masky chladiče, kryty zrcátek, výdechy na kapotě a blatnících nebo zadní difuzor. | Zdroj: Kia

Kia Stinger GTS Zdroj: Kia

Kia Stinger GTS | Zdroj: Kia

Pod kapotou najdete známý 3,3litrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Ve verzi GTS produkuje 272 kW (370 koní), točivý moment 509 N.m a je nadále spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Zdroj: Kia

Pod kapotou najdete známý 3,3litrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel. Ve verzi GTS produkuje 272 kW (370 koní), točivý moment 509 N.m a je nadále spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. | Zdroj: Kia

Ostrý Stinger tak může být i klasickou „zadokolkou“, ve které není problém zatáčky projíždět driftem. V tomto režimu umí navíc automatická převodovka udržet kvalt na omezovači. Zdroj: Kia

Ostrý Stinger tak může být i klasickou „zadokolkou“, ve které není problém zatáčky projíždět driftem. V tomto režimu umí navíc automatická převodovka udržet kvalt na omezovači. | Zdroj: Kia

Nyní se značka pochlubila s detailnějšími technickými specifikacemi. Řidičsky nejvíce orientovaný model značky  Kia  dostane nový agregát 2.5 T-GDi o výkonu 304 koní a 422 N.m točivého momentu. Na ten si ale budeme muset nechat zajít chuť, protože bude dostupný pouze pro korejský trh, Spojené státy a Mexiko.
Nám pak v nabídce zůstane dvakrát přeplňovaný šestiválec 3.3 T-GDi o výkonu 370 koní. Mimo Evropu a Rusko pak pro něj bude standardem nový systém variabilních výfukových ventilů, který zvýší výkon o 3 koně. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 255 koní v nabídce také zůstává.
Uvnitř bude výbavou na přání nový infotainment s úhlopříčkou 10,25“ s podporou zrcadlení chytrých telefonů, možností rozdělit obrazovku na dvě části, připojení bluetooth pro celkem dvě zařízení a rozšířené hlasové ovládání. Standardní TFT displej přístrojového štítu se zvětšil o 0,7“. K dispozici bude i digitální řešení o velikosti 7“.
V závislosti na trhu pak bude možné startovat auto na dálku pouze za pomocí klíče, což zavání Amerikou, kde jde o běžnou věc. Premiéru pak bude ve Stingeru slavit hned několik technologií. Dostane třeba varování pro bezpečné vystupování z vozu či asistent pro jízdu na dálnici.
25
Fotogalerie

Nová Kia Stinger odhalila podrobnosti. V ČR se ukáže ještě letos, na V6 nezanevře

Nová Kia Stinger se dostane na český trh ještě před koncem tohoto roku. Těšit se můžeme na spoustu nových technologií.

Na modernizovanou Kiu Stinger jsme se poprvé podívali v polovině tohoto měsíce, kdy nám odhalila designové změny. Na prvních fotografiích nám automobilka ukázala korejskou specifikaci vozu, která by se však od té evropské neměla nijak zásadně lišit. Čekat by nás měly nové LED světlomety i rozšířená nabídka litých kol.

Nyní se značka pochlubila s detailnějšími technickými specifikacemi. Řidičsky nejvíce orientovaný model značky Kia dostane nový agregát 2.5 T-GDi o výkonu 304 koní a 422 N.m točivého momentu. Na ten si ale budeme muset nechat zajít chuť, protože bude dostupný pouze pro korejský trh, Spojené státy a Mexiko.

Nám pak v nabídce zůstane dvakrát přeplňovaný šestiválec 3.3 T-GDi o výkonu 370 koní. Mimo Evropu a Rusko pak pro něj bude standardem nový systém variabilních výfukových ventilů, který zvýší výkon o 3 koně. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 255 koní v nabídce také zůstává.

Uvnitř bude výbavou na přání nový infotainment s úhlopříčkou 10,25“ s podporou zrcadlení chytrých telefonů, možností rozdělit obrazovku na dvě části, připojení bluetooth pro celkem dvě zařízení a rozšířené hlasové ovládání. Standardní TFT displej přístrojového štítu se zvětšil o 0,7“. K dispozici bude i digitální řešení o velikosti 7“.

V závislosti na trhu pak bude možné startovat auto na dálku pouze za pomocí klíče, což zavání Amerikou, kde jde o běžnou věc. Premiéru bude ve stingeru slavit hned několik technologií. Třeba varování pro bezpečné vystupování či asistent pro jízdu na dálnici.

Nová Kia Stinger se v Koreji začne prodávat během letošního podzimu. Prodeje na globálních trzích včetně České republiky by měly být zahájeny ještě v letošním roce.

Galerie doplněna o aktuální verzi vozu.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud