Jak byste očekávali, nejnovější Sportage je nabitá moderními funkcemi a používá hlavně elektrifikovaná ústrojí.
Kia již oficiálně předvádí vyhrazenou evropskou specifikaci nové generace SUV Sportage. Po stránce designového jazyku se novinka od korejské (globální) varianty příliš neliší, s kompaktnějšími rozměry, jiným naladěním podvozku a elektrifikovanou technikou pod kapotou ale míří dle značky přímo na evropského zákazníka a zdejší silnice.
Denní LED osvětlení ve tvaru bumerangu Sportage zůstává, ve výbavě jsou dostupné i vrcholné Matrix LED světlomety. Nově bude možné zvolit i černé kontrastní lakování střechy, nabídka kol se zastavuje u 19 palců, a podobně jako u dalších modelů Kie, sportovně laděná úroveň výbavy GT-Line (na fotkách) taky nechybí.
Sportage přijíždí na nové platformě, u které Kia vyzdvihuje vyšší torzní tuhost a tedy rovněž vyšší bezpečnost celé konstrukce. Podvozek využívá nejnovější generaci variabilně adaptivních tlumičů a pro verze modelu s pohonem všech kol je zde rovněž vyhrazený terénní režim s volbou povrchů (například sníh, bláto či písek).
Od korejského ekvivalentu se naše specifikace liší především kratším rozvorem, ten čítá 2680 mm (na rozdíl od 2755 mm). Na délku pak měří novinka 4515 mm, na šířku 1865 mm a vysoká je 1645 mm. Základní objem kufru je 591 litrů, po sklopení zadních sedaček (v poměru 40:20:40) nabízí Sportage maximálně 1780 litrů.
Uvnitř zaujme především zakřivený panel dvojice 12,3palcových displejů. Infotainment umí over-the-air aktualizace, má poslední funkce konektivity či hlasové ovládání. Do výbavy přihazuje Kia dále třeba přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu, USB-C porty pro posádku vzadu nebo prémiový audiosystém Harman Kardon.
Paleta motorizací nového Sportage se příliš neliší od nabídky sourozence Hyundaie Tucson s výhradně 1,6litrovými čtyřválci v řadě specifikací. Vrcholem je tedy zážehový plug-in hybrid 1.6 T-GDI PHEV produkující systémový výkon 265 koní (195 kW), pod ním je full-hybrid 1.6 T-GDI HEV s výkonem 230 koní (169 kW).
Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 T-GDI je k dostání taky jako slabší mild-hybrid v naladění na 150 koní (110 kW) nebo 180 koní (132 kW), zatímco nabídku doplňuje i turbodiesel 1.6 CRDi o výkonu 115 koní (85 kW) nebo v mild-hybridní formě 136 koní (100 kW). V závislosti na motorizaci nabídne Sportage sedmistupňovou dvouspojkovou nebo šestistupňovou manuální převodovku a rovněž pohon všech kol.
Po stránce aktivní bezpečnosti je samozřejmě nový Sportage přeplněn těmi největšími novinkami ve třídě. Mezi předními sedadly se objevuje středový airbag, zatímco armádu asistentů kombinuje skupina ADAS. SUV má třeba asistent hlídání provozu při odbočování v křižovatce, aktivní sledování mrtvého úhlu se zobrazením dění za vozidlem nebo asistent jízdy na dálnici s udržováním v pruhu, adaptivním tempomatem využívajícím data navigace a detekcí dopravních značek. Nakonec nechybí ani asistent pro parkování vozu na dálku bez řidiče uvnitř.
Naživo se nová Kia Sportage předvede na veletrhu mobility IAA v Mnichově (6. – 12. září 2021). Datum uvedení do prodeje a cenovky zatím neznáme.
Ptali jsme se lidí, co jim připomíná Kia Sorento (2015). Tady je výsledek: