Nová Kia Sportage dorazila do Ameriky. Zatím se spoléhá na 2,5litrový čtyřválec

18 komentářů

Já I.
29. října • 10:10

2,5l čtyřválec? Rozumný motor na auto této velikosti. Ze zmíněných jediný. ;-)

emkejx
2. listopadu • 11:54

taky motor sa da zohnat u nas uz len tazko, mazda 6 2016 napriklad.

oper
28. října • 11:52

Mňa by zaujímalo, kde sa ten americký alebo čínsky vzduch s emisiami v atmosfére otáča, keď v EÚ platia limity CO2 a v Číne a USA nie ...Niekde tí súdruhovia z NDR urobili chybu, keď si schválili limity, ktoré im položia ekonomiku EÚ.

ACE
29. října • 13:11

Ona to neni asi chyba, vypadá to spíš že představitelé EU jedou v něčím žoldu a Evropu kombinací několika morovejch ran likviduji. Elektromobilita má určitý smysl, ale rozhodně ne v udávaných terminech a rozsahu. Pro většinu lidí je v současnosti naprostej nesmysl.

LOL
31. října • 8:38

Ty to tady prezentuješ jako spiknutí, ale já si myslím, že to je úplně obyčejná lidská blbost. Představitelé a úředníci jsou absolventi netechnických škol, takže jejich hloubka vnímání technických problémů (a logiky) je logicky omezena. A protože jsou postaveni před těžké a poměrně neřešitelné problémy (resp. tyto problémy a jejich řešení se vzájemně vylučují), tak vymýšlejí tyhle elektropohádky, protože ty zdánlivě zajistí vše - udržení konzumní společnosti, mobilitu a ekologii.

emkejx
2. listopadu • 11:53

ale nemozes chciet aby zrazu na rovnej ceste bola stena a vsetci cez nu presli, naopak vsetci do tej steny nayebu takym stylom ze na to doplatime. a uz doplacame, a to doslova. tie kktiny jednolitrove a sracky na cestach bez motora.

Strašpytle
28. října • 12:59

Záměr je přesně opačný. Ekonomiku by měly nakopnout skrz hi-tech technologie. Tvé jednoduché vidění světa fakt nechápu. Jestli to je dobré nebo ne, to se teprve uvidí. A ohledně usa lžeš, zjisti si alespoň trošku.

OnlyTruth
28. října • 16:28

je high tech elektro auto co prejde 200km? alebo 2,5l motor ktory vydrzi 1000000km a netreba zahrabavat baterie + prejde na jednu nadrz tak 1000km? .. nehovorim o litu a kobalte ktoreho je menej ako fosilnych paliv :-D

Karel
28. října • 19:49

Ty mas trosku zjednodušený svět vid? 200km dojede moje i3, kterou používám na kratší cesty kvůli minimálním nákladům. Každopádně mam doma jeste trilitra biturbo pro zábavu a na okruh a cejce pod 12 mi to nejde. Mam 50l nádrž, takže občas jsem rad, ze dojedu na svoji oblíbenou benzinku po 200km. Rekord mam 500km. A rozhodne si nemyslím, ze je to špatne auto. Joo, a uz ti taky někdo v hospodě říkal, ze sice musím vytěžit spousty ropy, dopravit ji hoodddnee daleko na rafinerii, tam ji zpracovat na můj benzin a dopravit na benzinku? Narozdíl od baterky se to nedá recyklovat a je to jednorazove. Zkus se nad tím trosku zamyslet. Jestli to umis :) BTW kobalt uz moc nepoužívej, ten se ted používat nebude.

OnlyTruth
28. října • 20:12

zabudol si kupit asi priplatkovu nadrz :-) alebo si auto kupil po 7mom majitelovi... sportove auto nemozes porovnavat s beznym elektro autom to si sa trosku pomylil .. a ty si asi zabudol,ze tie baterky sa nedaju kompletne recyklovat... zaroven nezabudaj z kade je elektrina ... hlavne z jadrovych elektrarni a uholnych ... takze skor by sa sa mal zamysliet ty :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
emkejx
2. listopadu • 11:51

nechaj ho, europa je uz high tech, samozrejme elektrarne v Polsku tiez :-D:-D:-D

Karel
29. října • 10:23

Ne, v příplatkové vybave byla jenom cisterna za auto a bylo to moc drahé a musel si kupovat tažné. Nakonec jsem se pro tuto výbavu nerozhodnul. Ale asi si špatně pochopil, me ten dojezd nevadi. Nejsem otrok, abych jezdil 1000km každý den. 400km dojezd v elektroaute by pokryl 95% cest, které podnikam. Dal jezdim akorát do Alp a pokaždé zastavuji na pauzu. Baterie se recykluji na 95%, takže o 95% vic, než spáleny benzin. Elektřina je mi putna, kde se bere. Vyrobime si ji tady lokálně, coz je z meho pohledu výhoda. Cim vic jaderné, tim lepe. Je to vsak postupne. Tak co tam mas ještě? Placas blbosti o něčem, co vůbec nevis, jak funguje. Možná bys to mel někdy zkusit místo utraceni peněz v hospodě.

OnlyTruth
29. října • 11:14

400km dojazd v lete ale v zime to uz tak nebude... jadrova elektrina je ok? ako ten radioaktivny opad co zahrabeme je ok?Neviem co z toho je blbost co som napisal... asi skor ty chodis do krcmy nakolko ja vobec nepijem :-)

LOL
31. října • 8:29

Souhlasím s tebou ve většině bodů, ale jaderný odpad problém opravdu není. Je ho totiž poměrně málo (u dnešních jaderek je odpad jen cca 1-4% hmotnosti). "Vyjeté palivo" z dnešních jaderek se přepracovává, takže toho odpadu zase tolik není. Navíc už dnes existují experimentální reaktory, které budou pálit právě tento odpad - pomocí vnějšího záření budou likvidovat tzv. transurany, čímž se jednak zbavíme dlouhodobých zářičů a zároveň se sníží nutnost těžit další přírodní uran (tj. zvedne se efektivita).

OnlyTruth
1. listopadu • 12:13

to by bolo dobre, len nech aj davaju pozor na tieto reaktory.. aby to nedopadlo ako nase dve slovenske atmovoky, ktore su v dezolatnom stave

Karel
29. října • 12:48

Kdybys byl trosku technicky člověk, tak bys vedel, ze ve vyhořelém palive je ještě spousta energie, kterou půjde za par desítek let dostat ven a přeměnit na energii. Ze ti to jadro nevadí, když si doma svitis, ohrivas vodu apod. Mas to bezmála 40% vyrobené energie. Dej si domu do obýváku naftový generator a používej ho. Bohuzel si v EV nikdy neseděl, jenom hatujes a papouškuješ nesmysle, které si někde slyšel, možná četl. Bohužel lidi bez vlastního uvažování je v dnešní době spousta, proto stav společnosti vypadá, tak jak vypadá.

LOL
31. října • 8:35

Tady ale nejde o to, jestli jsi v něčem seděl nebo ne (já ano, Tesla, i3 a Enyaq), ale o to, jestli to dává smysl. A elektromobilita prostě smysl nedává (z mnoha velmi vážných důvodů) - není ekologická, není praktická, není ani udržitelná a dokonce není ani ekonomická - navzdory tomu, že není zatížena spotřební daní, vyžaduje ještě naopak dotace a je velmi nejisté, že životnost auta vyváží jeho cenu.
Ano, odpich mají elektromotory skvělý a poježdění je to zajímavé, ale baterie stojí už 120 let za pendrek a existuje jednoznačný zlom, kdy hmotnost baterek převáží schopnost odvézt náklad.

OnlyTruth
30. října • 10:01

ale sedel som aj som jazdil, aj ev aj plug in ... ale je to len tazke hebedo co ma vyhodu vykon NM v celom spektre otacok

Doporučujeme

Články odjinud