2,5l čtyřválec? Rozumný motor na auto této velikosti. Ze zmíněných jediný. ;-)
taky motor sa da zohnat u nas uz len tazko, mazda 6 2016 napriklad.
Mňa by zaujímalo, kde sa ten americký alebo čínsky vzduch s emisiami v atmosfére otáča, keď v EÚ platia limity CO2 a v Číne a USA nie ...Niekde tí súdruhovia z NDR urobili chybu, keď si schválili limity, ktoré im položia ekonomiku EÚ.
Ona to neni asi chyba, vypadá to spíš že představitelé EU jedou v něčím žoldu a Evropu kombinací několika morovejch ran likviduji. Elektromobilita má určitý smysl, ale rozhodně ne v udávaných terminech a rozsahu. Pro většinu lidí je v současnosti naprostej nesmysl.
Ty to tady prezentuješ jako spiknutí, ale já si myslím, že to je úplně obyčejná lidská blbost. Představitelé a úředníci jsou absolventi netechnických škol, takže jejich hloubka vnímání technických problémů (a logiky) je logicky omezena. A protože jsou postaveni před těžké a poměrně neřešitelné problémy (resp. tyto problémy a jejich řešení se vzájemně vylučují), tak vymýšlejí tyhle elektropohádky, protože ty zdánlivě zajistí vše - udržení konzumní společnosti, mobilitu a ekologii.
ale nemozes chciet aby zrazu na rovnej ceste bola stena a vsetci cez nu presli, naopak vsetci do tej steny nayebu takym stylom ze na to doplatime. a uz doplacame, a to doslova. tie kktiny jednolitrove a sracky na cestach bez motora.
Záměr je přesně opačný. Ekonomiku by měly nakopnout skrz hi-tech technologie. Tvé jednoduché vidění světa fakt nechápu. Jestli to je dobré nebo ne, to se teprve uvidí. A ohledně usa lžeš, zjisti si alespoň trošku.
je high tech elektro auto co prejde 200km? alebo 2,5l motor ktory vydrzi 1000000km a netreba zahrabavat baterie + prejde na jednu nadrz tak 1000km? .. nehovorim o litu a kobalte ktoreho je menej ako fosilnych paliv :-D
Ty mas trosku zjednodušený svět vid? 200km dojede moje i3, kterou používám na kratší cesty kvůli minimálním nákladům. Každopádně mam doma jeste trilitra biturbo pro zábavu a na okruh a cejce pod 12 mi to nejde. Mam 50l nádrž, takže občas jsem rad, ze dojedu na svoji oblíbenou benzinku po 200km. Rekord mam 500km. A rozhodne si nemyslím, ze je to špatne auto. Joo, a uz ti taky někdo v hospodě říkal, ze sice musím vytěžit spousty ropy, dopravit ji hoodddnee daleko na rafinerii, tam ji zpracovat na můj benzin a dopravit na benzinku? Narozdíl od baterky se to nedá recyklovat a je to jednorazove. Zkus se nad tím trosku zamyslet. Jestli to umis :) BTW kobalt uz moc nepoužívej, ten se ted používat nebude.
zabudol si kupit asi priplatkovu nadrz :-) alebo si auto kupil po 7mom majitelovi... sportove auto nemozes porovnavat s beznym elektro autom to si sa trosku pomylil .. a ty si asi zabudol,ze tie baterky sa nedaju kompletne recyklovat... zaroven nezabudaj z kade je elektrina ... hlavne z jadrovych elektrarni a uholnych ... takze skor by sa sa mal zamysliet ty :-)
nechaj ho, europa je uz high tech, samozrejme elektrarne v Polsku tiez :-D:-D:-D
Ne, v příplatkové vybave byla jenom cisterna za auto a bylo to moc drahé a musel si kupovat tažné. Nakonec jsem se pro tuto výbavu nerozhodnul. Ale asi si špatně pochopil, me ten dojezd nevadi. Nejsem otrok, abych jezdil 1000km každý den. 400km dojezd v elektroaute by pokryl 95% cest, které podnikam. Dal jezdim akorát do Alp a pokaždé zastavuji na pauzu. Baterie se recykluji na 95%, takže o 95% vic, než spáleny benzin. Elektřina je mi putna, kde se bere. Vyrobime si ji tady lokálně, coz je z meho pohledu výhoda. Cim vic jaderné, tim lepe. Je to vsak postupne. Tak co tam mas ještě? Placas blbosti o něčem, co vůbec nevis, jak funguje. Možná bys to mel někdy zkusit místo utraceni peněz v hospodě.
400km dojazd v lete ale v zime to uz tak nebude... jadrova elektrina je ok? ako ten radioaktivny opad co zahrabeme je ok?Neviem co z toho je blbost co som napisal... asi skor ty chodis do krcmy nakolko ja vobec nepijem :-)
Souhlasím s tebou ve většině bodů, ale jaderný odpad problém opravdu není. Je ho totiž poměrně málo (u dnešních jaderek je odpad jen cca 1-4% hmotnosti). "Vyjeté palivo" z dnešních jaderek se přepracovává, takže toho odpadu zase tolik není. Navíc už dnes existují experimentální reaktory, které budou pálit právě tento odpad - pomocí vnějšího záření budou likvidovat tzv. transurany, čímž se jednak zbavíme dlouhodobých zářičů a zároveň se sníží nutnost těžit další přírodní uran (tj. zvedne se efektivita).
to by bolo dobre, len nech aj davaju pozor na tieto reaktory.. aby to nedopadlo ako nase dve slovenske atmovoky, ktore su v dezolatnom stave
Kdybys byl trosku technicky člověk, tak bys vedel, ze ve vyhořelém palive je ještě spousta energie, kterou půjde za par desítek let dostat ven a přeměnit na energii. Ze ti to jadro nevadí, když si doma svitis, ohrivas vodu apod. Mas to bezmála 40% vyrobené energie. Dej si domu do obýváku naftový generator a používej ho. Bohuzel si v EV nikdy neseděl, jenom hatujes a papouškuješ nesmysle, které si někde slyšel, možná četl. Bohužel lidi bez vlastního uvažování je v dnešní době spousta, proto stav společnosti vypadá, tak jak vypadá.
Tady ale nejde o to, jestli jsi v něčem seděl nebo ne (já ano, Tesla, i3 a Enyaq), ale o to, jestli to dává smysl. A elektromobilita prostě smysl nedává (z mnoha velmi vážných důvodů) - není ekologická, není praktická, není ani udržitelná a dokonce není ani ekonomická - navzdory tomu, že není zatížena spotřební daní, vyžaduje ještě naopak dotace a je velmi nejisté, že životnost auta vyváží jeho cenu.Ano, odpich mají elektromotory skvělý a poježdění je to zajímavé, ale baterie stojí už 120 let za pendrek a existuje jednoznačný zlom, kdy hmotnost baterek převáží schopnost odvézt náklad.
ale sedel som aj som jazdil, aj ev aj plug in ... ale je to len tazke hebedo co ma vyhodu vykon NM v celom spektre otacok
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.