Nová Kia Sportage: další SUV do korejské rodiny

Kia představí na autosalonu v Paříži novou generaci malého SUV Sportage. To si získalo od roku 1993, kdy vstoupilo na trh, celou řadu příznivců. Nový Sportage vzhledem ani vlastnostmi nevybočí ze standardu segmentu, korejská automobilka nicméně slibuje přednosti SUV, prostor MPV a jizdní výkony hodné sedanu. Proti konkurenci má Sportage výhodu většího rozvoru i celkové délky. Vnější rozměry 4350 x 1800 x 1695 mm vytváří dostatečně prostorný interiér, jenž si variabilitou nezadá s MPV (sklopit bude možné zadní sedadla a překlopit přední opěradlo).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nabídce motorů se neobjeví žádná novinka, všechny jednotky známe z jiných vozů značek Hyundai a Kia. Z benzínových motorů bude k dispozici čtyřválec 2.0 l s maximálním výkonem 105 kW/143 k při 6000 ot./min a točivým momentem 181 Nm při 4500 ot/min. Druhým zástupcem benzínu je šestiválec 2,7 l s výkonem 128 kW/174 k při 6000 ot./min a točivým momentem 241 Nm ve 4000 ot./min. Výhradně pro evropské příznivce nafty bude nachystán diesel 2.0 CRDi s výkonem 83 kW/112 k při 4000 ot./min a točivým momentem 250 Nm při 1800 až 2500 ot/min.

Po premiéře na autosalonu v Paříži zamíří Sportage na evropské trhy, ještě na podzim vstoupí dvojče Hyundai Tucson i na americký trh. Automobilka plánuje v Evropě prodat 20000 kusů z celkové roční produkce 100 000 ks (v Americe to má být 60 000 ks). Výbava bude v podstatě kopírovat výbavu Hyundai Tucson. Nebudou chybět systémy ABS, TCS, ESP.

 

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků