Nová Kia Sorento: SUV plné inovací?

Více než měsíc před premiérou, která se odehraje ve Frankfurtu, vypustila Kia první ucelené informace o evropské verzi své novinky.
Nová Kia Sorento: SUV plné inovací?

Fakt, že Kia si hodlá i nadále upevňovat své pozice především na evropském a americkém trhu nám jihokorejský výrobce připomene i svým účinkováním na blížícím se frankfurtském autosalonu, kde představí hned dvě vcelku podstatné novinky. Tou prvou nebude nic jiné, než rozsáhlejší facelift kompaktního hatchbacku Cee´d, jehož podobu již známe z oficiálních snímků a tou druhou bude výrazně omlazený zástupce v kategorii SUV, model Sorento. Ten přitom zaujme nejen svěžejším vzhledem, ale podle tvůrců v něm oproti předchozí verzi najdeme mnoho novinek.

Pomineme-li ostřejší vzhled, jehož hodnocení je čistě subjektivní záležitostí, Sorento překvapí svou aerodynamikou, podle údajů výrobce se novinka může pochlubit koeficientem odporu vzduchu 0,38. Jen pro porovnání uveďme, že tato hodnota u předchozí verze byla až 0,43. Příjemné je i zjištění, že nové Sorento trochu povyrostlo a hlavně do délky, která nyní činí 4 685 mm a to ještě není vše. Při větších rozměrech se totiž konstruktérům podařilo snížit celkovou hmotnost vozu a to přesně o 215 kg.

Trochu méně konkrétní informace však prozatím máme o pohonných agregátech, kde se zřejmě větších změn nedočkáme. Kia pouze zmínila, že všechny motory byly upraveny s cílem snížit spotřebu. V nabídce se ale přeci jenom objeví jedna novinka v podobě 2,2 litrového vznětového čtyřválce s výkonem 197 koní a maximálním točivým momentem 421 Nm. Výrobce přitom očekává, že právě tato pohonná jednotka se v Evropě stane prodejním trhákem.

Nové Sorento si tedy ještě zhruba měsíc počká na své odhalení a my si musíme počkat na bližší specifikace, teď už však víme, že k dealerům se první kusy dostanou ke konci letošního roku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Sorento
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků