Nová Kia Sorento: SUV plné inovací?

Více než měsíc před premiérou, která se odehraje ve Frankfurtu, vypustila Kia první ucelené informace o evropské verzi své novinky.
Nová Kia Sorento: SUV plné inovací?

Fakt, že Kia si hodlá i nadále upevňovat své pozice především na evropském a americkém trhu nám jihokorejský výrobce připomene i svým účinkováním na blížícím se frankfurtském autosalonu, kde představí hned dvě vcelku podstatné novinky. Tou prvou nebude nic jiné, než rozsáhlejší facelift kompaktního hatchbacku Cee´d, jehož podobu již známe z oficiálních snímků a tou druhou bude výrazně omlazený zástupce v kategorii SUV, model Sorento. Ten přitom zaujme nejen svěžejším vzhledem, ale podle tvůrců v něm oproti předchozí verzi najdeme mnoho novinek.

Pomineme-li ostřejší vzhled, jehož hodnocení je čistě subjektivní záležitostí, Sorento překvapí svou aerodynamikou, podle údajů výrobce se novinka může pochlubit koeficientem odporu vzduchu 0,38. Jen pro porovnání uveďme, že tato hodnota u předchozí verze byla až 0,43. Příjemné je i zjištění, že nové Sorento trochu povyrostlo a hlavně do délky, která nyní činí 4 685 mm a to ještě není vše. Při větších rozměrech se totiž konstruktérům podařilo snížit celkovou hmotnost vozu a to přesně o 215 kg.

Trochu méně konkrétní informace však prozatím máme o pohonných agregátech, kde se zřejmě větších změn nedočkáme. Kia pouze zmínila, že všechny motory byly upraveny s cílem snížit spotřebu. V nabídce se ale přeci jenom objeví jedna novinka v podobě 2,2 litrového vznětového čtyřválce s výkonem 197 koní a maximálním točivým momentem 421 Nm. Výrobce přitom očekává, že právě tato pohonná jednotka se v Evropě stane prodejním trhákem.

Nové Sorento si tedy ještě zhruba měsíc počká na své odhalení a my si musíme počkat na bližší specifikace, teď už však víme, že k dealerům se první kusy dostanou ke konci letošního roku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Sorento
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků