Nová Kia Sorento: SUV plné inovací?

Více než měsíc před premiérou, která se odehraje ve Frankfurtu, vypustila Kia první ucelené informace o evropské verzi své novinky.
Nová Kia Sorento: SUV plné inovací?

Fakt, že Kia si hodlá i nadále upevňovat své pozice především na evropském a americkém trhu nám jihokorejský výrobce připomene i svým účinkováním na blížícím se frankfurtském autosalonu, kde představí hned dvě vcelku podstatné novinky. Tou prvou nebude nic jiné, než rozsáhlejší facelift kompaktního hatchbacku Cee´d, jehož podobu již známe z oficiálních snímků a tou druhou bude výrazně omlazený zástupce v kategorii SUV, model Sorento. Ten přitom zaujme nejen svěžejším vzhledem, ale podle tvůrců v něm oproti předchozí verzi najdeme mnoho novinek.

Pomineme-li ostřejší vzhled, jehož hodnocení je čistě subjektivní záležitostí, Sorento překvapí svou aerodynamikou, podle údajů výrobce se novinka může pochlubit koeficientem odporu vzduchu 0,38. Jen pro porovnání uveďme, že tato hodnota u předchozí verze byla až 0,43. Příjemné je i zjištění, že nové Sorento trochu povyrostlo a hlavně do délky, která nyní činí 4 685 mm a to ještě není vše. Při větších rozměrech se totiž konstruktérům podařilo snížit celkovou hmotnost vozu a to přesně o 215 kg.

Trochu méně konkrétní informace však prozatím máme o pohonných agregátech, kde se zřejmě větších změn nedočkáme. Kia pouze zmínila, že všechny motory byly upraveny s cílem snížit spotřebu. V nabídce se ale přeci jenom objeví jedna novinka v podobě 2,2 litrového vznětového čtyřválce s výkonem 197 koní a maximálním točivým momentem 421 Nm. Výrobce přitom očekává, že právě tato pohonná jednotka se v Evropě stane prodejním trhákem.

Nové Sorento si tedy ještě zhruba měsíc počká na své odhalení a my si musíme počkat na bližší specifikace, teď už však víme, že k dealerům se první kusy dostanou ke konci letošního roku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Sorento
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků