Nová Kia Sorento sází na větší prostor a více pohodlí [první jízdní dojmy]

Na trh dorazila třetí generace modelu Kia Sorento, se kterou jsme se už krátce svezli. Tohle auto bude případné zájemce lákat především na komfort a více než solidní prostor v interiéru.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér: Kvalitní a prostorný
  2. Zaměřená na komfort; Drive Mode; Cena od 909 980 Kč
  3. Fotogalerie

Kia Sorento se poprvé představila v roce 2002. Tenkrát šlo o SUV ze staré školy, což znamená, že základem byl rám. S příchodem druhé generace Sorenta v roce 2009 se z tohoto modelu stalo čistokrevné SUV. Mimochodem od roku 2002 do konce letošního ledna eviduje Kia 3500 prodaných exemplářů na českém trhu.

Nová Kia Sorento se také poprvé představuje v Paříži

Nová Kia Sorento se také poprvé představuje v Paříži

Dnes už je v prodeji třetí generace Sorenta a samozřejmě jde opět o klasické velké SUV. Ve srovnání se svým předchůdcem je novinka o 95 mm delší, o 15 mm nižší a o pět milimetrů širší. Rozvor náprav se pak natáhl o plných osm centimetrů. Vyjádřeno čísly je nové Sorento dlouhé 4780 mm, vysoké 1685 mm, široké 1890 mm a rozvor náprav má hodnotu 2780 mm. Větší vnější rozměry mají znamenat podle automobilky více prostoru pro hlavu i nohy ve všech třech řadách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Sorento je delší, širší, nižší a má větší rozvor náprav. Designově se tohle auto určitě povedlo. 

Kia slibuje u nového Sorenta také větší použití vysokopevnostních ocelí, což znamená pevnější karoserii. Mezigeneračně došlo také k vylepšení aerodynamiky, a to především díky výrazně většímu zakrytí podvozku. Součinitel odporu vzduchu klesl z původních 0,34 na 0,33.

Na českém trhu se prodává jen jeden motor, a sice naftový čtyřválec 2.2 CRDi disponující parametry 147 kW (200 k) a 450 Nm. Zájemci proto mohou vybírat pouze mezi pěti a sedmimístnou variantou, respektive mezi manuální a automatickou převodovkou. Obě mají šest rychlostních stupňů. Pohon všech kol je standardem.

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi - dobře maskovaná novinka

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi - dobře maskovaná novinka

Interiér: Kvalitní a prostorný

Troufnu si tvrdit, že se nové Sorento bude líbit. Nebudeme rozebírat, jak moc je výsledek podobný hlavě tygra, která se údajně stala inspirací, ale úzké světlomety v kombinaci se zajímavou maskou chladiče autu jednoduše sluší. Designéři pak použili uhlazené tvary, čisté linie a přidali více chromových prvků. K dispozici mají zájemci osm různých barev včetně bronzové (na fotkách) nebo výrazné červené Sunset Red.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace dostala více chromových prvků. Testovaná vrcholná výbava pak stojí na devatenáctipalcových kolech. 

Různé barvené kombinace můžete mít i v interiéru, důležitější ovšem je, že ten je jako celek kvalitně zpracovaný a používá lepší materiály. Tedy alespoň pokud můžeme soudit na základě první krátké testovací jízdy. Sedadla jsou velmi široká, pohodlná a k ergonomii nelze mít prakticky žádné výhrady. Vše je tam, kde to čekáte.

Pro mě osobně byl ale trochu zklamáním prostor. Přirozeně v podélném i příčném směru je ho více než dost, ale pro hlavu ho na rozdávání není a to ani na sedadle řidiče. Se svými 190 cm mám vpředu nad hlavou jen malou rezervu, vzadu už rezervu nemám žádnou. Důvodem pravděpodobně byl fakt, že testovaný exemplář dostal do výbavy velké střešní okno, které pár centimetrů z prostoru pro hlavu ubere.

Kia Sorento 2013: první jízdní dojmy  

Kia Sorento 2013: první jízdní dojmy  

Druhá řada sedadel je posuvná v rozsahu 27 cm a prostřední pasažér se může těšit na zcela rovnou podlahu. Za příplatek 20 000 Kč pak dostanete ještě třetí řadu sedadel. Manipulace s ní je příkladně jednoduchá a pozor, Sorento je jedno z mála aut, kde nelze říci, že je šesté a sedmé místo pouze nouzové.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místa ve druhé řadě je dost, lepší by to ale mohlo být v prostoru kolem hlavy. Třetí řada je na poměry ostatních konkurentů až překvapivě dobře použitelná. 

Ano, sedí se blízko u země a komfort není prvotřídní, ale když nic jiného, tak se ti úplně vzadu mohou spolehnout alespoň na dostatek místa. I já se svou výškou bych zde snesl více než jen veselou cestu večer z restaurace po veselém posezení s přáteli. Přirozeně pro větší postavy bude trochu problém nasoukat se do třetí řady.

Základní objem zavazadelníku činí 660 litrů, maximum po sklopení zadních opěradel je 1675 litrů. Obě tato čísla se vztahují k pětimístné verzi. U sedmimístného provedení začínáme na objemu 116 litru a končíme u 1530 litrů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér: Kvalitní a prostorný
  2. Zaměřená na komfort; Drive Mode; Cena od 909 980 Kč
  3. Fotogalerie
Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků