Nová Kia Sorento bude k objednání počátkem příštího roku včetně sedmileté záruky i na trakční baterii. Zdroj: Kia

Nová Kia Sorento bude k objednání počátkem příštího roku včetně sedmileté záruky i na trakční baterii. | Zdroj: Kia

Futuristický vzhled vozu dodávají zejména přední LED světlomety s denním svícením tvaru Y. Zdroj: Kia

Futuristický vzhled vozu dodávají zejména přední LED světlomety s denním svícením tvaru Y. | Zdroj: Kia

Zůstává široká maska chladiče, ale logo se přesunulo na hranu kapoty. Zdroj: Kia

Zůstává široká maska chladiče, ale logo se přesunulo na hranu kapoty. | Zdroj: Kia

Přední i zadní nárazníky zdobí centrální stříbrná lišta. Zdroj: Kia

Přední i zadní nárazníky zdobí centrální stříbrná lišta. | Zdroj: Kia

Karoserie bude dostupná v deseti odstínech (z toho tři nové) a připravené jsou i designy 18 až 20palcových kol. Zdroj: Kia

Karoserie bude dostupná v deseti odstínech (z toho tři nové) a připravené jsou i designy 18 až 20palcových kol. | Zdroj: Kia

Výhodou Sorenta je ponechání různých pohonů. Klasici sáhnou po dieselu 2,2 litru s osmistupňovým automatem. Zdroj: Kia

Výhodou Sorenta je ponechání různých pohonů. Klasici sáhnou po dieselu 2,2 litru s osmistupňovým automatem. | Zdroj: Kia

Pro info: nové Sante Fe už nafťák nemá. Hybrid využívá zážehový čtyřválec 1.6 T-GDI, elektromotor a 1,49kWh akumulátor. Zdroj: Kia

Pro info: nové Sante Fe už nafťák nemá. Hybrid využívá zážehový čtyřválec 1.6 T-GDI, elektromotor a 1,49kWh akumulátor. | Zdroj: Kia

V obou případech si můžete vybrat pohon jedné nebo obou náprav. Zdroj: Kia

V obou případech si můžete vybrat pohon jedné nebo obou náprav. | Zdroj: Kia

Zato plug-in hybrid je pouze čtyřkolka. Sestava je podobná jako u hybridu, jen má 13,8kWh akumulátor. Zdroj: Kia

Zato plug-in hybrid je pouze čtyřkolka. Sestava je podobná jako u hybridu, jen má 13,8kWh akumulátor. | Zdroj: Kia

Na poli asistentů je novinkou autonomní změna jízdního pruhu a kamerový systém 360° s 3D zobrazením. Zdroj: Kia

Na poli asistentů je novinkou autonomní změna jízdního pruhu a kamerový systém 360° s 3D zobrazením. | Zdroj: Kia

Řidič drží v ruce volant potažený umělou kůží a ergonomicky poskládanými tlačítky. Za příplatek můžete mít jeho elektrické nastavení. Zdroj: Kia

Řidič drží v ruce volant potažený umělou kůží a ergonomicky poskládanými tlačítky. Za příplatek můžete mít jeho elektrické nastavení. | Zdroj: Kia

V horní části palubní desky stojí digitální přístrojový štít opticky spojený s dotykovou obrazovkou infotainmentu. Zdroj: Kia

V horní části palubní desky stojí digitální přístrojový štít opticky spojený s dotykovou obrazovkou infotainmentu. | Zdroj: Kia

Oba segmenty mají 12,3 palce. Doplňuje je 10palcový head-up displej a digitální zpětné zrcátko. Zdroj: Kia

Oba segmenty mají 12,3 palce. Doplňuje je 10palcový head-up displej a digitální zpětné zrcátko. | Zdroj: Kia

Sedadlo řidiče má bederní oporu složenou ze vzduchových polštářků, nastavitelné bočnice a elektrické ovládání. Zdroj: Kia

Sedadlo řidiče má bederní oporu složenou ze vzduchových polštářků, nastavitelné bočnice a elektrické ovládání. | Zdroj: Kia

Spolujezdce pro změnu rozmazlí podnožka.  Zdroj: Kia

Spolujezdce pro změnu rozmazlí podnožka.  | Zdroj: Kia

Futuristický vzhled vozu dodávají zejména přední LED světlomety s denním svícením tvaru Y. Zdroj: Kia
Zůstává široká maska chladiče, ale logo se přesunulo na hranu kapoty. Zdroj: Kia
Přední i zadní nárazníky zdobí centrální stříbrná lišta. Zdroj: Kia
Karoserie bude dostupná v deseti odstínech (z toho tři nové) a připravené jsou i designy 18 až 20palcových kol. Zdroj: Kia
15
Fotogalerie

Nová Kia Sorento pokračuje v cestě, kterou Hyundai opustil. Posádka je na prvním místě

Kia Sorento přejímá od Sportage kosmický vzhled. Je to křižník na dlouhé cesty.

Kia Sorento vypadala vždy moderně, robustně a sebevědomě, ale v současné době za kosmickým Hyundaiem Santa Fe v tomto ohledu ztrácela. Menší Sportage však naznačila, že se to brzy změní a onen čas nastal právě teď.

Rozsáhle modernizované Sorento vyniká zcela novými tvary v duchu filozofie Spojených protikladů. Futuristický vzhled vozu dodávají zejména přední LED světlomety s denním svícením tvaru Y. Zůstává široká maska chladiče, ale logo se přesunulo na hranu kapoty. Přední i zadní nárazníky zdobí centrální stříbrná lišta. Oba konce vozu spojují plastové lemy blatníků a tmavé prahy.

Karoserie bude dostupná v deseti odstínech (z toho tři nové) a připravené jsou i designy 18 až 20palcových kol. Hybrid můžete mít na 17palcových kolech, naopak průměr 19 palců jen se spalovacím motorem.

Na zlepšení kvality interiéru upozorní výplně dveří s ambientním osvětlením v 64 barvách. Na pochybách vás nenechají ani sedadla. Jsou čalouněna látkou nebo umělou kůží, oboje vyrobené z recyklovaných PET lahví. Na výběr je šedo-zelené a černé provedení. Sedadlo řidiče má bederní oporu složenou ze vzduchových polštářků, nastavitelné bočnice a elektrické ovládání. K dispozic je paměť polohy a vyhřívání spolu s ventilací. Spolujezdce pro změnu rozmazlí podnožka. 

Řidič drží v ruce volant potažený umělou kůží a ergonomicky poskládanými tlačítky. Za příplatek můžete mít jeho elektrické nastavení. Volič převodovky má kruhový charakter. V horní části palubní desky stojí digitální přístrojový štít opticky spojený s dotykovou obrazovkou infotainmentu. Oba segmenty mají 12,3 palce. Doplňuje je 10palcový head-up displej a digitální zpětné zrcátko.

Multimediální zařízení je stále online pro kvalitní navigaci a umožňuje snadný přístup ke dvouzónové klimatizaci. Ta si ponechala i haptická tlačítka. Zajímavostí je rozpoznávání otisků prstu pro vstup k uživatelskému profilu či startování. Použít můžete i PIN, nebo digitální klíček v chytrém telefonu.

Osobní profil lze díky Kia Connect přenášet mezi vozy. Tato služba zprostředkovává i vzdálenou správu plug-in hybridu. Z domova si nastavíte nabíjení, naplánujete trasu v navigaci nebo synchronizujete Apple a Google kalendář.  Zprávy o počasí, dopravě a nabíjecích stanicích v okolí jsou samozřejmostí. Na palubě je bezdrátová nabíječka, šest USB portů a audiosystém Bose pro dokonalý hudební zážitek. Ten si v závislosti na verzi užije pět, šest nebo sedm cestujících. Příjemné je automatické zavírání víka kufru po odchodu od vozu.

Výhodou Sorenta je ponechání různých pohonů. Klasici sáhnou po dieselu 2,2 litru s osmistupňovým automatem. Pro info: nové Sante Fe už nafťák nemá. Hybrid využívá zážehový čtyřválec 1.6 T-GDI, elektromotor a 1,49kWh akumulátor. Soustava je spojená se šestirychlostním automatem. V obou případech si můžete vybrat pohon jedné nebo obou náprav. Zato plug-in hybrid je pouze čtyřkolka. Sestava je podobná jako u hybridu, jen má 13,8kWh akumulátor.

Na poli asistentů je novinkou autonomní změna jízdního pruhu a kamerový systém 360° s 3D zobrazením. Modernizací prošel systém nouzového brzdění, asistent průjezdu křižovatkou a podpora úhybného manévru. Nadále zůstává multifukční protikolizní asistent, adaptivní tempomat, asistent pro couvání i bezpečné vystupování a sedm airbagů.

Nová Kia Sorento bude k objednání počátkem příštího roku včetně sedmileté záruky i na trakční baterii.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud