Nová Kia Sorento má český ceník. 200 koní a 8 stupňů dá za méně než milion

Kia zveřejnila ceny zmodernizovaného Sorenta.

Na autosalonu ve Frankfurtu se krom studie příštího cee'du, nového crossoveru Stonic či Picanta ve verzi X-Line ukázalo i modernizované Sorento. Krom odlišného designu světlometů a svítilen a pár detailů uvnitř přichází především s novou osmistupňovou převodovkou a čtvrtým výbavovým stupněm GT Line. Tyto prvky nyní české zastoupení zahrnulo do inovovaného ceníku.

Motor je nezávisle na výbavě jediný, a to vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru s výkonem 147 kW. Ve všech verzích je pak k dispozici manuální šestistupňová či zmíněná automatická osmistupňová převodovka.

Základem je opět stupeň Comfort. S manuální převodovkou stojí 949.980 korun, za automat se připlácí padesát tisíc. Linii snadno poznáte podle nechormovaných klik dveří, černých lišt a sedmnáctipalcových disků kol. Má manuální klimatizaci, sedmipalcový displej bez navigace, ale s couvací kamerou. Příjemným benefitem jsou vyhřívaná přední i zadní sedadla. V základu jsou také pasivní bezpečnostní asistenty nebo kožený paket volantu a dalších prvků.

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Od výbavy Exclusive se dočkáte chromovaných prvků exteriéru a osmnáctipalcových disků. Vždy jde o čtyřkolku, s manuálem od 1.049.980 korun, za automat opět o padesát tisíc víc. Nabízí bezklíčový přístup a start, osmipalcovou obrazovku s navigací, duální automatickou klimatizaci dešťový senzor, elektricky ovládaná přední sedadla a přední parkovací senzory. Připlatit si od této úrovně lze za kožená sedadla nebo paket Tech s plnou armádou bezpečnostních asistentů včetně adaptivního tempomatu.

Vrcholem běžné výbavy je stupeň Premium od 1.139.980 korun. Nad rámec zmíněného přidává devatenáctipalcové disky, full LED světlomety, elektricky ovládané víko zavazadelníku, bezdrátové nabíjení telefonu, Audio Harman Kardon s deseti reproduktory a možnost příplatku za prémiový kožený paket.

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Novinka v podobě GT Line startuje výhradně s automatickou převodovkou na 1.299.980 korun. Od linie Premium se liší sportovním vzhledem nárazníků, dvojitou koncovkou výfuku a většími brzdovými kotouči. Jako jediná verze nabídne ale také roletky v zadních oknech. Zmíněný paket kožených sedadel a pomocníků v paketu Tech je pak v ceně.

Kia Sorento MY18 - české ceny
Verze 2.2 CRDi 6M 4x2 2.2 CRDi 8A 4x2 2.2 CRDi 6M 4x4 2.2 CRDi 8A 4x4
Comfort [Kč] 949.980 999.980 - -
Exclusive [Kč] - - 1.049.980 1.099.980
Premium [Kč] - - 1.139.980 1.199.980
GT Line [Kč] - - - 1.289.980

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků