Nová Kia Sorento detailně: V Evropě jen jako hybrid, až 230 koní a super výbava

Kia nám už sice nové Sorento krátce představila, teď už však doplňuje i kompletní specifikaci jejího ústrojí. Prim zde hraje samozřejmě očekávaná hybridní technika.

Kia nám zbrusu nové Sorento už představila po stránce designu, rozměrů a částečně i techniky pod kapotou. V nejnovější tiskové zprávě však odhaluje kompletně všechno dodatečné, a to včetně specifikace motorizací pod kapotou nebo informací o hi-tech výbavě, kterou máme uvnitř SUV čekat.

Kromě toho, že je čtvrtá generace Sorenta prvním modelem značky, který stojí na nově uvedené platformě, stejně tak SUV poprvé využije hybridního ústrojí. V Evropě tak bude hned ze startu prodeje nabízena hybridní motorizace Smartstream kombinující přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh.

Nová Kia Sorento poprvé oficiálně: Nekecali. Fakt je úplně jiná!

Nová Kia Sorento poprvé oficiálně: Nekecali. Fakt je úplně jiná!

Systémový výkon full-hybridního Sorenta čítá 230 koní (169 kW) a 350 N.m točivého momentu. Na motoru Kia uvádí i dříve probíranou technologii plynule proměnné periody ventilů (CVVD – Continuously Variable Valve Duration). Převodovka je šestistupňová automatická.

Ani druhá v Evropě nabízená motorizace se pak elektrifikaci nevyhne. Nový 2,2litrový naftový čtyřválec s turbem totiž spoléhá na mild-hybridní 48V síť pro ještě úspornější chod. Diesel je spojený s osmistupňovým automatem a produkuje 202 koní (149 kW) a 440 N.m točivého momentu. Tato motorizace vstoupí do prodeje s koncem roku 2020, přičemž nabídku doplní i zatím blíže nespecifikovaný plug-in hybrid.

Nový Hyundai Elantra oficiálně: Nudný sedan vyzrál, návrat do Evropy ale nečekejte

Nový Hyundai Elantra oficiálně: Nudný sedan vyzrál, návrat do Evropy ale nečekejte

Kia uvádí, že pohon všech kol bude volitelný a terénní schopnosti Sorenta jsou dále vylepšeny díky samostatnému jízdnímu režimu Terrain Mode, který upraví chování systému pro jízdu v blátě, na sněhu nebo v písku. Jízdní režimy budou snadno volitelné otočným voličem na středovém panelu.

Do interiéru Sorenta jsme už také mohli nahlédnout. Vrcholem výbavy bude nicméně 10,25palcový infotainment a 12,3palcový digitální přístrojový štít. Integrace rozhraní Apple CarPlay a Android Auto je dnes samozřejmostí, propojení vozu a ovládání některých funkcí na dálku přes aplikaci v mobilu také.

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

K infotainmentu se mohou přes Bluetooth připojit dvě zařízení zároveň, nabíjecí porty jsou k dispozici pro každou ze tří řad sedadel, nechybí ambientní osvětlení interiéru, volitelný head-up displej nebo prostorový audiosystém Bose s 12 reproduktory.

A nakonec, ani Sorentu nemohla Kia odpustit celou armádu asistenčních a bezpečnostních systémů. Tak třeba sledování překážek před vozem, za vozem a blížících se vozů v křižovatce s funkcí krizového brzdění, sledování mrtvého úhlu, inteligentní omezovač rychlosti, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a predikcí z navigačních dat, 360stupňový kamerový systém kolem vozu, sledování bdělosti řidiče, udržovaní jízdy v pruhu nebo asistent pro jízdu v koloně. A také se objevuje i systém autonomního parkování na dálku, tedy bez nutnosti řidiče uvnitř vozu.

Do prodeje v Evropě bude nová Kia Sorento uvedena ve třetím čtvrtletí letošního roku. Cenovky i zahájení prodeje v Česku se tudíž teprve dozvíme.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků