Nová Kia Sorento detailně: V Evropě jen jako hybrid, až 230 koní a super výbava

Kia nám už sice nové Sorento krátce představila, teď už však doplňuje i kompletní specifikaci jejího ústrojí. Prim zde hraje samozřejmě očekávaná hybridní technika.

Kia nám zbrusu nové Sorento už představila po stránce designu, rozměrů a částečně i techniky pod kapotou. V nejnovější tiskové zprávě však odhaluje kompletně všechno dodatečné, a to včetně specifikace motorizací pod kapotou nebo informací o hi-tech výbavě, kterou máme uvnitř SUV čekat.

Kromě toho, že je čtvrtá generace Sorenta prvním modelem značky, který stojí na nově uvedené platformě, stejně tak SUV poprvé využije hybridního ústrojí. V Evropě tak bude hned ze startu prodeje nabízena hybridní motorizace Smartstream kombinující přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh.

Nová Kia Sorento poprvé oficiálně: Nekecali. Fakt je úplně jiná!

Nová Kia Sorento poprvé oficiálně: Nekecali. Fakt je úplně jiná!

Systémový výkon full-hybridního Sorenta čítá 230 koní (169 kW) a 350 N.m točivého momentu. Na motoru Kia uvádí i dříve probíranou technologii plynule proměnné periody ventilů (CVVD – Continuously Variable Valve Duration). Převodovka je šestistupňová automatická.

Ani druhá v Evropě nabízená motorizace se pak elektrifikaci nevyhne. Nový 2,2litrový naftový čtyřválec s turbem totiž spoléhá na mild-hybridní 48V síť pro ještě úspornější chod. Diesel je spojený s osmistupňovým automatem a produkuje 202 koní (149 kW) a 440 N.m točivého momentu. Tato motorizace vstoupí do prodeje s koncem roku 2020, přičemž nabídku doplní i zatím blíže nespecifikovaný plug-in hybrid.

Nový Hyundai Elantra oficiálně: Nudný sedan vyzrál, návrat do Evropy ale nečekejte

Nový Hyundai Elantra oficiálně: Nudný sedan vyzrál, návrat do Evropy ale nečekejte

Kia uvádí, že pohon všech kol bude volitelný a terénní schopnosti Sorenta jsou dále vylepšeny díky samostatnému jízdnímu režimu Terrain Mode, který upraví chování systému pro jízdu v blátě, na sněhu nebo v písku. Jízdní režimy budou snadno volitelné otočným voličem na středovém panelu.

Do interiéru Sorenta jsme už také mohli nahlédnout. Vrcholem výbavy bude nicméně 10,25palcový infotainment a 12,3palcový digitální přístrojový štít. Integrace rozhraní Apple CarPlay a Android Auto je dnes samozřejmostí, propojení vozu a ovládání některých funkcí na dálku přes aplikaci v mobilu také.

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

K infotainmentu se mohou přes Bluetooth připojit dvě zařízení zároveň, nabíjecí porty jsou k dispozici pro každou ze tří řad sedadel, nechybí ambientní osvětlení interiéru, volitelný head-up displej nebo prostorový audiosystém Bose s 12 reproduktory.

A nakonec, ani Sorentu nemohla Kia odpustit celou armádu asistenčních a bezpečnostních systémů. Tak třeba sledování překážek před vozem, za vozem a blížících se vozů v křižovatce s funkcí krizového brzdění, sledování mrtvého úhlu, inteligentní omezovač rychlosti, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a predikcí z navigačních dat, 360stupňový kamerový systém kolem vozu, sledování bdělosti řidiče, udržovaní jízdy v pruhu nebo asistent pro jízdu v koloně. A také se objevuje i systém autonomního parkování na dálku, tedy bez nutnosti řidiče uvnitř vozu.

Do prodeje v Evropě bude nová Kia Sorento uvedena ve třetím čtvrtletí letošního roku. Cenovky i zahájení prodeje v Česku se tudíž teprve dozvíme.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 73 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků