Nová Kia Sorento debutovala v Soulu

Kia doplnila podrobné informace ke své novince Sorento, jež nahrazuje stejnojmenného předchůdce z roku 2002.

Stalo se tak na autosalonu v jihokorejském Soulu a my jsme pro vás postupně uvolňované informace shromažďovali, naposledy jsme o novém a nikoli nezajímavém Sorentu pro modelový rok 2010 psali na tomto místě. Při jeho vývoji sledovali tvůrci reakce veřejnosti a trendy, jež nyní vládnou v daném segmentu, proto upustili od konstrukce využívající samostatného rámu a sáhli k lehčí samonosné stavbě karosérie. V rámci obecně vládnoucích tendencí je novinka nižší a delší, usadí sedm cestujících a nabídne svěží, lehký styl, který vzniknul pod taktovkou šéfdesignéra Petea Schreyera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová generace Sorenta je oproti té předchozí delší. Vůz má na délku celých 4,7 metru a může pojmout až sedm pasažérů, byť třetí řada sedadel zřejmě spolouží klasicky spíše dětem. Pokud bude chtít cestovat v sedmi, bude k dispozici zavazadelník o objemu 285 litrů, při použití dvou řad sedadel se pak zavazadlový prostor zvětší až na 1047 litrů.

Těžko říci, které motory se dostanou do Evropy, ale zřejmě mezi nimi bude vznětový čtyřválec s objemem 2,2 l, výkonem 194 koní a točivým momentem s hodnotou slušných 434 Nm. K dispozici bude též čtyřválec s objemem 2,4 l o výkonu 173 koní a šestiválec 2,7 l, který při výkonu 163 koní může spalovat i LPG, jinak však bude naladěn na výkon vyšší. Patrně jen pro Ameriku pak bude v nabídce vrcholný „benzin” 3,5 V6.

V závislosti na použité pohonné jednotce a konkrétním trhu budou k mání se škálou pěti a šestistupňových převodovek s manuálním a automatickým řazením. Také Kia ve svém Sorentu aplikovala systém napomáhající ke snadnějším sjezdům z prudkého kopce, a to i přesto, že je nová generace zaměřena na zpevněné vozvky více než ta předchozí. Jmenuje se DBC a při sjezdu kopce udržuje stálou rychlost 8 km/h. Což je, řekněme si to upřímně, celkem dost. Kia zároveň na své nové Sorento aplikovala svůj HAC, tedy zařízení pomáhající při rozjezdech do kopce. 

Zlepšit se má i vnitřní výbava, která má být od základní verze velmi bohatá a nabízet větší množství „libůstek”, než tomu byo dosud. Těšit se tak můžeme na navigaci s 6,5" displejemm parkovací kameru, audiosystém renomovaného vyŕobce nebo připojením pro MP3 přehrávače.

Společnost Kia očekává, že nové Sorento „výrazně navýší firemní podíl na trhu se SUV“, a od příštího roku stanovila roční produkci tohoto typu na 140 000 jednotek. Předchozí generace se přitom během sedmi let výroby prodalo slušných 900 000. Na druhou stranu se můžeme jen dohadovat o tom, zda je právě Sorento tím správným modelem určeným pro výrazně širší klientelu než v případě předchozí generace. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Sorento
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků