Nová Kia Rio: Navenek podobná, uvnitř větší

Kia odtajnila podobu podobu svého taháku pro nadcházející pařížský autosalon. Čtvrtá generace modelu Rio se představí 29. září, prodej v Evropě pak začne v prvním čtvrtletí roku 2017.

Design novinky rozvíjí tvary stávající generace, rozhodně mu ale nelze upřít šmrnc. Dominantou přídě je typická linka designéra Petera Schreyera, která má připomínat tygří nos. Zpředu auto působí kompaktně a vyvážené, záď se výrazně neliší od předchozího modelu.

„Rio je pro značku Kia důležité už proto, že v globálním měřítku je naším nejprodávanějším modelem. Přitom segment B patří mezi konkurenčně nejnáročnější,“ uvedl při předpremiéře Michael Cole, provozní ředitel Kia Motors Europe.

Toto je nová Kia Rio. Premiéru bude mít v Paříži

Toto je nová Kia Rio. Premiéru bude mít v Paříži

Rozvor novinky se prodloužil o 10 mm, délka vzrostla o 1,5 centimetru na 4065 mm, což vůz činí jedním z nejdelších v kategorii. Jen pro srovnání — sousedka z Boleslavi má 3992 mm. Do zavazadelníku se vejde 325 litrů nákladu — o 37 více než u předchůdce.

Důležitější je zvětšení vnitřních rozměrů - podle tvrzení automobilky narostl prostor pro nohy na 1120 mm vpředu a 770 mm vzadu. Vzrostla i výška nad sedadly.

Interiér rozvíjí prvky známé z jiných modelů značky. Na první pohled zaujme pětipalcový centrální displej, který bude kromě řady internetových služeb využívat i navigace TomTom. Z dalších prvků výbavy nechybí třeba bezklíčkový přístup se startovacím tlačítkem, vyhřívání sedadel a volantu, senzor deště či automatické ovládání světel.

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Nový model je nabízen rovněž s adaptivním tempomatem a zadními parkovacími senzory v kombinaci se zadní kamerou.

Rio nabídne systém autonomního nouzového brzdění AEB s ochranou chodců. Ten používá systém radarového snímání s dlouhým dosahem k detekci potenciálního rizika kolize s ostatními vozidly, nebo chodci. Dodáván bude ve spojení s asistentem pro jízdu v pruzích.

Bezpečnost i jízdní vlastnosti má zlepšit nadpoloviční podíl vysokopevnostních ocelí na konstrukci karoserie. Díky zvýšení tuhosti si konstruktéři mohli dovolit komfortnější naladění podvozku. Tužší vzpěry a pomocný rám přední nápravy i zadní zkrutná příčka podle Kie zlepšují stabilitu ve vysokých rychlostech. Použití svisle uložených zadních tlumičů a předních tlumičů s předpjatým lineárním ventilem přineslo přesnější reakce zavěšení na řízení i jízdu po nerovnostech.

Kia Rio 4. - technická data
Verze 1,0 T-GDI 1,0 T-GDI 1,25 MPI 1,4 MPI 1,4 WGT 1.4 WGT
Motor R3 turbo R3 turbo R4  R4  R4 turbo R4 turbo
Palivo benzin benzin benzin benzin diesel diesel
Zdvihový objem [cm3]  998  998 1248 1368 1396 1396
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 73/4500 88/6000 62/6000 73/6000 52/4000 66/4000
Točivý moment [N.m/min] 172/1500-4000 172/1500-4000 122/4000 132/4000 - 240/1500-2500
Převodovka 5M 6M 5M 6M 6M 6M

Paleta motorů bude při uvedení na trh čítat čtyři jednotky v šesti výkonových verzích. Atmosferické jednotky zastupují jako u stávající verze motory 1,25 a 1,4 MPI, které doplní přeplňovaný tříválec 1,0  T-GDI a diesel 1,4 WGT.

Nové Rio bude vyráběno v korejském závodě Kia Sohari, cílem značky je prodávat 100 000 kusů ročně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků