Nová Kia Rio: Navenek podobná, uvnitř větší

Kia odtajnila podobu podobu svého taháku pro nadcházející pařížský autosalon. Čtvrtá generace modelu Rio se představí 29. září, prodej v Evropě pak začne v prvním čtvrtletí roku 2017.

Design novinky rozvíjí tvary stávající generace, rozhodně mu ale nelze upřít šmrnc. Dominantou přídě je typická linka designéra Petera Schreyera, která má připomínat tygří nos. Zpředu auto působí kompaktně a vyvážené, záď se výrazně neliší od předchozího modelu.

„Rio je pro značku Kia důležité už proto, že v globálním měřítku je naším nejprodávanějším modelem. Přitom segment B patří mezi konkurenčně nejnáročnější,“ uvedl při předpremiéře Michael Cole, provozní ředitel Kia Motors Europe.

Toto je nová Kia Rio. Premiéru bude mít v Paříži

Toto je nová Kia Rio. Premiéru bude mít v Paříži

Rozvor novinky se prodloužil o 10 mm, délka vzrostla o 1,5 centimetru na 4065 mm, což vůz činí jedním z nejdelších v kategorii. Jen pro srovnání — sousedka z Boleslavi má 3992 mm. Do zavazadelníku se vejde 325 litrů nákladu — o 37 více než u předchůdce.

Důležitější je zvětšení vnitřních rozměrů - podle tvrzení automobilky narostl prostor pro nohy na 1120 mm vpředu a 770 mm vzadu. Vzrostla i výška nad sedadly.

Interiér rozvíjí prvky známé z jiných modelů značky. Na první pohled zaujme pětipalcový centrální displej, který bude kromě řady internetových služeb využívat i navigace TomTom. Z dalších prvků výbavy nechybí třeba bezklíčkový přístup se startovacím tlačítkem, vyhřívání sedadel a volantu, senzor deště či automatické ovládání světel.

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Nový model je nabízen rovněž s adaptivním tempomatem a zadními parkovacími senzory v kombinaci se zadní kamerou.

Rio nabídne systém autonomního nouzového brzdění AEB s ochranou chodců. Ten používá systém radarového snímání s dlouhým dosahem k detekci potenciálního rizika kolize s ostatními vozidly, nebo chodci. Dodáván bude ve spojení s asistentem pro jízdu v pruzích.

Bezpečnost i jízdní vlastnosti má zlepšit nadpoloviční podíl vysokopevnostních ocelí na konstrukci karoserie. Díky zvýšení tuhosti si konstruktéři mohli dovolit komfortnější naladění podvozku. Tužší vzpěry a pomocný rám přední nápravy i zadní zkrutná příčka podle Kie zlepšují stabilitu ve vysokých rychlostech. Použití svisle uložených zadních tlumičů a předních tlumičů s předpjatým lineárním ventilem přineslo přesnější reakce zavěšení na řízení i jízdu po nerovnostech.

Kia Rio 4. - technická data
Verze 1,0 T-GDI 1,0 T-GDI 1,25 MPI 1,4 MPI 1,4 WGT 1.4 WGT
Motor R3 turbo R3 turbo R4  R4  R4 turbo R4 turbo
Palivo benzin benzin benzin benzin diesel diesel
Zdvihový objem [cm3]  998  998 1248 1368 1396 1396
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 73/4500 88/6000 62/6000 73/6000 52/4000 66/4000
Točivý moment [N.m/min] 172/1500-4000 172/1500-4000 122/4000 132/4000 - 240/1500-2500
Převodovka 5M 6M 5M 6M 6M 6M

Paleta motorů bude při uvedení na trh čítat čtyři jednotky v šesti výkonových verzích. Atmosferické jednotky zastupují jako u stávající verze motory 1,25 a 1,4 MPI, které doplní přeplňovaný tříválec 1,0  T-GDI a diesel 1,4 WGT.

Nové Rio bude vyráběno v korejském závodě Kia Sohari, cílem značky je prodávat 100 000 kusů ročně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků