Nová Kia Optima znovu a tentokrát oficiálně. Do prodeje vstoupí ještě letos

Fotografie evropského provedení modelu Kia Optima jsme si mohli prohlédnout už dříve, dnes Kia přidala také oficiální informace. V nabídce budou pro začátek dva motory, příští rok dorazí ještě hybrid a sportovní verze. Do prodeje se tato novinka dostane v posledním čtvrtletí letošního roku.

Kia Optima v evropské specifikaci prozrazena před premiérou

Kia Optima v evropské specifikaci prozrazena před premiérou

Nová Optima je delší, vyšší a širší než předchůdce. Na délku přibrala deset milimetrů (4855 m), na šířku 25 mm (1860 mm) a na výšku opět deset milimetrů (1465 mm). Zvětšoval se také rozvor náprav, který se natáhl shodou okolností rovněž o centimetr. Kia tak slibuje kromě jiného především prostornější interiér.

A tyto sliby dokládá konkrétními čísly. Díky delšímu rozvoru a jinak tvarovaným sedadlům nabídne Optima pro cestující vzadu o 25 mm více místa. Prostor v oblasti ramen se zvětšil o 17 mm vzadu a o 20 mm vpředu. Více místa je také pro hlavu. Vpředu činí rozdíl 5 mm, ve druhé řadě pak 15 mm. A konečně více litrů najdeme i v zavazadelníku. Ten zvětšil svůj objem na konečných 510 l (+ 5 litrů).

Kia cee

Kia cee'd GT Line: V ČR od září, později i s motorem 1.0 T-GDI

Jakkoliv vypadá nová Optima slibně, v boji s evropskou konkurencí to bude mít dost složité a jedním z hlavních důvodů bude omezená nabídka motorizací. Pro začátek si mohou zákazníci vybrat pouze mezi dieselovým motorem 1.7 CRDi nebo benzinovým dvoulitrem 2.0 CVVL. Příští rok dorazí ještě plug-in hybrid a sportovní provedení.

Nová Kia Optima má sedmistupňový automat a 247 koní

Nová Kia Optima má sedmistupňový automat a 247 koní

Diesel byl upraven, takže jeho výkon nepatrně narostl, stejně jako točivý moment. Naftový čtyřválec tak nabízí 104 kW (141 k) a 340 Nm. Zároveň se také o čtrnáct procent snížila produkce emisí. Benzinový dvoulitr disponuje maximálním výkonem 120 kW (163 k). Standardem je šestistupňový manuál, zájemci mohou sáhnout také po automatu. V případě dieselu dostanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Nová Kia Optima se představí na autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje zamíří ještě koncem letošního roku. Evropská verze se vyrábí v korejské továrně Hwasung. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků