Nová Kia Optima znovu a tentokrát oficiálně. Do prodeje vstoupí ještě letos

Fotografie evropského provedení modelu Kia Optima jsme si mohli prohlédnout už dříve, dnes Kia přidala také oficiální informace. V nabídce budou pro začátek dva motory, příští rok dorazí ještě hybrid a sportovní verze. Do prodeje se tato novinka dostane v posledním čtvrtletí letošního roku.

Kia Optima v evropské specifikaci prozrazena před premiérou

Kia Optima v evropské specifikaci prozrazena před premiérou

Nová Optima je delší, vyšší a širší než předchůdce. Na délku přibrala deset milimetrů (4855 m), na šířku 25 mm (1860 mm) a na výšku opět deset milimetrů (1465 mm). Zvětšoval se také rozvor náprav, který se natáhl shodou okolností rovněž o centimetr. Kia tak slibuje kromě jiného především prostornější interiér.

A tyto sliby dokládá konkrétními čísly. Díky delšímu rozvoru a jinak tvarovaným sedadlům nabídne Optima pro cestující vzadu o 25 mm více místa. Prostor v oblasti ramen se zvětšil o 17 mm vzadu a o 20 mm vpředu. Více místa je také pro hlavu. Vpředu činí rozdíl 5 mm, ve druhé řadě pak 15 mm. A konečně více litrů najdeme i v zavazadelníku. Ten zvětšil svůj objem na konečných 510 l (+ 5 litrů).

Kia cee

Kia cee'd GT Line: V ČR od září, později i s motorem 1.0 T-GDI

Jakkoliv vypadá nová Optima slibně, v boji s evropskou konkurencí to bude mít dost složité a jedním z hlavních důvodů bude omezená nabídka motorizací. Pro začátek si mohou zákazníci vybrat pouze mezi dieselovým motorem 1.7 CRDi nebo benzinovým dvoulitrem 2.0 CVVL. Příští rok dorazí ještě plug-in hybrid a sportovní provedení.

Nová Kia Optima má sedmistupňový automat a 247 koní

Nová Kia Optima má sedmistupňový automat a 247 koní

Diesel byl upraven, takže jeho výkon nepatrně narostl, stejně jako točivý moment. Naftový čtyřválec tak nabízí 104 kW (141 k) a 340 Nm. Zároveň se také o čtrnáct procent snížila produkce emisí. Benzinový dvoulitr disponuje maximálním výkonem 120 kW (163 k). Standardem je šestistupňový manuál, zájemci mohou sáhnout také po automatu. V případě dieselu dostanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Nová Kia Optima se představí na autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje zamíří ještě koncem letošního roku. Evropská verze se vyrábí v korejské továrně Hwasung. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků