Nová Kia Optima znovu a tentokrát oficiálně. Do prodeje vstoupí ještě letos

Fotografie evropského provedení modelu Kia Optima jsme si mohli prohlédnout už dříve, dnes Kia přidala také oficiální informace. V nabídce budou pro začátek dva motory, příští rok dorazí ještě hybrid a sportovní verze. Do prodeje se tato novinka dostane v posledním čtvrtletí letošního roku.

Kia Optima v evropské specifikaci prozrazena před premiérou

Kia Optima v evropské specifikaci prozrazena před premiérou

Nová Optima je delší, vyšší a širší než předchůdce. Na délku přibrala deset milimetrů (4855 m), na šířku 25 mm (1860 mm) a na výšku opět deset milimetrů (1465 mm). Zvětšoval se také rozvor náprav, který se natáhl shodou okolností rovněž o centimetr. Kia tak slibuje kromě jiného především prostornější interiér.

A tyto sliby dokládá konkrétními čísly. Díky delšímu rozvoru a jinak tvarovaným sedadlům nabídne Optima pro cestující vzadu o 25 mm více místa. Prostor v oblasti ramen se zvětšil o 17 mm vzadu a o 20 mm vpředu. Více místa je také pro hlavu. Vpředu činí rozdíl 5 mm, ve druhé řadě pak 15 mm. A konečně více litrů najdeme i v zavazadelníku. Ten zvětšil svůj objem na konečných 510 l (+ 5 litrů).

Kia cee

Kia cee'd GT Line: V ČR od září, později i s motorem 1.0 T-GDI

Jakkoliv vypadá nová Optima slibně, v boji s evropskou konkurencí to bude mít dost složité a jedním z hlavních důvodů bude omezená nabídka motorizací. Pro začátek si mohou zákazníci vybrat pouze mezi dieselovým motorem 1.7 CRDi nebo benzinovým dvoulitrem 2.0 CVVL. Příští rok dorazí ještě plug-in hybrid a sportovní provedení.

Nová Kia Optima má sedmistupňový automat a 247 koní

Nová Kia Optima má sedmistupňový automat a 247 koní

Diesel byl upraven, takže jeho výkon nepatrně narostl, stejně jako točivý moment. Naftový čtyřválec tak nabízí 104 kW (141 k) a 340 Nm. Zároveň se také o čtrnáct procent snížila produkce emisí. Benzinový dvoulitr disponuje maximálním výkonem 120 kW (163 k). Standardem je šestistupňový manuál, zájemci mohou sáhnout také po automatu. V případě dieselu dostanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Nová Kia Optima se představí na autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje zamíří ještě koncem letošního roku. Evropská verze se vyrábí v korejské továrně Hwasung. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků