Nová Kia Optima odhaluje svůj design. Dostane se v této podobě i do Evropy?

Kia už doma zcela odhaluje design nové generace modelu Optima. Do jaké míry se bude novinka lišit od evropské specifikace, je však stále otázkou.

V Evropě se Kia Optima dočkala minulý rok modernizace, na trhu Jižní Koreje už však automobilka odhaluje vzhled zbrusu nové generace. Po řadě upoutávek si tak můžeme prohlédnout celý exteriér. Přestože ale zahraniční zdroje naznačují minimální změny pro evropskou či americkou specifikaci nové generace Optimy, na výsledek si budeme muset počkat až přijde čas.

Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Stejně jako současná pátá generace si nicméně nová Optima zachovává poměrně zamračený výraz v masce, přičemž nyní působí svými křivkami ještě odvážněji. I když by svažující záď mohla napovídat přechod na karoserii liftbacku, stále jde o sedan. Zakřivené linie LED osvětlení jsou poté motivem vpředu i vzadu.

Oproti dosavadní generaci Optima vyrostla, přesněji o 50 mm na délku 4905 mm, na šířku o 25 mm na celkem 1860 mm, prodloužen byl také rozvor o 45 mm na 2850 mm, zatímco výška je nižší o 20 mm s nynějšími 1445 mm. Kia tedy mluví o ještě prostornějším interiéru svého manažerského sedanu, přičemž kombíku SW bychom se měli také opět dočkat.

TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Na korejském trhu bude základní Optima jezdit na 16palcových litých kolech, s vyššími úrovněmi výbav budou ale nabízeny 17-,18- a dokonce až 19palcová kola. Do prodeje půjde novinka na domácím trhu už letos v prosinci. Se zaměřením na exteriérový design však Kia prozatím nezveřejňuje žádné podrobnosti o technice vozu.

Stejně tak se ještě dočkáme kompletního odhalení interiéru, který automobilka ukázala pouze ve formě ilustrace. Z té ovšem můžeme vidět razantní zjednodušení palubní desky s minimem fyzických tlačítek, širokoúhlou obrazovkou infotainmentu a plně digitálním přístrojovým štítem před řidičem.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků