Nová Kia Optima odhaluje svůj design. Dostane se v této podobě i do Evropy?

Kia už doma zcela odhaluje design nové generace modelu Optima. Do jaké míry se bude novinka lišit od evropské specifikace, je však stále otázkou.

V Evropě se Kia Optima dočkala minulý rok modernizace, na trhu Jižní Koreje už však automobilka odhaluje vzhled zbrusu nové generace. Po řadě upoutávek si tak můžeme prohlédnout celý exteriér. Přestože ale zahraniční zdroje naznačují minimální změny pro evropskou či americkou specifikaci nové generace Optimy, na výsledek si budeme muset počkat až přijde čas.

Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Stejně jako současná pátá generace si nicméně nová Optima zachovává poměrně zamračený výraz v masce, přičemž nyní působí svými křivkami ještě odvážněji. I když by svažující záď mohla napovídat přechod na karoserii liftbacku, stále jde o sedan. Zakřivené linie LED osvětlení jsou poté motivem vpředu i vzadu.

Oproti dosavadní generaci Optima vyrostla, přesněji o 50 mm na délku 4905 mm, na šířku o 25 mm na celkem 1860 mm, prodloužen byl také rozvor o 45 mm na 2850 mm, zatímco výška je nižší o 20 mm s nynějšími 1445 mm. Kia tedy mluví o ještě prostornějším interiéru svého manažerského sedanu, přičemž kombíku SW bychom se měli také opět dočkat.

TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Na korejském trhu bude základní Optima jezdit na 16palcových litých kolech, s vyššími úrovněmi výbav budou ale nabízeny 17-,18- a dokonce až 19palcová kola. Do prodeje půjde novinka na domácím trhu už letos v prosinci. Se zaměřením na exteriérový design však Kia prozatím nezveřejňuje žádné podrobnosti o technice vozu.

Stejně tak se ještě dočkáme kompletního odhalení interiéru, který automobilka ukázala pouze ve formě ilustrace. Z té ovšem můžeme vidět razantní zjednodušení palubní desky s minimem fyzických tlačítek, širokoúhlou obrazovkou infotainmentu a plně digitálním přístrojovým štítem před řidičem.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků