Nová Kia Optima má sedmistupňový automat a 247 koní

Seznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogalerie

Autosalon v New Yorku se stal kromě jiného také dějištěm světové premiéry nové generace sedanu Kia Optima. Novinka je ve srovnání se stávající variantou širší a nabízí delší rozvor náprav. Prodeje odstartují ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Nová Kia Optima přichází. Prozatím jenom s jedním motorem

Nová Kia Optima přichází. Prozatím jenom s jedním motorem

Nová Kia Optima dostala rozvor 2805 mm, což představuje nárůst o deset milimetrů, šířka vozu nyní činí 1860 mm, tedy o 25 mm více než u stávající verze. Automobilka slibuje více prostoru pro zadní cestující, ale nejen v oblasti kolem, nýbrž také pro hlavu a ve výšce ramen. Stejně tak se máme těšit na větší zavazadelník. Jeho přesný objem ale Kia v tiskové zprávě neudává.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nastupující generace modelu Optima navazuje na to, co jsme viděli u konceptu Sportspace. Zatím se ukázala pouze jako sedan

Nová Optima dostane pevnější karoserii. Více než padesát procent je totiž vyrobeno z utravysokopevnostní oceli. O 450 % je také vyšší využití lepidel. To by mělo přispět k nižší hlučnosti a mělo by to také snížit vibrace. A navýšil se i (+350 %) podíl dílů lisovaných za tepla.

Jak to bude s motory u evropských verzích, to řekne Kia později. Ty americké nabídnou trojici agregátů: 2.4 GDi, 2.0 GDi Turbo a 1.6 GDi Turbo. První jmenovaný disponuje parametry 136 kW (185 k) a 241 Nm. Přeplňovaný dvoulitr je tím nejsilnějším, co do nové Optimy zatím dostanete, tedy alespoň v Americe. Jeho výkon činí 182 kW (247 k) a točivý moment vrcholí na 353 Nm. Oba motory spolupracují se šestistupňovým automatem.

Hybridní Kia Sportspace napovídá budoucnost modelu Optima

Hybridní Kia Sportspace napovídá budoucnost modelu Optima

Nechybí ale také přeplňovaná šestnáctistovka, která má 131 kW (178 k) a 264 Nm. Ta také spolupracuje s automatickou převodovkou, tentokrát jde ale o dvouspojkový sedmistupňový automat. Bez ohledu na motor používá nová Optima pohon předních kol. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogalerie
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků