Nová Kia Optima má sedmistupňový automat a 247 koní

Seznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogalerie

Autosalon v New Yorku se stal kromě jiného také dějištěm světové premiéry nové generace sedanu Kia Optima. Novinka je ve srovnání se stávající variantou širší a nabízí delší rozvor náprav. Prodeje odstartují ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Nová Kia Optima přichází. Prozatím jenom s jedním motorem

Nová Kia Optima přichází. Prozatím jenom s jedním motorem

Nová Kia Optima dostala rozvor 2805 mm, což představuje nárůst o deset milimetrů, šířka vozu nyní činí 1860 mm, tedy o 25 mm více než u stávající verze. Automobilka slibuje více prostoru pro zadní cestující, ale nejen v oblasti kolem, nýbrž také pro hlavu a ve výšce ramen. Stejně tak se máme těšit na větší zavazadelník. Jeho přesný objem ale Kia v tiskové zprávě neudává.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nastupující generace modelu Optima navazuje na to, co jsme viděli u konceptu Sportspace. Zatím se ukázala pouze jako sedan

Nová Optima dostane pevnější karoserii. Více než padesát procent je totiž vyrobeno z utravysokopevnostní oceli. O 450 % je také vyšší využití lepidel. To by mělo přispět k nižší hlučnosti a mělo by to také snížit vibrace. A navýšil se i (+350 %) podíl dílů lisovaných za tepla.

Jak to bude s motory u evropských verzích, to řekne Kia později. Ty americké nabídnou trojici agregátů: 2.4 GDi, 2.0 GDi Turbo a 1.6 GDi Turbo. První jmenovaný disponuje parametry 136 kW (185 k) a 241 Nm. Přeplňovaný dvoulitr je tím nejsilnějším, co do nové Optimy zatím dostanete, tedy alespoň v Americe. Jeho výkon činí 182 kW (247 k) a točivý moment vrcholí na 353 Nm. Oba motory spolupracují se šestistupňovým automatem.

Hybridní Kia Sportspace napovídá budoucnost modelu Optima

Hybridní Kia Sportspace napovídá budoucnost modelu Optima

Nechybí ale také přeplňovaná šestnáctistovka, která má 131 kW (178 k) a 264 Nm. Ta také spolupracuje s automatickou převodovkou, tentokrát jde ale o dvouspojkový sedmistupňový automat. Bez ohledu na motor používá nová Optima pohon předních kol. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků