Nová Kia Optima má sedmistupňový automat a 247 koní

Seznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogalerie

Autosalon v New Yorku se stal kromě jiného také dějištěm světové premiéry nové generace sedanu Kia Optima. Novinka je ve srovnání se stávající variantou širší a nabízí delší rozvor náprav. Prodeje odstartují ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

Nová Kia Optima přichází. Prozatím jenom s jedním motorem

Nová Kia Optima přichází. Prozatím jenom s jedním motorem

Nová Kia Optima dostala rozvor 2805 mm, což představuje nárůst o deset milimetrů, šířka vozu nyní činí 1860 mm, tedy o 25 mm více než u stávající verze. Automobilka slibuje více prostoru pro zadní cestující, ale nejen v oblasti kolem, nýbrž také pro hlavu a ve výšce ramen. Stejně tak se máme těšit na větší zavazadelník. Jeho přesný objem ale Kia v tiskové zprávě neudává.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nastupující generace modelu Optima navazuje na to, co jsme viděli u konceptu Sportspace. Zatím se ukázala pouze jako sedan

Nová Optima dostane pevnější karoserii. Více než padesát procent je totiž vyrobeno z utravysokopevnostní oceli. O 450 % je také vyšší využití lepidel. To by mělo přispět k nižší hlučnosti a mělo by to také snížit vibrace. A navýšil se i (+350 %) podíl dílů lisovaných za tepla.

Jak to bude s motory u evropských verzích, to řekne Kia později. Ty americké nabídnou trojici agregátů: 2.4 GDi, 2.0 GDi Turbo a 1.6 GDi Turbo. První jmenovaný disponuje parametry 136 kW (185 k) a 241 Nm. Přeplňovaný dvoulitr je tím nejsilnějším, co do nové Optimy zatím dostanete, tedy alespoň v Americe. Jeho výkon činí 182 kW (247 k) a točivý moment vrcholí na 353 Nm. Oba motory spolupracují se šestistupňovým automatem.

Hybridní Kia Sportspace napovídá budoucnost modelu Optima

Hybridní Kia Sportspace napovídá budoucnost modelu Optima

Nechybí ale také přeplňovaná šestnáctistovka, která má 131 kW (178 k) a 264 Nm. Ta také spolupracuje s automatickou převodovkou, tentokrát jde ale o dvouspojkový sedmistupňový automat. Bez ohledu na motor používá nová Optima pohon předních kol. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Kia Optima
  2. Nová Kia Optima: Fotogalerie
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků