Nová Kia Optima dostane pohon 4x4 a výkon až 290 koní. Evropa však stále čeká

23 komentářů

Emkejx
19. prosince • 18:02

Tym korejcanom uz sibe... Najprv sonata s odpornym zadkom a teraz optima. Pripomina mi to a7 resp skodu 120. Hnus zo zadu!

Rolf
19. prosince • 12:22

Krásný design, povedené auto, bohužel u nás bude v případě prodeje kvůli image značky spíše paběrkovat, ale kdoví. Korejci šlapou a je to jen dobře. Za poměrně dobré peníze dostanete dobré auto, sice bez puncu exkluzivníého zboží viz. Audi,. BMW, Mercedes, ale vlastně to vůbec nevadí. Naopak.

Aladin
19. prosince • 12:34

No já tedy nevím. Třeba v Hyundai se usídlím jen v Elantře. Na našem trhu již nedostupná. V I40 nevidím vpřed, díky šikovně umístěné horní hraně čelního skla, v I30 fastback nevidím vpřed ani vzad. Předchozí Santa Fe zase měla pedály blízko k tělu. K dobru bylo, že šlo patřičně odjet se sedačkou i volantem, ale už jsem nedosáhl na čudlíky. Kdyby jim ty modely zkoušeli evropané, nemělo by to chybu.

Ginter
19. prosince • 10:05

Bravo Kia, možná až na ten zadek alá A7, ale uvidíme v reálu. Uvítal bych 4x4 benzín 2.0 turbo hybrid s 15 kW baterií v automatu.

JFK
19. prosince • 12:06

Přesně tak, bravo Kia, jak k novemu logu KI v azbuce, tak v nastolení disproporčního a chaotického designu, plnému náhodnému shluku spár.
Je vidět, že ex designéři VW zustali loajální bývalému zaměstnavateli, navíc za peníze korejců, takže nepovedený design pouze umocní mizerné prodeje. :)

mrazik
19. prosince • 10:34

K cemu je na silnici 4x4 ?

Jiří
19. prosince • 14:46

Po většinu roku awd nepotřebuju. Nicméně když je olezlo, namrzlo, co je i u nás v hlavní vesnici několikrát za podzim/zimu, mi ta čtyřkolka dává jistotu, že tou křižovatkou, do které se ti přede mnou hrabou 10 vteřin - protože je do kopečka - projedu raz dva.
Při jízdě na mokru se mi cestuje taky o dost pohodlněji. Pleiády awd umí, jak Korea ale nevím.

ACE
19. prosince • 12:04

Z 90+ procent to výhody nepřináší ba naopak, pak se ale najde pár situací nebo zima (teda jako opravdová zima se sněhem) kdy to může pár lidí využít. Na co jsou SUV a teréňáky na silnici (a přesto se najde pár sedláků co jim to vyhovuje), na co jsou auta s výkonem stovek koní a maximálkou třeba 300? (a nejsou na okruh) Prostě, je to kšeft, dokud si budou lidi myslet že to potřebujou….

Aladin
19. prosince • 12:29

Ve Švýcarsku se berou Octavie hlavně 4x4. Do horských oblastí, což není zanedbatelný trh, to smysl má.

ACE
19. prosince • 14:16

No vždyť přesně to jsem taky napsal.

Ginter
19. prosince • 11:12

Kvůli trakci. Mám Stinger GT a nedokážu si představit, že bych 4x4 neměl. Měnit každou chvíli jen 2 pneu se mi taky nechce.
Optima nebude mít takový výkon, ale zozeskákaný předohrab při svižnější akceleraci z 0 km/h je neskutečný vopruz.

speedfred
20. prosince • 10:16

mám hodne silnejšie auto a iba s RWD ale necítim sa nejako obmedzovaný ani cez zimu. Samozrejme istota ako so 4x4 to nie je ale dá sa s tým žiť.

Ne321
20. prosince • 9:52

To bude asi tim, ze mate auto od znacky co dela mala lacina auta s malinkatymi motorky, tak neni schopna u jedineho modelu dat nahon na rozumnou napravu, aby se pneumatiky nenicily.. Ja mam auto s obdobnym vykonem, nahon jen na zadni kola a vydrz pneumatik je zcela standardni.

Aladin
19. prosince • 12:27

U Kii bych si od 4x4 moc nesliboval. Stinger bude možná vyjímka. Co jsem v minulosti koukal na nějaké rozbory u ix35, 4x4 se zaplo párkrát za rok. Tzn. ne při akceleraci, ne v zatáčkách. U Hondy cr-v, mebo mazdy cx5?? Je to i na youtube, se neseplo ani při prokluzu. Tím chci říci, že 4x4 neznamená u všech automobilů automaticky 4x4. Nejlepší 4x4 v mainstreamu má vw.

Ginter
19. prosince • 13:04

Hele, manželka má VW Golf VII Variant s motorem 1.4 TSI 150 PS a 7° DSG. Pokud se chci i na mokru (a to je teď pořád) rozjet rychle, tak:1. předek začne skákat i s pneu 225 a auto vlastně nejede
2. neskutečně dlouho trvá, než se motor nadechne (turbo díra)Takže pokud vyjíždím na hlavní silnici a potřebu se rychle rozjet, abych se vůbec dokázal v provozu zařadit do nepřetržité kolony, potřebuji:1. 4x4
2. Motor s okamžitou odezvou, nejlépe 2.0 TSI.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
19. prosince • 20:06

Moje RCZ-R s 271PS na předku, pneu 235 19", samosvor, má reálné zrychlení 5,7-5,9 a nezahrabe. Tak nevím, kde dělám chybu :-(

Ginter
20. prosince • 8:56

A na vodě?

Joe Doe
22. prosince • 10:50

Ja myslim, ze nikto normalny necaka, ze sa jeho auto bude na vode spravat ako na suchu. A nikto normalny sa nebude snazit, aby to tak bolo, pretoze fyzika nepusti.Ani F1 na mokrych gumach nejazdi ako na suchych.Takze logicky, ak je mokro, nebude nikto normalny cakat od svojho auta akceleraciu a la sucho. A kazdy normalny vodic vie, ze mu ju nezaisti ani 4x4.Takze neviem, co riesis.

kadla
22. prosince • 19:11

Ginter je takovej homolka. Expert na trakci a kiju. Dá plnejknedlík na semaforech a pozávodí každýho, protože 4x4 kija je best. A pokud ne, tak na vodě jo. A pokud ne, tak sněhu jo. A pokud ne, tak na ledu jo. A takový experty my tady potřebujeme, takže nevodporuj...

Lukáš Kment
19. prosince • 14:33

Máte prostě cihlu místo nohy. Mam ten samý motor a převodovku v OIII a rozjedu se i na mokru svižně ... prostě musíte mít v noze aspoň trochu citu. Pokud na to jen šlápnete, tak ano ... ano 225ky vám nepomohou a zahrabe to.
Kdo má cihlu místo nohy, má si koupit atmosféru a místo DSG převodovku s měničem ...

Ginter
19. prosince • 18:52

Akorát, že se 4x4 budu několik délek aut před vámi, mistře lehké nohy. Na vodě a svižný rozjezd s předohrabem? Ani náhodou, chybí trakce i s pneu Continental. Každý máme asi jinou představu o rychlém rozjedu na vodě. Svezte se ve 4x4 a hned změníte názor. Jiné auto než 4x4 již v budoucnu nekoupím.

Joe Doe
20. prosince • 8:46

“chybí trakce i s pneu Continental”Jasne.....

Jan
19. prosince • 10:38

Jednou vyjeď z města. Uvidíš, že existují i malinká města, vesnice se tomu říká. Tam už nejezdí tramvaj.

Doporučujeme

Články odjinud