Nová Kia Optima dostane pohon 4x4 a výkon až 290 koní. Evropa však stále čeká

Ginter  |  19. 12. 2019 10:05

Bravo Kia, možná až na ten zadek alá A7, ale uvidíme v reálu. Uvítal bych 4x4 benzín 2.0 turbo hybrid s 15 kW baterií v automatu.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  19. 12. 2019 10:34

K cemu je na silnici 4x4 ?

Odpovědět  |   | 
Jan  |  19. 12. 2019 10:38

Jednou vyjeď z města. Uvidíš, že existují i malinká města, vesnice se tomu říká. Tam už nejezdí tramvaj.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  19. 12. 2019 11:12

Kvůli trakci. Mám Stinger GT a nedokážu si představit, že bych 4x4 neměl. Měnit každou chvíli jen 2 pneu se mi taky nechce.
Optima nebude mít takový výkon, ale zozeskákaný předohrab při svižnější akceleraci z 0 km/h je neskutečný vopruz.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  19. 12. 2019 12:27

U Kii bych si od 4x4 moc nesliboval. Stinger bude možná vyjímka. Co jsem v minulosti koukal na nějaké rozbory u ix35, 4x4 se zaplo párkrát za rok. Tzn. ne při akceleraci, ne v zatáčkách. U Hondy cr-v, mebo mazdy cx5?? Je to i na youtube, se neseplo ani při prokluzu. Tím chci říci, že 4x4 neznamená u všech automobilů automaticky 4x4. Nejlepší 4x4 v mainstreamu má vw.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  19. 12. 2019 13:04

Hele, manželka má VW Golf VII Variant s motorem 1.4 TSI 150 PS a 7° DSG. Pokud se chci i na mokru (a to je teď pořád) rozjet rychle, tak:

1. předek začne skákat i s pneu 225 a auto vlastně nejede
2. neskutečně dlouho trvá, než se motor nadechne (turbo díra)

Takže pokud vyjíždím na hlavní silnici a potřebu se rychle rozjet, abych se vůbec dokázal v provozu zařadit do nepřetržité kolony, potřebuji:

1. 4x4
2. Motor s okamžitou odezvou, nejlépe 2.0 TSI.

Odpovědět  |   | 
Lukáš Kment  |  19. 12. 2019 14:33

Máte prostě cihlu místo nohy. Mam ten samý motor a převodovku v OIII a rozjedu se i na mokru svižně ... prostě musíte mít v noze aspoň trochu citu. Pokud na to jen šlápnete, tak ano ... ano 225ky vám nepomohou a zahrabe to.
Kdo má cihlu místo nohy, má si koupit atmosféru a místo DSG převodovku s měničem ...

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  19. 12. 2019 18:52

Akorát, že se 4x4 budu několik délek aut před vámi, mistře lehké nohy. Na vodě a svižný rozjezd s předohrabem? Ani náhodou, chybí trakce i s pneu Continental. Každý máme asi jinou představu o rychlém rozjedu na vodě. Svezte se ve 4x4 a hned změníte názor. Jiné auto než 4x4 již v budoucnu nekoupím.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  20. 12. 2019 08:46

“chybí trakce i s pneu Continental”

Jasne.....

Odpovědět  |   | 
Michal  |  19. 12. 2019 20:06

Moje RCZ-R s 271PS na předku, pneu 235 19", samosvor, má reálné zrychlení 5,7-5,9 a nezahrabe. Tak nevím, kde dělám chybu

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  20. 12. 2019 08:56

A na vodě?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  22. 12. 2019 10:50

Ja myslim, ze nikto normalny necaka, ze sa jeho auto bude na vode spravat ako na suchu. A nikto normalny sa nebude snazit, aby to tak bolo, pretoze fyzika nepusti.

Ani F1 na mokrych gumach nejazdi ako na suchych.

Takze logicky, ak je mokro, nebude nikto normalny cakat od svojho auta akceleraciu a la sucho. A kazdy normalny vodic vie, ze mu ju nezaisti ani 4x4.

Takze neviem, co riesis.

Odpovědět  |   | 
kadla  |  22. 12. 2019 19:11

Ginter je takovej homolka. Expert na trakci a kiju. Dá plnejknedlík na semaforech a pozávodí každýho, protože 4x4 kija je best. A pokud ne, tak na vodě jo. A pokud ne, tak sněhu jo. A pokud ne, tak na ledu jo. A takový experty my tady potřebujeme, takže nevodporuj...

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  20. 12. 2019 09:52

To bude asi tim, ze mate auto od znacky co dela mala lacina auta s malinkatymi motorky, tak neni schopna u jedineho modelu dat nahon na rozumnou napravu, aby se pneumatiky nenicily.. Ja mam auto s obdobnym vykonem, nahon jen na zadni kola a vydrz pneumatik je zcela standardni.

Odpovědět  |   | 
speedfred  |  20. 12. 2019 10:16

mám hodne silnejšie auto a iba s RWD ale necítim sa nejako obmedzovaný ani cez zimu. Samozrejme istota ako so 4x4 to nie je ale dá sa s tým žiť.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  19. 12. 2019 12:04

Z 90+ procent to výhody nepřináší ba naopak, pak se ale najde pár situací nebo zima (teda jako opravdová zima se sněhem) kdy to může pár lidí využít. Na co jsou SUV a teréňáky na silnici (a přesto se najde pár sedláků co jim to vyhovuje), na co jsou auta s výkonem stovek koní a maximálkou třeba 300? (a nejsou na okruh) Prostě, je to kšeft, dokud si budou lidi myslet že to potřebujou….

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  19. 12. 2019 12:29

Ve Švýcarsku se berou Octavie hlavně 4x4. Do horských oblastí, což není zanedbatelný trh, to smysl má.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  19. 12. 2019 14:16

No vždyť přesně to jsem taky napsal.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  19. 12. 2019 14:46

Po většinu roku awd nepotřebuju. Nicméně když je olezlo, namrzlo, co je i u nás v hlavní vesnici několikrát za podzim/zimu, mi ta čtyřkolka dává jistotu, že tou křižovatkou, do které se ti přede mnou hrabou 10 vteřin - protože je do kopečka - projedu raz dva.
Při jízdě na mokru se mi cestuje taky o dost pohodlněji. Pleiády awd umí, jak Korea ale nevím.

Odpovědět  |   | 
JFK  |  19. 12. 2019 12:06

Přesně tak, bravo Kia, jak k novemu logu KI v azbuce, tak v nastolení disproporčního a chaotického designu, plnému náhodnému shluku spár.
Je vidět, že ex designéři VW zustali loajální bývalému zaměstnavateli, navíc za peníze korejců, takže nepovedený design pouze umocní mizerné prodeje. :)

Odpovědět  |   | 
Rolf  |  19. 12. 2019 12:22

Krásný design, povedené auto, bohužel u nás bude v případě prodeje kvůli image značky spíše paběrkovat, ale kdoví. Korejci šlapou a je to jen dobře. Za poměrně dobré peníze dostanete dobré auto, sice bez puncu exkluzivníého zboží viz. Audi,. BMW, Mercedes, ale vlastně to vůbec nevadí. Naopak.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  19. 12. 2019 12:34

No já tedy nevím. Třeba v Hyundai se usídlím jen v Elantře. Na našem trhu již nedostupná. V I40 nevidím vpřed, díky šikovně umístěné horní hraně čelního skla, v I30 fastback nevidím vpřed ani vzad. Předchozí Santa Fe zase měla pedály blízko k tělu. K dobru bylo, že šlo patřičně odjet se sedačkou i volantem, ale už jsem nedosáhl na čudlíky. Kdyby jim ty modely zkoušeli evropané, nemělo by to chybu.

Odpovědět  |   | 
Emkejx  |  19. 12. 2019 18:02

Tym korejcanom uz sibe... Najprv sonata s odpornym zadkom a teraz optima. Pripomina mi to a7 resp skodu 120. Hnus zo zadu!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A