Nová Kia Optima dostane pohon 4x4 a výkon až 290 koní. Evropa však stále čeká

Po odhalení designu nové Optimy nyní přichází Kia rovněž s technickými detaily většího sedanu.

Kia zprvu odhaluje podrobnosti o nové generaci Optimy pro svůj domácí jihokorejský trh a rovněž trh Severní Ameriky (s označením K5). Na specifikaci pro Evropu si budeme muset ještě počkat, ostatně teprve minulý rok zde předchozí generace prošla modernizací. O designu novinky jsme se už dříve rozepsali, teď přichází nakouknutí pod kapotu a do interiéru.

Sluší se zmínit, že oproti dosavadní generaci Optima vyrostla. Přesněji o 50 mm na délku 4905 mm, na šířku o 25 mm na celkem 1860 mm, prodloužen byl také rozvor o 45 mm na 2850 mm, zatímco výška je nižší o 20 mm s nynějšími 1445 mm. Kia tedy mluví o ještě prostornějším interiéru svého manažerského sedanu, přičemž kombíku SW bychom se měli také opět dočkat.

TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Zbrusu nová kabina působí elegantně i komfortně a při zvolení vyšších výbav i pořádně hi-tech s digitálním přístrojovým štítem o velikosti 12,3 palce a velkým infotainmentem o 10,25 palcích (s hlasovým ovládáním). Chybět nebude ani 8palcový barevný head-up displej, audiosystém Bose s 12 reproduktory či ambientní osvětlení.

Ze zásoby asistenčních a bezpečnostních systémů lze vypíchnout předkolizní asistent vpředu i vzadu, hlídání mrtvého úhlu, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů okolo vozu, adaptivní tempomat, hlídání pozornosti řidiče, udržování jízdy v pruhu nebo dokonce externí parkovací asistent, který bude možno ovládat přes chytrý klíček či telefon. Řidič tak bude moci manévrovat s vozem v těsných parkovacích místech, aniž by seděl uvnitř auta.

Kia šokuje konceptem Futuron. Některé jeho prvky dokonce zamíří do výroby

Kia šokuje konceptem Futuron. Některé jeho prvky dokonce zamíří do výroby

Jižní Korea a Severní Amerika se pod kapotou dočká benzinové šestnáctistovky o výkonu 132 kW (180 koní), v závislosti na trhu pak přijdou i dvoulitrové motory o výkonech 112 kW (152 koní) a 118 kW (160 koní), přičemž se objeví také větší 2,5 litrový motor o síle 143 kW (194 koní). Pro Severní Ameriku bude k dispozici i vrcholná verze GT s 2,5 litrem naladěným na 213 kW (290 koní). V nabídce budou automatické šestistupňové či osmistupňové převodovky a Kia rovněž chystá pro Optimu pohon všech kol.

Kia uvádí, že nová Optima, tedy K5, vstoupí na řadu trhů v první polovině roku 2020. Do té doby už snad budeme vědět i další informace o případné evropské specifikaci.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

včera | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků