Nová Kia Niro má české ceny. Příplatků je minimum, ale potěší spořivé, náročné, i lenochy

46 komentářů

Praktické auto
13. června • 8:51

A to si prodaným Ev ještě snižují pokuty za emise celé značky:)

Praktické auto
13. června • 8:48

Tady se nejlépe vidí jak divna je cenotvorba u Ev. Stejne auto jako hybrid tedy s dost cenové náročným motorem a další komponenty od nádrže po výfuk a proti emisní soustavu :) a k tomu malý elektromotor malá baterka a software je skoro o 400 tis levnější než stejně auto čiste na baterie. Nějak mi to nevychází tvrdí nám že 1 kW je za cca 3000 :) takže i kdyby to mělo reálně 80 aby použitelná byla těch cca 60. Tak sem na 240 tis. A to musím odecist ještě ten dráhy spalovací motor s příslušenstvím (resp. Rozdíl oproti levnějšímu Ev pohonu). Prostě cena se tvoří dle státu kde jsou dotace a ve státech. Kde nejsou se ukazuje jaké zverstvo to je. Nebo mi to prosím někdo vysvětlete kde ten rozdíl vzniká. Diky

Q
13. června • 16:20

1kWh za 3000 Kč jsou možná tak výrobní náklady. K tomu přičtěte marži výrobce baterie, marži výrobce auta, pokrytí nákladů na záruku, DPH apod. No a je z toho třeba trojnásobek. Však si zjistěte, za kolik Kia prodává baterii jako náhradní díl.

Praktické auto
13. června • 16:54

Jasně protože cena auta je součtem cen náhradních dílů;) zkuste si spočítat kolik by vás takhle auto stálo. Jinak Tesla např za 75 kW 290 tis. Kč. Tady je rozdíl 400 ale není odečtena dražší spalovací jednotka (a srovnávám s hybridem ne čistým spalovakem;). Navíc marže je i na zbytku auta. Takže mi vás výpočet nesedí prostě předražení Ev zatím nikdo reálně nevysvětlil, v době kdy byl v ceně dráhy vývoj a malosériová výroba bych to chápal ale teď??? Nedává to smysl, tedy dává protože automobilka předem počíta s dotacema, který jsou na úkor jiných veřejných služeb.

Q
13. června • 18:28

Cena auta nikdy nebyla součtem cen náhradních dílů. Ale spíše jde o to, jestli víte, že baterka do elektromobilu Kia stojí podle typu od cca půl milionu až po cca milion Kč. Kia nebude elektromobil prodávat levněji než samotnou baterku :-)
Cena 75 kWh baterek do Tesly bývala půl milionu Kč, ale lze předpokládat, že kvůli dražším surovinám budou nyní baterky dražší. Tesla jejich cenu nezvěřejňuje. Jenže Tesla je specifický případ. Je to jediná významná automobilka na světě, jejíž investoři nevyžadují výplatu dividend a dokonce jim nevadí ani dlouhodobá ztráta, a proto si může dovolit obchodní model bez zisku a dokonce i se ztrátou.

14. června • 10:43

Ty nejdůležitější suroviny se postupným vývojem daří stáhnout na menší a menší množství, takže cena nemusí být nutně tak vysoká. Technologie se taky vyvíjejí, a pomalu každý rok Tesla zvyšuje poměr kapacity k ceně a hmotnosti baterie.
Mimochodem, Tesla je zisková. Dnes už ano.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
14. června • 14:16

Ano, jenže ceny surovin rostou nyní rychleji, než se daří snižovat jejich spotřebu. Navíc výrazně rostou i ceny "nevzácných" surovin jako je grafit, nikl a měď.
Tesla je nyní zisková, ale ziskovost je pořád nízká na to, aby mohla vyplácet dividendy. Někteří větší investoři po Tesle požadují zpětný odkup akcií.

pse
14. června • 21:11

Fakt?Měď je tam kde byla v roce 2011, rok je stabilní na 9 USD/kg
Hliník je za cca 3 USD / Kg, to pamatuju taky před dávnou dobou.
Ocel je za 1.6 USD/Kg
Nikl je tam kde byl skoro v roce 2014, aktuálně 28000 USD/tunu. Nějaký Číňan tam přespekuloval v březnu? takže bylo letos období (měsíc) kdy stál 50000 USD/tunu.
Lithium je na cca 1500Kč/Kg, takže těch 40kg na 100kWh baterku stojí 60000 Kč místo 15000 Kč před lety.
Mercedes / BMW / AUDI s takovou baterkou stojí 100000 USD. A je v něm lithia za 2500 USD v nových cenách?
Tesla je přepálená, ale jestli je to pravda ukáže jen čas. Lidi jsou schopni dávat hrozné peníze za nic, když je k tomu správný marketing a aura Muska.

Q
15. června • 9:57

Měl jsem na mysli vývoj posledních několika let.
Před 10 lety cena baterek každoročně klesala.

pse
15. června • 10:41

A to bude pokračovat dál, protože s efektivitou výroby klesá cena.
A to se nebavím o nových chemiích, zlepšení konstrukce, tam to trvá déle ale efekty budou velké.
Jestli ta rotačka potiskne hliníkovou/měděnou folii anodou či katodou rychlostí 1m/s nebo 10m/s o to tady jde, kolik se jich stihne automaticky zabalit to je to hlavní za udržení nebo zlepšení kvality....

Praktické auto
13. června • 21:25

A co ze většina výrobců uvádí že SOU na magickych cca 100 eur za 1kW? I kdyby se jim to zvedlo o 50 procent tak sme na 150 takže pro cca 80 kw a 25 Kč/eur = 300 tis. Kč, jenže ještě ušetri na nižších nákladech na pohon a periferiích a na emisních pokutách. Prostě proč proč je stejný model pak o 400 tis dražší mi z toho nevychází. Plus proč by si ho někdo měl koupit když se provozně nikdy nevrátí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pse
14. června • 8:46

Prodejni cena je takova za kterou se to da prodat. Pokud by se toho neprodavalo dost, prijdou specialni edice, pak se najednou to a ono stane soucasti zakladni vybavy a kdyz to ani ono nefunguje tak ti daji jeste slevu.
Proc by ale nekdo snizoval cenu, kdyz je vetsi poptavka nez nabidka?
Navic je to komplikovane porad s dodavkami komponent a pokud to nekdo zaplati a ekonomika vyroby je zachovana tak proc snizovat?
Jakmile se vse ustali a pojede normalne tak nastane boj o zakaznika a tim se zacnou ceny snizovat. A to snad nastane okolo roku 2025.
Kazdy mesic nova fabrika na baterky, doporucuji shlednout video z vyroby blade baterek byd, tam snad se toho nedotkne nikdo. nebo video vyroby baterek pro teslu. Tohle jsou nove vyroby, ktere se spousteji prave ted. jedinym cilem je mit nizke vyrobni naklady abych az se to rozjede byl konkurence schopny.
A k tomu samozrejmne prijde i ta rychlost nabijeni aby se ti ten komfort pouzivani moc nesnizil. nejdriv v premii a pak vsude. Pred nedavnem jsi mobil nabijel 7.5W dnes jsou maxima na 20ti nasobku.
Takze vyckej vse jednou bude. V roce 2035 tak budou spalovaky na vymreni protoze si to nikdo normalni nebude kupovat. Doporucuji si to jet projet aby jsi videl jak to jezdi dnes. Ja byl velmi prekvapen jak dobre ta prvni generace funguje. A to se bavim o meb a ne o teslach.

Q
14. června • 7:17

Za kWh, nikoliv za kW.
Vždyť jsem to vysvětloval výše, to jsou výrobní náklady. Běžte do obchodu, že chcete koupit iPhone za výrobní náklady Foxconnu, že nechcete platit marže výrobců komponent, marže Foxconnu, marže Apple, vývojové náklady, náklady na distribuci a prodej, marži prodejce, licenční poplatky za využití patentovaných technologií, náklady na krytí zákonných záruk, cla, DPH a další položky. Vysmějí se vám.

13. června • 17:00

Souhlasím. Taky si myslím, že cenotvorba EV a PHEV je těžce nastavena na dotační podporu. Bylo by zajímavé, jak rychle by šly ceny dolů, kdyby dotační politika najednou všude v EU skončila, a emisní závazky přitom zůstaly.
A nevěřím ani řečem o tom, jak automobilky na EV prodělávají, protože by se pak touhle cestou nikdy nevydaly, a dlouhodobě vyvíjely třeba obyčejné hybridní pohony nebo třeba CNG.

Praktické auto
13. června • 17:25

Leckdo nakupoval registrace Ev od Tesly a přenášel to do cen i tohle jejich nové Ev zlevňuje a stejně vylézají s takovým dle rozdílem a ani si nedají práci to vysvetlit. Autonovinari jim to nekriticky žerou a spotřebitele část čeká na dotace nebo ji může už mít a druhá to neřeší protože je to buď v jejich rozpočtu nepálí nebo je to tak drahé že to vlastně také neřeší. Uvidíme ale jestli s nástupem vynucené poptávky nepřijde i nárůst ceny, jestli sen o rychlém příchodu super levných baterek není snem. Spoléhat na projektový cyklus vyzkumu tak nějak nejde to už bychom měli superleky na vše, termonukleární elektrárny, nebo fotovoltaiku za cenu krytiny s vysokou účinností. No uvidíme kam nás EU a euronekritičtí voliči dovedou. Škoda jen že to nestihli dřív,protože dívat se na desetiletí udržované trojkové a ctyrkove oktávky bude torchu smutnější než na kubánské Ameriky. i když, když extrémně zdání PHM nebo je nedovolí dovážet nebo budou vyhrazeny pro sanitky tak nám budou spalovaky taky k ničemu a snáz než nová emisní norma.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
13. června • 17:49

EU bych do toho vůbec netahal. Tohle si automobilky tlačí samy, často i ze strachu před konkurencí. Kdyby EU fakt chtěla tlačit, vypadalo by to jinak, žádný rok 2035, ale třeba o deset let méně. Tady je spousta prostoru, pro běžného kupujícího klidně dvacet let.
A co se týká dotací, ty jsou národní záležitostí, nikoli věcí EU. Dotace dávají vždycky jednotlivé státy. Mluví se o tom od roku 2020, takže je to patnáct let času.
Zbytečné panikaření o Oktávkách je jen projevem duté hlavy.

Praktické auto
13. června • 18:04

Tak si vemte jaké zpoždění má velka část českého trhu nekupuje nová auta ale dojíždí ta 10 let stará. Jinak kdyby to eu netlačila tak do toho půlka automobilek nejde. ano dotace pro soukromniky jsou většinou národní, ale jde i o budování infrastruktury a tam už tečou i "evropské" dotace. Pokud EU nechce ovlivnovat trh nemá vymyslet nesmysly typu můžete vyrobit jen auto co má nulové emise to prostě zatím nemá ani Ev který je provozovat aspoň jednou ročně z veřejné sítě nebo veřejné nebijecky. Prostě pokrytectví až na půdu.

13. června • 20:21

Ojetá auta se prodávají všude. Proč by zrovna v tomhle případě měl nastat zlom, a ojetiny se udržovat výrazně delší dobu, opravdu netuším. Je to blbost.
Do EV tlačí automobilky konkurence. Unie není jediná, kdo prosazuje zákazy spalovacích motorů. Jako první s tím přišli Norové (nejsou v EU), pak Irsko, Británie, USA, Kanada, dokonce i ta zlá Čína přišla dřív. Až pak evropské automobilky taky dotlačily něco podobného, protože jinak by jim utekla světová konkurence o více než parník. Takže to je taky blbost.
Pokrytectví je tvářit se, že nemusíme nic dělat, a "ono se to nějak vyřeší". I ten konec je tedy blbost.
Shrnuto - napsal jste jen blbosti.

Praktické auto
13. června • 21:18

Jasně on Ev který se emise náročnější výrobou vyrovná spalovaku až po desítkách tisíc km a pak stejně emise produkuje jen ne v místě jízdy ale v místě výroby elektřiny je prostě bezemisni prostředek ;). Stejně tak kdyz o to automobilky tak stojí tak proč tedy evropský parlament schvaluje legislativu které nedovolí jiné než "bezemisni stroje", proč do teď pokuty za překročení emisí jsou vázané na hmotnost, proč tedy nenechá technologií volný příběh když je tak perspektivní a jasná volba????? Tohle je dost argumentů o tom že nesmysl je věřit že se vlastně nic neděje a vše běží svobodne správnou cestou. Jestli si chcete lhát do kapsy proč ne;). Klidně si Ev pořídím když bude plnit to kde dává nejvíc smysl, malé auto s krátkým dojezdem na příměstskou každodenní dopravu cca fabia se skutečným dojezdem cca 250 km a rozumnou cenou. Taková auta téměř nejsou a co se jim blíží stojí cca 800 a víc. Spalovak co zvládne víc stojí cca 400. To je prostě tak propastný rozdíl že se neokeca. Ekologie je jak pro výrobce tak pro politiky až na samém konci toho proč se to vše děje. Byly by ti cesty k daleko efektivnějším úsporám emisí. Ale když nejde o racionalitu ale ideologii smíchanou s důvěrou ve vlastní business tak jdou fakta stranou.

14. června • 10:40

Hele, na tvé plácání jedné píčoviny za druhou se fakt nedá reagovat.
Když ti vyvrátím jedny nesmysly, vytáhneš jiné, to fakt nestojí vůbec za snahu. Už jen ten nesmysl o EV pouze jako malém autě do města, to je kokotina tisíciletí.
Marně přemýšlím, jak dlouho je třeba mlátit člověka do hlavy, aby takhle zblbnul.

LOL
15. června • 7:38

EV je novodobá sekta. Oni jsou schopní naplácat neuvěřitelné hovadiny. Nejhorší je, že jim tyhle experimenty všichni platíme.

pse
15. června • 10:56

Máš EV, že ho platíš? Podle textu asi ne. Kolik EV jsi si projel a které.
Kolikrát do roka najezdíš denně víc jak 400km?
Máš možnost nabíjet doma?
Máš možnost dát si fotovoltaiku na střechu?To jsou správné otázky pro každého na seriózní diskuzi, čím víckrát si odpovíš ano, tím víc ti EV sedne.Všechny firmy vyrábějící auta přechází na elektro protože si spočítali, že je možné elektrická auta v brzké budoucnosti prodat ve velkých množstvích střední třídě. Jinak by do toho nikdo z nich nešel. Naopak mi připadá že je sekta příznivců benálu a dieslu, protože věříte tomu, že tak jak je to doteď je to nejlepší. Takže budeme furt při brždění vyhazovat částečky brzdových kotoučů a obložení do vzduchu a polovinu energie v palivech obsažených vyhazovat do tepla, když ho nepotřebujeme. Je to prostě jako kdybys tvrdil, že 1+1 = 4,35. Na to se nedá říct nic jiného než že to není pravda a další diskuze jsou zbytečné.

Praktické auto
15. června • 17:04

Diky že ukazuje jak to smysl nedává. Protože právě velká část lidí nemůže a nebude moci brzo odpovědět ano na vaše otázky. Max tak si Ev zkusit projet. Takže zase vnucujeme nějaké řešení které není vhodné pro všechny i když to víme. Nikdo vám nebrání si Ev pořídit proč ale má být bráněno zatím dál vyrábět spalovaky? Jinak už teď každý kdo Ev nekupuje na ně přispívá v různé míře v některých státech dotaci i pro soukromniky v některých dotaci pro podniky, skoro všude dotaci na nabíjecí stanice a přenášením nákladů na vývoj a prosazení do ceny spalovaku, výhodami pro majitele ev (odpouštění některých poplatků a daní) atd. Ale hlavně nikdo nevyvrací to pokrytectvi o nulovych emisích. Nebo vase brzdove kotouce ok tak proti tomu dejte taky gumy které Ev žere víc a jsou zdrojem značného znečištění, nebo počáteční výrazné náročnější výrobu. Proč prostě nejde nastavit rovné pominky i třeba dle emisí ale započítat i Ev jeho emise dle průměrného podílu z mixu a netvrdit nesmysl že někdo vyrábí bezemisni vozidlo. Už jen to že jeden Ev má spotřebu 13kwh na 100 a druhý 20 kWh a že by někdo dokázal jezdit je na nabíjení z vlastní FTV. Ok ta dejme emisní poplatek do ceny paliva a získáme nejrychleji největší efekt v dopravě, lidé budou jezdit méně a tlačit na nízkou spotřebu a tím že poplatek bude i na elektřinu bude rovná soutěž. Kdo si bez poplatku nabije z vlastní FTV ok, když se zastaví na superchargeru bude platit spotřební daň a bude ji platit i u wallboxu doma. Ale na to není odvaha protože to už by tak dobře nevypadalo. (I když nakonec k tomu taky dojde protože budou státu chybět peníze;).

Praktické auto
14. června • 11:02

Jj jasný tamnkdenje Ev nejlogičtější je nesmysl ;) po městě jezdí nejúčinněji a krátké trasy netřeba velké baterie. Pokud to bude příměstské tak dokonce je šance že majitel bude mít i kde před domem je nabíjet. Ale jestli je pro vas lepší využít třeba jako dalnicni křižník nebo na dlouhé trasy obecně tak chápu že nemáte moc argumentů a nechcete diskutovat věcně.

V klidu
13. června • 22:20

Emise se regulují od 70.let. Unie udává pouze přímé emise. A ne jen unie. Je to celosvětový trend. Například Čína je daleko před EU. Technologickým náskokem vozů i jejich prosazováním do výroby. Nulové přímé emise je celosvětový plán na podporu vývoje nových technilogií, které mají táhnout růst světové ekonomiky. Místo toho, aby politici včas naskočili, tak podporují lidi v brblání a pak nám zase ujede vlak- peníze.Vždy na planetê byl potřeba dát ekonomice růstový stimul. Víš co se dělalo, když nic jiného nebylo? Válčilo se. Tak buď se můžeme řezat nebo to zkusit přes nové zdroje, transport a uchovávání energie.Lidé mají obavy čím budou jezdit. Za dvacet let to bude v pohodě. A pokud náhodou ne, spalováky se odsunou. Naše ekonomika je založena na individuální levné dopravě. Nikdo nenechá padnout ekonomiku.

Praktické auto
13. června • 22:45

Aha ony ty ekonomické krize přichází proto že nikdo nenechává padnout ekonomiku. Omlouvám se ale tyhle poučky prostě neplatí. 1) jeden problém je jestli tedy reálně chceme bojovat s emisemi a na to je elektromobilita objektivně neefektivní prostředek, který by měl smysl kdybychom měli vyřešeny ostatní oblasti kde můžeme emise snižovat levněji. 2) rychlost tlaku na Ev proste bude tlačit na další inflaci, výrobci se budou přetahovat o zdroje už proto že současné tlačíme domácí bateriová centra, fotovoltaiku, čerpadla atd. 3) pokud za 15 let všem dojde že to bylo moc zbrkle tak náklady budou nesmírně, když automobilky teď postaví obří linky na baterky které pak pojedou na 30 procent a naopak zruší linky na spalovaky, tak obnova neni možná přijetím směrnice, fyzika je neúprosná, bude to trvat a bude to drahé, je otázka kam až to případně necháme padnout protože v tom bude utopeno tolik peněz a politického kapitálu že nikdo nebude chtít zatáhnout za záchrannou brzdu. 4) to že se něco dělá dlouho neznamená že to je správné nebo že se to správným směrem vyvíjí (režim v KLDR je stejně starý jako regulace emisí;). A něco jiného je pomalu zprisnovat emise tak aby to technicky bylo zvládnutelné a nebo být pokrytec a říct že může jezdit to co má v místě provozu nulové emise, to je prostě nesmysl, pocitejme emise z mixu férove a nemám žádný problem ale tohle je jako když opilec někoho přejede a řekne že nepil za volantem ale nalil se přeci už v hospodě a teď jen jede pod vlivem. 5) Že Ev potáhne ekonomiku není vůbec jisté, zmenší se objem lidské práce, možná to moc nestojí celý trh a klesne poptávka, minimálně nižší střední a nižší třída prostě na nová auta nedosáhne, a část ani na ojetiny. V kontextu celého zeleného údělu EU se to zatím jeví jako naivní víra. Budu moc rád pokud to vyjde a pletu se ale aktuálně tomu nic nenasvědčuje. Podívejte se na prodeje Ev v EU, prakticky jen tam kde jsou dotace a vyšší životní úroveň a ta čísla jsou směšná, revoluce v podání id3 je zklamání na druhou a id4 to samé. Aktuálně kraluje Fiat 500 Ev ;) i když to celkem chápu, stylová taška do města dává pro té ceně a použití větší smysl ;). Ale celkově ??? Skoky o stovky procent jsou skvělé když se se z téměř nulovych čísel, ale západní trhy se rychle nasycují (je to vidět i na skladbě zbylých prodejů úspěch Dacie Sandero a malých aut obecně, lidí už šetří a nemaji na velká dráha Ev které tvoří páteř nabídky ev) a východní bez dotací spíš stagnují. Tohle všechny ty přestavované linky nenaplní ;).

V klidu
13. června • 23:07

Krize je cyklický jev v tržní ekonomice. Předchozím tahounem ekonomiky byly hypotéky, které šlapaly od 50.let. Teď je tahounem omezení emisí. A uvidíš, že na elektriku dosáhne každý. Na PC také neměl začátkem devadesátých let skoro nikdo. teď naprosto běžná věc a stejné to bude s elektromobily.

Q
14. června • 7:27

Tahounem ekonomiky byly vždy inovace, objevy nových zdrojů a růst produktivuty práce. Hypotéky jsou jen přerozdělovací mechanismus, který může ekonomiku nakopnout jen krátkodobě. To samé dotace a vynucené prodeje toho, po čem dosud nebyla poptávka. Ad absurdum můžeme nařídit rozbít všechna okna v ČR a boom sklářského průmyslu nakopne krátkodobě ekonomiku.

14. června • 10:38

Tahounem ekonomiky je vždy a pouze kupující. Jeho požadavky, jeho spotřeba. Inovace a objevy jsou k ničemu, když nemáte zájemce o výsledný produkt. Inovace je prostředek k posílení prodeje nebo zájmu kupujících.
Hypotéky, respektive poptávka po bydlení, je právě projevem takového zájmu.

Praktické auto
13. června • 23:39

Jasně jenže telefon nebo PC je trochu rozdíl od auta. On vlastní JET taky nemá ani každý milionář. Já jen nechápu proc když je to vše tak zalité sluncem musí být regulace a dotace. ;) Vůbec nebojuji proti Ev jako takovým a opakovaně říkám. Že mi leckde dávají smysl (nejčastěji městské služby, např sociální služby krátké trasy samé studené starty, proč ne) ale co mi vadí je umělý tlak, pokrytecké zdůvodňování emisní úsporou a protěžování jedné technologie. To mi na 21. Století a proklamovanou demokracii a tržní ekonomiku nějak nesedí. Ale kdo se nedokázal poučit musi si projít dalším RVHP. Plánovače máme pořád stejně "schopné". Tak uvidíme jestli to tentokrát vyplodit jiné výsledky.

14. června • 0:39

Regulace a dotace byly přece i na hypotéky. Tady jsou, protože přirozenou cestou by se tento složitý kolotoč nerozjel nebo rozjel velmi pomalu. A my potřebujeme související výeobky teď hned. Tak se do kolotoče ze začátku šťouchne. Elektromobily mají potencionál velmi zlevnit a budou zlevňovat. Než dojezdí spalováky, máš 25 let čas. To je dostatečné.

LOL
15. června • 7:30

Kdo je to "my"?
Já se do "my" určitě nepočítám, protože si myslím, že celá elektromobilita je nedomyšlený ekologický průšvih.Elektromobily se nedovedly prosadit ani za 100 let co existují. Proč by se měly prosadit tzv. přirozeně regulační cestou?

Praktické auto
14. června • 6:10

A kde jste vzal to že je potřebujeme? Jak jsem psal dříve Ev je jednou z nejdražších cest jak snížit rychle emise. Takže já je tedy takhle překotně za veřejné prostředky a za cenu snížení životní úrovně nepotřebují. Kdo je potřebuje nechť si je koupí.;) Jenže svoboda a trh už tu skoro nikomu nic neříká. Třeba zas jednou začnou lidi víc vnímat co se děje a přestanou politikům tolerovat neefektivní výdaje státu, nesmyslné regulace atd.

OnlyTruth
13. června • 8:25

a ma to vobec 4x4?

Marek71
13. června • 10:58

Ne.

OnlyTruth
13. června • 11:39

mne velmi chyba 4kolka pri zvysenom aute

Alda
13. června • 11:47

Zvýšená je i Fabia II nebo Kia Stonic. Tam ti taky chybí 4 kolka?

OnlyTruth
13. června • 15:00

hej

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
13. června • 16:56

A k čemu ti tam ta čtyřkolka bude? Zvláště ve Fabii nebo Stonicu?

OnlyTruth
14. června • 9:25

Naco su led svetla ked vacsinou chodime cez den do prace?

homer
13. června • 23:53

Na co je klimoska když vedro je pár dní v roce?

14. června • 10:36

Inu, odpověď vpravdě hodná blbců, jedna jak druhá. :-D

homer
18. června • 14:46

Pro blbce každý blbec.

Pikus
13. června • 8:05

Srovnani s vetsim Hyundai Tuscon vychazi trochu zvlastne. Ten plug-in je u Tusconu dokonce levnější:)
(Porovnavam nejvyssi výbavy, kde teda Tuscon nemá head-up a má něco navic)

marius.noah
13. června • 14:47

a ma to vobec 4x4?https://testmyspeed.onl/...

Marek71
13. června • 11:00

Hlavně Tucson (ale i Sportage, když už jsme u Kia) může být 4x4 a používá ještě pravou kůži a ne koženku, vzletně nazývanou "veganská kůže".

Doporučujeme

Články odjinud