Nová Kia Niro HEV dorazila do Česka. Už jsme v ní seděli, může to být auto prakticky pro každého

Druhá generace kompaktního nira nabídne hybridní, plug-in hybridní i elektrický pohon. Na mosteckém polygonu jsme si prohlédli atraktivní hybrid a opravdu má čím zaujmout.

Čas letí jako blázen, ale pokud tak soudíte jenom podle toho, jak rychle přicházejí nové generace v Česku už zavedených modelů, vězte, že to není ideální ukazatel. Příkladem je třeba Kia Niro (nečekaně, když se o ní v tomto článku hodlám bavit), která měla premiéru začátkem roku 2016 v Chicagu a loni v listopadu se poprvé ukázala v nové generaci. Od mezigenerační obměny tedy neuběhlo ani šest let.

Pro Kiu šlo v roce 2016 o revoluční model. Jako první byl vyvíjen primárně jako hybrid, přičemž ani ne o dva roky později (mezitím přišel i plug-in hybrid) dorazila plně elektrická verze. Novinka na tom nebude jinak. Nabídne trojici pohonů, přičemž jako první jsme si osahali ten nejdostupnější z nich. Základ ale koupíte už za 729.980 Kč.

Novou Kiu Niro HEV jsem si poprvé naživo prohlédnul v rámci akce Kia Agility Day, kterou české zastupení korejské automobilky pořádalo na mosteckém polygonu (o této akci ještě bude řeč v samostatném článku). O holátko rozhodně nešlo. Oranžový kousek s černými sloupky C karoserie právem přitahoval pozornost, aby taky ne, když se v nejvyšší výbavě šplhá nad 900.000 Kč.

Přestože se rozměry karoserie mezigeneračně změnily, niro je stále něco mezi bežným hatchbackem a zvýšeným kombi. Prostě crossover. Už dříve velkorysý rozvor náprav se natáhnul na 2720 mm (o 20 mm více než dříve), s délkou 4420 mm je novinka 64 mm delší než přechůdce, do šířky přibylo 24 mm (1825 mm) a výška narostla o 26 mm na celkových 1570 mm.

Dojem dlouhého a trochu úzkého auta přetrvává, to ale hlavně na fotkách. Jednoduše tvarované plechy totiž oživují lesklé kontrastní prvky karoserie v čele se zmíněnými sloupky C či širokými lištami na bocích. Vertikální zadní svítilny zasahují hluboko do blatníků, vpředu šokují světlomety s jasně viditelnými segmenty a diodovým denním svícením. Nevím proč, ale hned jsem si při pohledu na ně vzpomněl na SUV Telluride určené pro severoamerický trh, které ale můžete koupit i u nás. Pokud bych však měl vypíchnout jeden detail exteriéru, který mě odrovnal, jsou to průduchy v sloupku C karoserie, vedoucí od oken zadních dveří až po vertikální svítilny.

Uvnitř nová Kia Niro přebrala styl známý z SUV Sportage a nejenom jízdně mimořádně povedeného elektromobilu EV6. Velký panel před řidičem spojuje digitální přístrojový štít s displejem infotainmentu, panel pod výdechy ventilace mění zobrazení podle toho, jestli chcete ovládat klimatizaci nebo rádio, nechybí ani head-up displej a klasickému voliči automatu také odzvonilo – je tu otočný, jak je dneska u vozů Kia zvykem (mělo ho už i minulé e-Niro).

Dlouhý rozvor náprav oceníte už při nastupování. Chválím velký nástupní prostor na zadní sedadla i velký úhel otevírání dveří a před koleny zůstával dostatek prostoru, i když přede mnou seděl téměř dvoumetrový řidič (sám měřím 190 cm). Přední sedadla vzadu kryjí velké plastové kryty a nechybí ani USB zdířky pro nabíjení telefonu. Ale co si budeme povídat, zrovna hezky to nevypadá a kdo ví, jak si plast poradí s kopanci od dětí a tak podobně. Tak či tak se vzadu sedí pohodlně, můžete se rozvalit a díky pořádné středové loketní opěrce nespadnete na spolujezdce sedícího vedle vás.

Hybridní a plug-in hybridní verze mají pod kapotou modernizovanou jednotkou 1.6 GDI. Spojená je se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, které byla odebrána zpátečka. To ušetřilo 2,3 kg hmotnosti, přičemž vůz couvá jen pomocí elektromotoru. U hybridu doplňuje spalovací motor 32kW elektromotor, přičemž celkový výkon soustavy činí 104 kW. Plug-in hybrid je spojený se 62kW elektromotorem, takže celkový výkon narostl na 135 kW. V elektrickém režimu ujedete až 65 km. Verze PHEV je navíc poprvé vybavena 5,5kWh topením pro optimální funkci systému za nízkých teplot a slouží i k vyhřívání interiéru.

Kia si zakládá na tom, že elektrifikované a elektrické modely mohou táhnout přívěs, přičemž ani nové niro není výjimkou. Niro se spalovacím motorem utáhne brzděný přívěs do hmotnosti 1300 kg, elektrická verze utáhne 750 kg.

Ceny nové generace Kia Niro
Model Specifikace Výkon Comfort Style Premium
Niro HEV 1,6 GDI GPF 6DCT  104 kW 729.980 799.980 909.980
Niro PHEV 1,6 GDI GPF 6DCT 135 kW - 1.029.980 1.129.980
Niro EV elektromotor, 64,8 kWh  150 kW 1.119.980 1.199.980 1.319.980

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Diskuze (32) Další článek: Alpine vzpomíná na slavnou rallye edicí sporťáku A110 za příplatek půl milionu. Přitom daný ročník soutěže ani nevyhrála

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,