Po pěti letech se Kia Niro dočkala druhé generace na moderním základu. Ten vozu přinesl mnoho technických novinek, přičemž řadou z nich se značka vytasila poprvé.
Svět ekologických automobilů se rychle mění s tím, jak rychle přicházejí nové technologie. Dobrým příkladem je Kia Niro, jejíž druhá generace přichází po přibližně pětiletém životním cyklu.
Už od ledna víme, že ve srovnání s předchůdcem narostla. Zcela přepracovaná karoserie s koeficientem odporu vzduchu 0,29 bude měřit 4420 mm na délku, 1825 mm na šířku a vysoká bude 1570 mm. Třetí generace platformy „K“ upravila rozvor na 2720 mm. Na výběr bude devět odstínů karoserie s možností kontrastního provedení „C“ sloupků.
Třetí generace platformy umožňuje novému Niru různé umístění baterií v závislosti na verzi. V případě plug-in hybridu a hybridu jsou pod zadními sedadly, zatímco u elektrické verze mají centrální umístění kvůli rozložení hmotnosti.
Podíl vysokopevnostní ocele vzrostl na 22 %, takže celý skelet má vyšší torzní tuhost při současném snížení hmotnosti o 20,3 kg. S ohledem na komfort má Niro upravenou přední nápravu typu MacPherson, zatímco vzadu využívá čtyřprvkovou koncepci. Soustava mechanismu řízení pracuje s menším třením. Na závěr byla přidána izolace pro lepší odhlučnění vozu, které je důležité zejména u bezemisní verze.
O ní se automobilka zmiňovala jen okrajově. Nyní víme, že se odliší specifickou maskou chladiče, detaily předního nárazníku a 17palcovými koly. Verze HEV a PHEV obouvají sady o průměrech 16-18 palců.
Elektrická verze bude dodávána se 64,8kWh akumulátorem, který by měl dle metodiky WLTP vystačit na 463 km. Energii z něj bude čerpat elektromotor o výkonu 150 kW a permanentním točivým momentem 255 Nm. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 7,8 sekundy a poté dosáhne maximální rychlosti 167 km/h.
Nabití z 10 na 80 % by mělo trvat jen 43 minut, čemuž pomůže systém prediktivního nastavení optimální teploty. Když zadáte nabíjecí zastávku do navigace, při nízkých teplotách systém automaticky přizpůsobí teplotu baterie.
Hybridní a plug-in hybridní verze nohou počítat s modernizovanou jednotkou 1.6 GDI, kde se úpravy zaměřily na snížení tření ložisek. Spojená bude se šestistupňovým dvouspojkovým automatem, jemuž byla odebrána zpátečka. Odejmutí převodového kola ušetřilo 2,3 kg. Nové Niro nově couvá jen pomocí elektromotoru.
V případě hybridu doplňuje spalovací motor 32kW elektromotor, takže celkový výkon soustavy činí 104 kW. Plug-in hybrid je spojený se 62kW elektromotorem, takže celkový výkon narostl na 135 kW s možností ujet 65 km v elektrickém režimu. Verze PHEV je také poprvé vybavena 5,5kWh topením pro optimální funkci systému za nízkých teplot a slouží i k vyhřívání interiéru. Za Niro vybavené spalovacím motorem bude možné připojit brzděný přívěs do hmotnosti 1300 kg, elektrická verze pak utáhne 750 kg. Novinkou je rovněž automatické přepínání čistě elektrického režimu při vjezdu do nízkoemisních zón (Niro HEV a PHEV).
Samozřejmě se Kia pochlubila také rozsáhlým balíkem jízdních a bezpečnostních asistentů ADAS. Ten zahrnuje aktivní protikolizní asistent včetně rozšíření o krizové situace na křižovatkách. Součástí je dále aktivní udržení v jízdním pruhu, čtení dopravních značek, asistent jízdy po dálnici, monitor slepého úhlu, couvací asistent a mnoho dalšího. Významné podpory se vám dostane i při parkování a vystupování.