Nová Kia Magentis: ostré rysy, dobrá cena

Omlazený Magentis se dostává na český trh. A nebude útočit jen krásou, jeho základní cena startuje pod 500 000 Kč.

Kia Magentis, na některých trzích označená tradičně Optima, patří také u nás k velmi zajímavým nabídkám v rámci střední třídy. Dobrou zprávou je, že se na této skutečnosti, konstatované třeba již v testu předminulé generace publikovaném zde, nic nezměnilo. Prostorný jihokorejský vůz je nabízen v rámci své kategorie za takřka bezkonkurenční cenu a na některých trzích včetně USA se představil již na počátku tohoto roku. Jedná se skutečně jen o facelift, který přinesl ostřeji a výrazněji řezané tvary a výrazně modifikovaný interiér. Design je dílem vlastního vývojového centra a evropské zákazníky by měl oslovit dynamičtějšími rysy. Úpravy přídě a zádě Magentis prodloužily o 45, resp. 20 mm na celkových 4 800 , rozvor 2 720 mm zůstal zachován. Nové dva odstíny laku zvýšily celkový počet nabízených barev na osm. Přepracovaná palubní deska dostala rudě podsvícený přístrojový štít v podobě tří samostatných tubusů. Změnily se též použité materiály a celek působí relativně svěžím a hodnotným dojmem.

Magentis je nabízen s trojicí konvenčních motorů 2,0i CVVT/120 kW, 2,0 CRDi/110 kW a 2,7i V6 CVVT/142 kW, stupně výbav jsou rovněž tři, a sice Active, Comfort a Exclusive. V řadě Magentis panuje vůbec rovnoměrná, jednoduchá rovnováha a v ceníku vládne magická cifra 40 000.  Základní provedení 2,0i CVVT Active stojí 499 980 Kč a za lepší výbavy se připlácí 40 000 Kč. To je také výše příplatku za vznětový motor CRDi, přičemž rozestupy mezi výbavovými stupni jsou rovněž 40 000 Kč. Nejsilnější motor je nabízen pouze s automatickou převodovkou a je vyhrazen nejvyššímu stupni výbavy Exclusive. Zájemce o šestiválec připlatí ve srovnání s „nafťákem“ ve stejné výbavě, světe div se, 40 000 Kč na velmi zajímavých 659 980 Kč. Automatickou převodovku lze mít za příplatek i k ostatním motorům, přičemž se jedná o konvenční čtyřstupňovou skříň s měničem. A jaký že je příplatek za „automat“? 40 000 Kč...

Systém výbav je opět typicky asijský: doplňkové prvky takřka neexistují, vše je vyhrazeno daným stupňům. I Magentis mro modelový rok 2009 však nabízí velmi rozsáhlou výbavu již v základním stupni Active. Zde naleznete krom jiného šestici airbagů, klimatizaci s manuální regulací, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarmem, rádio s přehrávačem CD a MP3 a vstupem USB nebo litá kola o průměru 16 palců. Comfort přidává třeba digitální klimatizaci, stabilizační systém, vyhřívaná přední sedadla a větší kola. Exclusive se pak vyznačuje polokoženým čalouněním, elektricky stavitelným sedadlem řidiče nebo parkovacím asistentem a automatickými stěrači, populární xenonové světlomety byste však zde hledali zbytečně. Tempomat je paradoxně vyhrazen vznětovým motorům. 

Kia Magentis nebude zřejmě ani ve své nejnovější generaci v Evropě bestsellerem, natož u nás, třeba na americkém trhu se však jedná o pro značku Kia klíčový model s desítkami tisíc ročně prodanými vozy. Každopádně je to opět důstojný reprezentant jihokorejské tradice s robustní technikou, rozsáhlou výbavou a velmi příznivou cenou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Magentis

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků