Nová Kia Magentis, čerstvý vánek z východu (nové info a ceny)

Automobilka Kia již zveřejnila ceny svého nového modelu Magentis. Ty jsou s ohledem na nabízenou výbavu a výkony velmí zajímavé a výrazně pod ostatní konkurencí. Základní model začíná na částce 529 980 Kč. Máme i další nové informace.
Nová Kia Magentis, čerstvý vánek z východu (nové info a ceny)

Poté, co Kia občerstvila téměř celou svou modelovou řadu, přišel na řadu i její druhý největší model Magentis. Výstavní premiéru si tato nová limuzína střední třídy odbyla na podzim minulého roku ve Frankfurtu. Už z fotografií je patrné, že Kia oproti minulé generac, pojala design více evropsky, což je důsledkem vývoje, který se z části odehrával i na tomto kontinentu. Nový Magentis dostal kromě nového designu i pár centimetrů navíc, které mají zajistit dostatek místa pro posádku. Magentis má rozvor 2720 mm (+20 mm proti staršímu modelu) a měří 4735 mm na délku (+15 mm), 1805 mm na šírku a 1480 mm na výšku.

Kia Magentis dostane do vínku trojici motorů. Dva benzínové a jeden naftový. Benzín zastupuje základní čtyřválec 2,0 CVVT o výkonu 106 kW (144 k) a točivém momentu 188 Nm. Druhým zástupcem benzínu je šestiválec o objemu 2,7 litu o výkonu 138 kW (188 k) a točivém momentu 247 Nm. Naftu pak zastupuje čtyřválec 2,0 CRDi VGT o výkonu 103 kW (140 k) a točivém momentu 305 Nm. Výkon je přenášen na přední kola přes trojici převodovek. U základního dvoulitru je k dispozici pětistupňový manuál, nebo čtyřstupňový automat. U šestiválce je k dispozici pouze pětistupňový automat a u naftového motoru je k dispozici šestistupňový manuál, nebo čtyřstupňový automat.

Základní technické parametry

 

2,0 CVVT

2,7 V6

2,0 CRDi

Výkon kW(k)/ ot./min

106,3(144,5)/6000

138(188)/6000

103(140)/4000

Točivý moment Nm/ ot./min

188,8/4250

247/4000

305/1800-2500

Spotřeba MT/AT:

 

 

 

Město

10,5/10,8

13,1

8,1/10,4

Mimo město

6,2/6,4

7

5/5,6

Kombinace

7,7/8,1

9,2

6/7,3

Max. rychlost km/h

208/195

220

201/200

Zrychlení 0-100 s

10,2/11,2

9,1

10,4/11,7

Cena nového Magentisu začíná na částce 529 980 Kč a to za verzi s motorem 2,0 ve výbavě EX. Za vyšší stupeň výbavy, tedy za EX+ a stejný motor pak zaplatíte 599 980 Kč a za nejvýkonnější šestiválec zaplatíte 699 980 Kč. Cena za naftovou verzi není prozatím známá a bude doplněna později.

Základní výbava EX obsahuje mj. vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední a zadní okno, manuální klimatizaci, centrální zamykání s DO, el. ovládání předních a zadních oken, el. ovládání vnějších zpětných zrcátek, přední a zadní loketní opěrky se schránkou a držákem nápojů, palubní počítač, potahy sedaček semiš/kůže, ABS, airbag řidiče a spolujezdce, hlavové a boční airbagy, předpínače pásů, atd.

Výbava EX+ obsahuje navíc automatickou klimatizaci, parkovací asistent, protikluzový systém TCS, stabilizační systém ESP, brzdový asistent BAS, el. stavitelné sedadlo řidiče v 8 směrech, 17" kola z lehké slitiny a další.

Výbava u modelu s motorem V6 se podobá s výbavou EX+.

Kompletní technické specifikace k Magentisu si můžete stáhnou ve formátu PDF zde (90 kB).
Kompletní ceník vč. výbavy si můžete stáhnou ve formátu PDF zde (125 kB).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Magentis

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků