Kia K4 udělá konkurenci pořádné vrásky. Na kompaktní sedan je špičkově vybavená a prostoru má na rozdávání.
Kia nedávno zveřejnila první snímky modelu K4, který je pokračovatelem rodu sedanů v kompaktním segmentu. Její moderní duch je na první pohled patrný skrze atypický design vycházející z ohýbání hran třech kvádrů. K4 vyčnívá z davu nejen designem, ale také rozměry, které definují její postavení na trhu. S délkou 4709 mm a šířkou 1849 mm je půdorysem na vrcholu. Pro srovnání: domácí Škoda Octavia je o 9 mm kratší.
Vůz vstoupí na americký trh ve druhé polovině tohoto roku v pěti různých výbavách včetně sportovních linií GT-Line a GT-Line Turbo. Ty se budou odlišovat leskle černými detaily karoserie, ozdobným lemováním oken, 18palcovými koly a LED osvětlovací technikou. Na vůz bude poskytována záruka 10 let nebo 160.000 km.
Poprvé máme možnost nahlédnout také do interiéru, kde K4 hýří prostorem a modernou. Navzdory svažité střeše mají cestující vzadu necelých 97 cm místa na délku a 95 cm na výšku. Přitom v kufru stále zůstane 413 litrů pro zavazadla. Příjemnou atmosféru navozuje čalounění v šedém, zeleném nebo onyx odstínu kombinovaném s bílou. Provedení je závislé na úrovni výbavy. Od ní se také odvíjí, jestli mají přední sedadla vyhřívání, nebo jestli si můžete připlatit i za variantu s ventilováním a pamětí polohy.
Vpředu je to hlavně o digitalizaci, což je patrné podle skoro 30" obrazovky sdružující digitální přístrojový štít a multimediální zařízení. To pracuje s operačním systémem Connected Car Navigation Cockpit převzatým z EV9. Bezdrátově zrcadlí chytré telefony a prostřednictvím obchodu Kia Connect Store umí aktualizace vzduchem. Hlasové ovládání umí pracovat s audiem a klimatizací, ale brzy se dočká rozšíření o umělou inteligenci. Tím pádem poskytne uživateli informace o sportovních výsledcích, akciovém trhu, zajímavých místech v okolí nebo návody z uživatelského manuálu.
S Kiou K4 můžete dát sbohem tradičním klíčkům. Vůz podporuje jejich digitální alternativu na telefonech Apple a Samsung nebo NFC digitální kartě. Přístup lze sdílet i mezi přáteli přes textové zprávy.
VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=jWpjlXJ11bI
Navzdory vymazlenému interiéru a dravému designu má nabídka pohonů docela mdlou příchuť. Základem je dvoulitr s výkonem 147 koní a točivým momentem 179 N.m. Spojený je s inteligentní variátorovou převodovkou. Alternativou je přeplňovaná šestnáctistovka se 190 koňmi, 264 N.m a osmirychlostním automatem. Právě tu budou mít obě verze GT-Line, které navíc dostanou i víceprvkovou zadní nápravu. K lepšímu odhlučnění interiéru přispěje akustické sklo a tišší pneumatiky.
V oblasti jízdních asistentů Kia opět staví vysokou laťku. Samozřejmostí je osm airbagů a balíček ADAS zahrnující protikolizního asistenta sledujícího i provoz v křižovatkách (volitelně) a prvky autonomního řízení v příčném i podélném směru, včetně změny pruhu. V případě hrozícího nebezpeční je řidič upozorněn vizuálně, akusticky i vibracemi do volantu. Během parkování přijde vhod panoramatický kamerový systém.