Podívejte se na video „This Is The New Kia EV9 With SWIVEL SEATS!!“ na YouTubehttps://youtu.be/MwP2xyCsRG4
Jsem fanoušek čínského prezidenta Si Ting Phinga. Líbí se mě, jako muź i jako vůdce
Další korejská obluda pochybné kvality. Korejci by měli platit lidem za to, že musí ty jejich výtvory vídávat na cestách.
1) :) ono se to tak rychle tady nerozšíří nebojte.2) zákazníci Kia a hyundai mají nejspíš jiný názor, podívejte se na registrace soukromých vozu, kde si lidé vybírají co si pořídí. :) 3) pokud budeme zkoušek objektivizovat designu pravidly jak zlatý řez atd. Tak stejně bych řekl že na tom bude Kia buď stejně jako všechny mainstreamové značky nebo trochu nad průměrem když či vemu jak vypadá enyaq, nebo v téhle velikosti třeba Ford Explorer, nebo nové jeepy, ale třeba taky land rover Discovery, atd atd.
Dobře ty a platit budou i francouzi za dachnu. Už to tady na silnicích vypadá jak v Maroku.
Pecka. Už se těším až ji uvidím živě.
Sračka jako David J.
Další elektrická krabice, další propadák.
😂
Celkom by ma zaujimala spotreba. Nevyzera prilis aerodynamicky.
heh, napadlo mě přesně totéž, to bude spotřebička
az tak dlhe cesty to nebudu :-D
Dívám se, že Kia začíná být opravdovou cool značkou. Nádherrný design.
Tohle je navic treba od toho Volva 800V platforma. Sesterska EV6 dokaze nabit z 10-80% (54kWh) za 18 minut. Ceka se, ze bude verze s 430kW vykonu a stovkou pod 4. Nejspise i verze s vetsi baterkou kolem 100kWh. Diky rychlonabijeni pak dobity na dalsi 2h na dalnici fakt bude v takovych tech beznych zastavek na kafe, curani a trochu toho protazeni.Navic tohle by mohlo zacinat nekde u 1.5mio a plnou verzi mit nekde kolem tech 2 mio. To Volvo a nebo i Enyqak si o necem takovym muzou leda nechat zdat.
A je mě jedno jaký motor to má. Pokud bych měl ty finance jdu do elektrického auta.Kia začíná udávat trend. EV6 je taky krásná.
Z toho se točí hlava. Podívejte se, jak vypadalo SantaFe v roce 2010 a jak Sorento. Jestli někdo fenomenálně využil nástupu EV, tak je to (mimo Tesly) Hyundai/ Kia. Korejci zabili dvě mouchy jednou ranou, z okopávané automobilky druhé kategorie se během pěti let vyšvihli na automobilku první kategorie, byť mainstreamovou ale to jim nestačí a oni útočí i na lídra v EV. Změna loga, nové modely, odvážné designy. Dobře ještě Ioniq 5/ EV6 se daly s Modelem Y/ID.4/Eny srovnávat a měly svá pro a proti, Ioniq 6 už je lepší jak Model 3 a tahle EV9 - napadlo by vůbec někoho srovnávat s Modelem X? Na to jsou tu už jiné značky.
Mně teda přišlo nepatřičné srovnávat Teslu s kýmkoliv ze zavedeného automotive byznysu, protože Tesla jim nesahá ani po kotníky. Je to vidět i na těch kauzách zrychlovacích havárek nebo tom směšném autopilotovi, nebo kvalitě výroby. Tesla je jednoduše řečeno jeden velký přefouknutý marketingový projekt.
A proto mají vyrobeno 4 000 000 vozů. 😄👍A raketový růst prodejů po celou dobu existence značky Tesla!!! 😎👍
Ale přece ten raketovej růst prodejů EV mají všichni a taky o stovky %.
To víš, blbů je na světě dost.
Teď prosím tu o Karkulce.Koukáš se na to optikou spalováků, nicméně nevidíš další projekty. Podobně, jako koncept Applu. Tesla to rozjíždí neuvěřitelně, nicméně mám obavu z toho, že stávající "omezené" automobilky jen tak nenaskočí do vlaku, který je o několik stanic jinde (v čele s Toyotou a VW). Tyto společnosti dělají jen auta - Tesla staví celý ekosystém, který jakmile si pohltí uživatele, už ho jednoduše nepustí, obdobně jako s tím Applem.
Ne-e, koukám se na to optikou upadlých kol, mrtvých řidičů a nepochopitelných minel s updaty firmware, nevolanty a podobnými "neuvěřitelnými" příhodami, Karkulko.Tesla je lowcost shit a odpad s aureolou inovátora, ale v praxi si s ní vytře kdejaký mainstream. A s ekosystémem jdi laskavě do prdele, ten nikdo nepotřebuje. K čemu mi to je, když Tesla po 3 letech používání vypadá jako vybydlenej Tranzit po 20 letech provozu?
Přesně a proto si ji nekupuj. Těch “Transitů” jak říkáš je plný sauto a mobile.de.Jsou i jiný příběhy viz. pád ze skály před třemi dny ve Švýcarsku. A osobám na palubě se nic nestalo. Pád z 80m a dotyční vyvázli živí a tak to může pokračovat dál a dál.S ekosystém buď prosím konkrétní a korektní. Že jej nepotřebuješ/neumíš využít/nevíš o něm, to je pouze a jen tvoje věc a tvůj názor. Zapřemýšlej nad sebou a ber to s nadhledem, ať ti nerupne cévka ;-)
Neboj, nekoupím. :-DNa téma ekosystému ti napíšu jediiné: nechci ani tablet na kolečkách, nechci toaster na kolečkách, nechci kino na kolečkách, protože to NEPOTŘEBUJU. Pro mě je auto dopravní prostředek, ne čekárna na nabití baterek. A už vůbec nepotřebuju, aby si výrobce auta zjišťoval kudy jezdím, kam chodím na net atd. A když se tak nad sebou zamyslím, tak docházím k názoru, že by ses měl nad sebou zamyslet ty, jestli nejsi jen platící marketingový produkt. ;-)
Jak jsem psal výše, hlavně se nerozčiluj a vždy mluv jen a pouze za sebe 🤭😉Mj. pakliže máš auto mladší 3-4 let, stejně to výrobce ví (zejména VW), musí totiž odesílat anonymní data o tvé spotřebě, zatížení plynového pedálu atd. a to vždy s garanční prohlídkou. Good luck v tvém počínání a anonymitě 😁😁😁
Hele a o jakém ekosystému je řeč? Já Teslu měl a ničeho jsem si nevšim. Mám aplikaci jako jinde a tím ekosystém končí. Jedině snad že bys myslel, že se staneš součástí Tesla-fanouše-klubu, ale to nepřeju nikomu, kdy trochu přemýšlí.
- aplikace (opravdu funkční, ne jako u ostatních)- síť Superchargerů - která se neustále rozrůstá- palubní systém na aktuální úrovni (tím nemyslím hry, ale na poměry automobilek fungující a přístupný systém vč. multimédií)- OTA aktualizace- neustále se vyvíjející "autopilot" (někoho ten název pohoršuje, tak to ber s rezervou)- možnost odkupu a rozšíření funkcí, atd. Hele, majitelem Tesly zatím nejsem, ale odježděno s nimi bych řekl že mám poměrně dost. Když už jsi zmínil tu aplikaci, kupříkladu u BMW s těmi jejich inteligentními klíči mi to přijde celkem “retro” a hlavně pomalé + problém neustálého dobíjení, takže u mě a i lidí u mě v okolí to dopadlo tak, se nepoužívá a leží v šuplíku.Battery management je na jaké úrovni oproti ostatním? S Eniaqem se muselo na svolávačku, aby se aktualizoval a upravil se právě onen battery management. Ano tímto se markantně zlepšil dojezd (a přibyly procenta na pp), ale u té Tesly to jde vše vzduchem a je mi to celkem jedno, ať si to dělá co chce.Toto je však můj názor. Tvůj ti neberu. Pakliže ti nevyhovovala, je to možné. Jablko či Android taky nevyhovují všem. Jen by mě zajímalo, co sis místo ní pořídil. Můj důvod, proč ji nemám je ten, že není 7 místná. Byť po updatu FW v příštím/přespříštím roce možná Y pořídím. Ale nyní mi to klasickou rodinnou ameriku nenahradí.
Tohle není ekosystém. Tesla nemá lepšího než hy/kia už nic. Smír se s tím
No řekl bych, že těch pár tisíc stanic se už za ekosystém dá považovat. Ale pokud s tím nesouhlasíš, tak nesouhlas, ale to, je asi tak vše, o s tím zmůžeš.Opravdu můžeš přijet s Kiou na nabíječku a nemusíš nikde nic přikládat či se jakkoliv verifikovat, ale ihned zapojit nabíječku a nechat ji, ať se sama domluvíme systémem? Já o tom tedy nevím, ale rád se nechám poučit. Samozřejmě se bavím o veřejných nabíječkách, ne o domácích.
KIA ma vlastnú nabíjacu sieť? Solárne strechy atd?
"Pohodlně odpočívat po dobu dobíjení" :-D :-D A já hlupák jsem si myslel, že automobil je věc, která nás dopravuje z bodu A do bodu B s co nejmenší časovou prodlevou. A ono to slouží k odpočinku při nabíjení! :-DMyslím si, že prudihlášku dětí "Už tam budem?" brzy vystřídá hláška "Už pojedeme?" :-D
Je vidět, že jsi auto s elektromotorem a baterií nikdy nepoužíval. Jinak by jsi takovou píčovinu nikdy nenapsal.A pokud někdo EV má a má zvyk používat EV , jako spalovák, tak je to špatně. Neumí "nabíjet" a sedí v autě u nabíječky , jak vocas a čumí na internet to je jeho věc.Já si nabíjení plánuji. Tzn nabíjí při nákupu po dobu nákupu a jedu, v noci, když vůz nepoužívám atd.Tzn. že ten kdo je hlupák jsi bohužel ty! Ty trávíš, jak ovce čas ježděním do areálů kde se tankuje benzín u stojanů. Ty seš ten, který svůj čas roky plýtvá po čerpačkách a stojí tam u pokladny, jak ovce a platí za předražení benzín. Já už tam naštěstí nebyl 3 roky. 80% dobíjím doma v NT v noci tedy, když spíme a auto se nepoužíváme. Cca 15% na výletech u stojanů kde si jdeme po obchodech nebo na oběd kino atd a cca 5% jsou opravdu situace kdy si zastavíme u stojanu někde u dálnice. Tam většinou dobiji pouze na vzdálenost na cestu (např. na 40 km)do cíle a zbytek dobíjím jinde. Je to o tom umět spojit nabíjení s užitečným a kdo se to naučí, tak zná, že právě El auto nezabere žádný čas. Nemluvím o tom kolik času věnuješ návštěvám servisu.
Vidim to podobe. Muj hybrid mi v appce ukazuje vyuziti - vetsina cest je kratkych kolem komina (EV/HEV ideal). Ano jsou tam vikendove vylety ... zase tak do tech 200-300 km, zadny problem. Z tech delsich ... PHA-Viden ... porad ok, 300km na jeden zatah. PHA-Mnichov ... autem to jsou porad 4-4:30h, takze realne stejne stavim na zachod/kafe. A pak nejezdim to denne jako tady borci v diskuzich s naftou, tu zastavku na kafe a svacinu si jednou mesicne muzu dovolit.
Já se nechci přizpůsobovat, já chci to, co umí dnešní auta. Ujet 1000 kilometrů a nevyžadovat přebalení, v době kdy chci já a kudy chci já.Že ses ty rozhodl být otrokem auta neznamená, že ty jsi chytrý a já hloupý (je to přesně naopak).A to s tím předraženým benzinem, to je taky lež. Za to, co tě stál navíc ten tvůj neschopnej vehikl, já můžu roky jezdit "zdarma." Říká se tomu výpočet TCO a zohledňuje třeba i cenu za 1kWh u komerčního panelu, kde se cena za kilometr už vyrovná ceně benzinového/dieselového auta, protože na NT si doma nenabiješ, když jsi 1500 km daleko. Jenže tys tak daleko nikdy nebyl, mamlase.
Jojo, na jezdeni kolem komina dobry
No vidis, moje deti maju dobijacia pauzy velmi radi. Bohuzial ich zatial bolo velmi malo, kedze auto sa nabija v tedy, ked sa nepouziva.V Tesle maju velky "iPad", na ktorom hraju hry a ja si zatial vzadu oddychnem.
:-D :-Dvy teslomagoři jste prostě jiný druh. "Když cesta je cíl.." :-D
Ono je vtipne stále počúvať nareky o nejakom nabíjaní od ľudí, ktorí s tým nemajú skúsenosť.
Nabíjím mobil, nabíjím noťas, baterku v autě, v UPS (docela velkejch).Jakou přesně bych měl mít "zkušenost" s tím, že přijedu k panelu, vyčekám frontu, strčím do auta kabel a nabíjím desítky minut (ano, správně 10-80%!!)? :-D Myslíš jako že to je zážitek, který za to stojí?
Skusenost taku, ze situacia, kde prides na nabijacku a sedis tam naozaj len kvoli nabijaniu je skor velkou vynimkou a nie pravidlom.
Ano?Tak mi vysvětli jak "nebudu sedět jen kvůli nabíjení" v případě kdy:- se vracím ze služebky nebo jedu na služebku- jedu na dovolenouJistě, můžeš si dodatečně zdůvodnit, že sis chtěl dát kafe, ale já kafe nepiju a v pohodě na jeden zátah s malou 5 minut dlouhou pauzou běžně jezdím 800 km tůru. Řídit moderní auto je totiž daleko jednodušší a pohodlnější než dříve a ujet 1000 nebo 1500 km bez větších zastávek se dá úplně v pohodě, zejména když jsou v autě dva řidiči.
Inak 800km jazda s par minútami pauzy je pre mna väčšie utrpenie, ako si dať pauzu na nabijacke.Pretože je to 8h jazdy. Ani v práci toľko nepresedim bez prestávky. Žiadne normalne jedlo atd. Odhliadnuc od toho, že málokedy cestujem sám a deti či žena by ma do prestávok aj tak nútili.
A vidíš snad, žebych ti někde násilím cpal jak máš jezdit a dělat přestávky? :-D
A koľko podobnych jázd absolvujes za rok?
žádnou, protože nejezdím na elektrony z uhelky. :-DAle běžně jezdím trasy 200-1500km
Cakal som podobnu nic nehovoriacu odpoved.
Tys chtěl itinerář? A jinak jsi zdravý? :-D
Ja nechcem nič. Ty tu tvrdíš, že EV nie je pre teba, lebo skoro každý týždeň jazdis aspoň 800km bez väčšej prestávky.
Dal jsem ti konkrétní otázku a dva velmi běžné příklady, které u mě nastávají (a věřím že i u spousty jiných lidí).Konkrétně: Jedu na jednání z Olmíka do Krakówa, je to na otočku, cesta mi trvá typicky 2 hodiny (cca 260km) s běžným dieselem tam, pak jednání 1-2 hodiny a následně 2 hodiny cesta zpět. I s rezervou se to vejde do jednoho pracovního dne.Jak to budu řešit s baterkáčem s teoretickým dojezdem 400km? To jako mám jet 80km/h v pravém pruhu a v KRK zaparkuju někde u Lídlu a mám si vzít tágo? Co když budu mít v kufru velké/těžké věci na předání?A ani na mě nezkoušej Teams, Zoom apod., protože pšonci.
Ja som sa ale nepytal nato kam jazdis ale ako casto podobne cesty absolvujes.Napr. my mame vo firme parkovacie miesto pre navstevy aj s nabijanim. Tak isto aj niekolko nasich zakaznikov ked k nim musim ist. Ale verim, ze v CR/PL tomu tak nie je.Za druhe, ked mas 2h cestu, potom 2h jednanie, a znova 2 hodiny domov tak medzitym nic nejes? Alebo vramci toho jednania mas aj obed?
Jezdím často, ale ne denně, ale taky ne jednou za 14 dní.Jídlo na cestách neřeším. Vozím si svou svačinku, málokdy chodím na obědy do random hospod. Ale jak to s tím souvisí? To jako že mám zastavit a hodinu obětovat jídlu a nabíjení? :-D Nesnažíš se náhodou určovat co a jak mám dělat? ;-)
Nesnazim. Ja ale normalne obedujem. Preto ma to nabijanie asi prilis neobtazuje.
Pokud jsi položil rovnítko mezi oběd a nabíjení, tak to jsi ještě trapnější, než jsem si myslel.Pokud už půjdu někam na oběd, tak tam, kam si vyberu já, ne auto.
Tak ne všechny státy na tom budou s rychlodobíječkami tak zoufale jako my. V Čechostánu bude třeba kempingový bus, až se elektrika začne prodávat ve vetším. Jinak vypadá výborně.
a ještě k tomu dobíjení: I když zkrátíš nabíjení na 30 minut, tak na cestě dlouhé 500km to bude prostě moc. 500km ujeté průměrem 100km/h znamená 5 hodin cesty (ok, když je průměr 140km/h, tak jsme na cca 3,5 hodiny), jenže k tomu je třeba připočíst i oněch 30 minut (alespoň jednou, spíše dvakrát), a to pak proti modernímu dieselu, který se do těchto dálničních aut běžně dával, je rozdíl v čase už 2 hodiny. A co víc, těch 500 kiláků se dá při normální rychlosti absolvovat na jeden zátah, takže nakonec to je opravdu rozdíl v čase téměř dvojnásobný. A s tím ti žádná rychlodobíječka nepomůže.
Nějak mi nesedí ty počty?30 minut nabíjení bude potřeba na 500 km minimálně jednou, spíš 2x, to jsou 2 hodiny??takže rozdíl v čase (proti 5 hodinám při 100km/h?) je téměř dvojnásobný????Does not compute
Jízda 500km rychlostí 100km/h + 2x dobíjení á 30 min = 6h.Jízda 500km rychlostí 140km/h = 3h 30 minut.
Neznám moc států, kde by měli lépe pořešenou rozvodnou infrastrukturu než v ČR. Rychlodobíječky budou vyžadovat tohle a potom ještě volné zdroje elektráren. Postavit nabíječku a vybetonovat příjezdovou cestičku, to je to nejmenší.
Ok boomer😂 mam to stejne, taky mam auto na presun a ne na odpocinek, ale to jsme asi stara generace, elektro uderka vam vysvetli ze je prima planovat cestu s z dobijenim, ze si odpocinete. Nevim, podle mne lidi s elektro auty nemaj male deti, predstava ze deti v aute konecne zaspi a auto si rekne o dobiti je dost naprd bych rekl, ale ja jsem asi boomer😂
Jdeš na to blbě. Až se jednou rozhodneš, ale tipuju to spíš na tvý děti, že se budeš chovat odpovědně a přestaneš spalovat fosilní paliva, budeš rád, že když už musíš nabíjet, můžeš to dělat v klidu a pohodlí.A prosím fakt není potřeba rozebírat jestli je to u nás 50% z uhlí nebo 20.
Ale tak určitě je lepší drandit po světě v třítunovém autě na baterky, pro nějž se elektřina vyrábí spalováním uhlí a plynu... :-P
1.9TDI 66kW co?
Ne. To jsem nikdy neměl. :-D Ale diesel jako takový ano - Euro6d
Ne? Aha, takze uhli do ev je odpovedne, chapu. Kovy do baterii taky. Kdyz uz chces mit plnu pusu odpovednosti, pekne po svych.
Kdyby sis mohl vybrat, čím ti bude soused topit pod oknem, jestli uhlí nebo pneumatiky. Necháš ho pálit ty pneumatiky, protože i uhlí je neeko?
A to víš, že auta splňující Euro6d vzduch v podstatě po většinu svého běhu čistí?
Nerozumim dotazu.
Moik je ekoprase, nebuď jako Moik.
Boomer byla ale původně pochvalné označení pro zkušené a ošlehané poválečné ročníky, to víš? ;-)To jen noví nevzdělaní zmrdíci z toho udělali nadávku. A když je pak sleduješ v pracovním procesu, jak jsou nevzdělaní a nic neumí, tak se směješ.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.