Elektrická Kia EV6 se nám  oficiálně představila letos v březnu  a nedlouho poté jsme se už dozvěděli i  první české cenovky . Nyní se však značka vrací k technickým údajům svého nejnovějšího elektromobilu, především tedy po stránce maximálního dojezdu. | Kia EV6 Zdroj: Kia

Elektrická Kia EV6 se nám oficiálně představila letos v březnu a nedlouho poté jsme se už dozvěděli i první české cenovky. Nyní se však značka vrací k technickým údajům svého nejnovějšího elektromobilu, především tedy po stránce maximálního dojezdu. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Nyní homologované hodnoty testovacího cyklu WLTP totiž ukazují, že EV6 je schopnější, než Kia původně uváděla. | Kia EV6 Zdroj: Kia

Nyní homologované hodnoty testovacího cyklu WLTP totiž ukazují, že EV6 je schopnější, než Kia původně uváděla. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Ve specifikaci s větší baterií o kapacitě 77,4 kWh, pohonem zadních kol a výkonem elektromotoru 168 kW (239 koní) tak dokáže EV6 ujet v kombinovaném cyklu až 528 km (spotřeba elektřiny činí 16,5 kWh/100 km). To odpovídá vzdálenosti z Chebu do Ostravy na jedno nabití. | Kia EV6 Zdroj: Kia

Ve specifikaci s větší baterií o kapacitě 77,4 kWh, pohonem zadních kol a výkonem elektromotoru 168 kW (239 koní) tak dokáže EV6 ujet v kombinovaném cyklu až 528 km (spotřeba elektřiny činí 16,5 kWh/100 km). To odpovídá vzdálenosti z Chebu do Ostravy na jedno nabití. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Kia tím slušně překonává dříve uváděný dojezd okolo 510 km (u stejné specifikace modelu). Ostatně blíže k této hodnotě je nyní EV6 s pohonem všech kol... | Kia EV6 Zdroj: Kia

Kia tím slušně překonává dříve uváděný dojezd okolo 510 km (u stejné specifikace modelu). Ostatně blíže k této hodnotě je nyní EV6 s pohonem všech kol... | Kia EV6 | Zdroj: Kia

...která zvládá s baterií o kapacitě 77,4 kWh a výkonem 168 kW (239 koní) na jedno nabití v kombinovaném cyklu až 506 km (spotřeba elektřiny zde činí 17,2 kWh/100 km). | Kia EV6 Zdroj: Kia

...která zvládá s baterií o kapacitě 77,4 kWh a výkonem 168 kW (239 koní) na jedno nabití v kombinovaném cyklu až 506 km (spotřeba elektřiny zde činí 17,2 kWh/100 km). | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Co se týče nabíjení, Kia opakuje, že u 800V DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut, a to u všech verzí modelu (maximální dobíjecí výkon činí 239 kW). | Kia EV6 Zdroj: Kia

Co se týče nabíjení, Kia opakuje, že u 800V DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut, a to u všech verzí modelu (maximální dobíjecí výkon činí 239 kW). | Kia EV6 | Zdroj: Kia

U běžnější 400V nabíječky pak EV6 pomocí vlastního elektromotoru a střídače zvyšuje 400 V z nabíjecí stanice na hladinu 800 V, čímž dokáže akumulátor dobíjet s maximálním možným výkonem. | Kia EV6 Zdroj: Kia

U běžnější 400V nabíječky pak EV6 pomocí vlastního elektromotoru a střídače zvyšuje 400 V z nabíjecí stanice na hladinu 800 V, čímž dokáže akumulátor dobíjet s maximálním možným výkonem. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií). | Kia EV6 Zdroj: Kia

Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií). | Kia EV6 | Zdroj: Kia

Kia rovněž díky provázání s infrastrukturou nabíječek Ionity (ve které mateřský Hyundai Motor Group vlastní podíl) nabízí majitelům EV6 nižší sazby za elektřinu na více než 400 supernabíječkách napříč Evropou. | Kia EV6 Zdroj: Kia

Kia rovněž díky provázání s infrastrukturou nabíječek Ionity (ve které mateřský Hyundai Motor Group vlastní podíl) nabízí majitelům EV6 nižší sazby za elektřinu na více než 400 supernabíječkách napříč Evropou. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

V Česku má nyní  Ionity supernabíječky celkem čtyři , dvě se nachází na 111. kilometru dálnice D1 u čerpacích stanic OMV v obou směrech, další u OMV v Berouně u dálnice D5 a taky u stanice Shell v Nupakách u Prahy. | Kia EV6 Zdroj: Kia

V Česku má nyní Ionity supernabíječky celkem čtyři, dvě se nachází na 111. kilometru dálnice D1 u čerpacích stanic OMV v obou směrech, další u OMV v Berouně u dálnice D5 a taky u stanice Shell v Nupakách u Prahy. | Kia EV6 | Zdroj: Kia

| Kia EV6 Zdroj: Kia

| Kia EV6 | Zdroj: Kia

| Kia EV6 Zdroj: Kia

| Kia EV6 | Zdroj: Kia

| Kia EV6 Zdroj: Kia

| Kia EV6 | Zdroj: Kia

| Kia EV6 Zdroj: Kia

| Kia EV6 | Zdroj: Kia

| Kia EV6 Zdroj: Kia

| Kia EV6 | Zdroj: Kia

Nyní homologované hodnoty testovacího cyklu WLTP totiž ukazují, že EV6 je schopnější, než Kia původně uváděla. | Kia EV6 Zdroj: Kia
Ve specifikaci s větší baterií o kapacitě 77,4 kWh, pohonem zadních kol a výkonem elektromotoru 168 kW (239 koní) tak dokáže EV6 ujet v kombinovaném cyklu až 528 km (spotřeba elektřiny činí 16,5 kWh/100 km). To odpovídá vzdálenosti z Chebu do Ostravy na jedno nabití. | Kia EV6 Zdroj: Kia
Kia tím slušně překonává dříve uváděný dojezd okolo 510 km (u stejné specifikace modelu). Ostatně blíže k této hodnotě je nyní EV6 s pohonem všech kol... | Kia EV6 Zdroj: Kia
...která zvládá s baterií o kapacitě 77,4 kWh a výkonem 168 kW (239 koní) na jedno nabití v kombinovaném cyklu až 506 km (spotřeba elektřiny zde činí 17,2 kWh/100 km). | Kia EV6 Zdroj: Kia
15
Fotogalerie

Nová Kia EV6 upřesňuje dojezd. Na jedno nabití dojede z Chebu až do Ostravy

Kia upřesňuje původní hodnoty a budoucí majitele tím nepochybně potěší.

Elektrická Kia EV6 se nám oficiálně představila letos v březnu a nedlouho poté jsme se už dozvěděli i první české cenovky. Nyní se však značka vrací k technickým údajům svého nejnovějšího elektromobilu, především tedy po stránce maximálního dojezdu. Nyní homologované hodnoty testovacího cyklu WLTP totiž ukazují, že EV6 je schopnější, než Kia původně uváděla.

Ve specifikaci s větší baterií o kapacitě 77,4 kWh, pohonem zadních kol a výkonem elektromotoru 168 kW (239 koní) tak dokáže EV6 ujet v kombinovaném cyklu až 528 km (spotřeba elektřiny činí 16,5 kWh/100 km). To odpovídá vzdálenosti z Chebu do Ostravy na jedno nabití.

Kia tím slušně překonává dříve uváděný dojezd okolo 510 km (u stejné specifikace modelu). Ostatně blíže k této hodnotě je nyní EV6 s pohonem všech kol, která zvládá s baterií o kapacitě 77,4 kWh a výkonem 168 kW (239 koní) na jedno nabití v kombinovaném cyklu až 506 km (spotřeba elektřiny zde činí 17,2 kWh/100 km).

Co se týče nabíjení, Kia opakuje, že u 800V DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut, a to u všech verzí modelu (maximální dobíjecí výkon činí 239 kW). U běžnější 400V nabíječky pak EV6 pomocí vlastního elektromotoru a střídače zvyšuje 400 V z nabíjecí stanice na hladinu 800 V, čímž dokáže akumulátor dobíjet s maximálním možným výkonem. Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií).

Kia rovněž díky provázání s infrastrukturou nabíječek Ionity (ve které mateřský Hyundai Motor Group vlastní podíl) nabízí majitelům EV6 nižší sazby za elektřinu na více než 400 supernabíječkách napříč Evropou. V Česku má nyní Ionity supernabíječky celkem čtyři, dvě se nachází na 111. kilometru dálnice D1 u čerpacích stanic OMV v obou směrech, další u OMV v Berouně u dálnice D5 a taky u stanice Shell v Nupakách u Prahy.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud