Nová Kia EV6 upřesňuje dojezd. Na jedno nabití dojede z Chebu až do Ostravy

22 komentářů

youda
21. července • 19:13

No jiste kdyz to bude z kopce a v aute vse vypnute a idealni teplota. Normalni spotreba elektrobilu je kolem 20 kW, kdyz vyuzivate potencial motoru a zrychleni nesetrite klimou ci topenim tak hrave i 30. Takze od kapacity baterie odecteme 10% a zbytek vydelime min. 20 a mame skutecny dojezd. A kolik stoji km... dojezd uz mame a ted nabijeni, kdyz si zajedeme k Ionity aby to bylo fofrem a ne jak pomalym CEZ stojanem tak plnou mame tak za 400 - 500 Kc. To jeste stat nenapadlo chtit prachy ktere budou chybet na spotrebni dani z benalu. Moc velke terno to najednou neni co?

Tomáš Vlasák
22. července • 10:56

A kdo říkal, že elektro je pro "chudý", elektro se nikdy neprezentovalo tak, že jejím provozem ušetříte, to je úplný nesmysl, elektro buď chcete , nebo nechcete ;-) Kdo chce opici, musí mít na banány B-]

Jan Taraba
21. července • 20:49

Krásný soubor téměř všech omylů a neznalostí v jediném příspěvku.

Xixao
21. července • 22:22

Muzu poprosit tedy o skutecnost?

Jan Taraba
21. července • 22:52

Jednu za vsechny, co se mi tu nechce vypisovat.
Benzín má dnes na pumpě koncovou zákaznickou cenu někde kolem 2,8 násobku ceny výrobní. V tom je samozřejmě distribuce, daně, marže, atd. Spotřební daň z benzínu je ca 1,2kč/kWh.
Elektřina s výrobní cenou ca 0,8kč/kWh je na nabíječkách za 6-12 násobek, takže stát rozhodně o svých 1,2kč/kWh nepřijde. Postavit benzínku je dnes záležitost 50-100M a dva roky leštění klik na úřadech, ale 50kW DC nabíječka dnes nevyžaduje ani stavební povolení, ani rozhodnutí o umístění stavby, investice je zlomek ceny benzínky ( 50kW DC pro Lidl a ČeZ nestojí ani půl mega) a nepotřebuje mzdu obsluhy na kase, barák, topení, nic. Můžete vedle ní postavit automat na kafe a na bagety a hotovo.

Marthys
22. července • 6:27

A ještě kdo bude u těch stanic elektro auta nabíjet. Kupní síla v Česku je zcela mimo ceny nových elektrických aut. A tu i většiny firem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
22. července • 7:34

Ale nepreháňaj. Sa pozri koľko bolo v tomto roku registrovaných aút s cenou nad 1m.

jogurt
21. července • 14:11

Pane autore, zkuste psát na základě znalostí a ne jen kopírovat z cizích článků nebo tiskových zpráv.
Například Ionity stanice nejsou v CZ čtyři. Je jich pět. Asi vám uniklo, že již pěknou chvilku je v provozu stanice v Lovosicích.
A "zvýhodněnou" sazbu u Ionity má každý, kdo si u nich zaplatí roční fee ca 5000Kč. Klidně to může být i řidič Tesly.

goes
21. července • 15:50

tak to zcela meni realitu. 6 nabijecich stanic v CR... no teda. Tak ted uz muzeme vymenit tech 5 milonu spalovaku za elektro.

petr r. (petrumr)
21. července • 16:26

ale u lidlu jsou další zadarmo a s adrenalinem.

Nojono
21. července • 22:05

Njn, ale ne u každého Lidlu je přítomen idiot s Hjundajem, tak to není každodenní folklór. Navíc kdyby si soudruh od enyaqu přečetl návod věděl by, že nabíjecí konektor má zámek a pak ho ani stop na nabíječce neodemkne. Jeden klik v menu auta a hjundajník se může jít klouzat...

Jan Taraba
21. července • 14:56

a ve výstavbě je šestá na D2 - Ladná směr Bratislava.

Jan Taraba
21. července • 14:06

No, ten motor a střídač je trochu divadýlkové řešení pro hezké údaje v prospektu, ale funkční to moc nebude. 400V DC stanice stejně většinou víc než 75kW nedají a jen výjimečně je to s chlazeným kabelem 150kW.
Daleko důležitější než podobné papírové nesmysly by bylo vybavovat auta výkonnou palubní nabíječkou, alespoň 22kW, ideálně pak 40kW, protože téměř každý veřejný AC stojan umí 32A/22kW a kombinované AC/DC nabíječky většinou umí poslat do AC až 43kW.

petr r. (petrumr)
21. července • 16:23

divadlo to může být pro koncern, tyhle motor generátor znají ti co jezdili karosama, má to výhodu, že to má velký výkon a je to levný. Ne nadarmoi se říká, že e-tron je pro bohatý a tym tych 30kW spotřeby nevadí.

Jan Taraba
21. července • 20:47

A proč 30? Já mám u e-tronu za poslední 3 měsíce dlouhodobý průměr 22,1 a ani v zimě jsem nepřekročil 26. Minulý týden jsme na trase Hradec Králové - Sevilla jeli D=140, F=135, E=125 km/h za 24kWh/100km a teď se po Andalusii pohybujeme mezi 20 a 21kWh. A proč má jako být problém dobíjení u Ionity za 8Kč/kWh na UFC a 2,76Kč/kWh na AC?

Nojono
21. července • 22:12

To nic, on vášnivý fotograf ropuch na dovolené nepobral, že Ionity nerovná se 21kč/kWh a třeba na AC nabiječkách e.on je s kartou ionity cena méně než poloviční proti ceně s čipem e.on

Nojono
21. července • 22:11

To nic, on vášnivý fotograf ropuch na dovolené nepobral, že Ionity nerovná se 21kč/kWh a třeba na AC nabiječkách e.on je s kartou ionity cena méně než poloviční proti ceně s čipem e.on

Jan Taraba
21. července • 22:16

S e-tronem jezdí za 30 jen redaktoři a exoti s extrémně těžkou nohou. Všichni ostatní jezdí za 20-25.

Zlobr
21. července • 15:16

To není žádný divadýlko, ale využití potenciálu nabíječky. Vybité baterky běžného elektromobilu začínají nabíjet jen třeba na 340V. U 50 kW to znamená 125 A, čili reálně 42,5 kW. Pokud auto dostane z nabíječky stálých 400 V (reálně i o malinko více) při opět 125 A a dokáže tak zpracovat plných 50 kW při jakkoliv vybité baterii, tak je to chytré řešení. Otázkou zůstává akorát účinnost tohoto řešení. Výkonné palubní nabíječky by byly fajn, ale zrovna tak by byly řešením 20 kW DC nabíječky, které vychází z běžných rozvodů 22kW/32A. Ty dokáží celkem efektivně nabít i takové skvosty jako Citigo nebo Dacia Spring a majitelé těchto poloaut by aspoň neblokovali konektory 50kW a výkonnějších nabíječek. Takové nabíječky sice jsou, jenže ceny jsou nesmyslné, a to bude taky důvod, proč nejsou k vidění ani na veřejných dobíjecích místech, ani v autech samotných (nový Renault Zoe a stará Tesla S jsou snad jedinou výjimkou).

Jan Taraba
21. července • 22:22

Tak on ten šunt od ABB co kupuje Lidl a ČEZ a má nekonečný handshake, stejně neumí kombinaci DC 50 + AC 11 současně, takže to citygo a dacie budou blokovat tak jako tak.

Pavel F.
22. července • 16:23

To je nesmysl. Samozřejmě, že se DC a AC neblokují navzájem. Ostatně není důvod. AC je defacto jen stykač. U DC sdílejí jeden měnič jak CCS2, tak i Chademo, takže může nabíjet jen jeden. Ale AC je naprosto nezávislé a je pouze závislé na celkovém povoleném odběru, ale ještě jsem nenašel stojan, který by neumožňoval jet DC s max 50 kW a AC s aspoň 11 kW.
Sám jsem toho hodně využíval, když jsem měl nějaké vyřizování a nechtěl jsem čekat na rychlé dobití, abych přeparkoval a neblokoval nabíječku, tak jsem to dal na AC 11 kW, v klidu odešel a ostatní mohli normálně nabíjet DC.

Jan Taraba
21. července • 15:02

No a když už to měnit jistě by levnější a především méně ztrátové bylo osadit tam OBC se spínaným zdrojem 400V/DC->800V/DC, nebo ještě jednodušší řešení, rozdělit 800V akku do dvou 400V polí a nabíjet je na střídačku, jak to má třeba taycan nebo e-tron GT.... tohle dle autorova popisu fakt působí dojmem korejské pouťové atrakce. A nebo pan autor nepochopil, co Kim na tiskovce říkal.

Doporučujeme

Články odjinud