Kia upřesňuje původní hodnoty a budoucí majitele tím nepochybně potěší.
Elektrická Kia EV6 se nám oficiálně představila letos v březnu a nedlouho poté jsme se už dozvěděli i první české cenovky. Nyní se však značka vrací k technickým údajům svého nejnovějšího elektromobilu, především tedy po stránce maximálního dojezdu. Nyní homologované hodnoty testovacího cyklu WLTP totiž ukazují, že EV6 je schopnější, než Kia původně uváděla.
Ve specifikaci s větší baterií o kapacitě 77,4 kWh, pohonem zadních kol a výkonem elektromotoru 168 kW (239 koní) tak dokáže EV6 ujet v kombinovaném cyklu až 528 km (spotřeba elektřiny činí 16,5 kWh/100 km). To odpovídá vzdálenosti z Chebu do Ostravy na jedno nabití.
Kia tím slušně překonává dříve uváděný dojezd okolo 510 km (u stejné specifikace modelu). Ostatně blíže k této hodnotě je nyní EV6 s pohonem všech kol, která zvládá s baterií o kapacitě 77,4 kWh a výkonem 168 kW (239 koní) na jedno nabití v kombinovaném cyklu až 506 km (spotřeba elektřiny zde činí 17,2 kWh/100 km).
Co se týče nabíjení, Kia opakuje, že u 800V DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut, a to u všech verzí modelu (maximální dobíjecí výkon činí 239 kW). U běžnější 400V nabíječky pak EV6 pomocí vlastního elektromotoru a střídače zvyšuje 400 V z nabíjecí stanice na hladinu 800 V, čímž dokáže akumulátor dobíjet s maximálním možným výkonem. Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií).
Kia rovněž díky provázání s infrastrukturou nabíječek Ionity (ve které mateřský Hyundai Motor Group vlastní podíl) nabízí majitelům EV6 nižší sazby za elektřinu na více než 400 supernabíječkách napříč Evropou. V Česku má nyní Ionity supernabíječky celkem čtyři, dvě se nachází na 111. kilometru dálnice D1 u čerpacích stanic OMV v obou směrech, další u OMV v Berouně u dálnice D5 a taky u stanice Shell v Nupakách u Prahy.