Nová Kia EV6 upřesňuje dojezd. Na jedno nabití dojede z Chebu až do Ostravy

Kia upřesňuje původní hodnoty a budoucí majitele tím nepochybně potěší.

Elektrická Kia EV6 se nám oficiálně představila letos v březnu a nedlouho poté jsme se už dozvěděli i první české cenovky. Nyní se však značka vrací k technickým údajům svého nejnovějšího elektromobilu, především tedy po stránce maximálního dojezdu. Nyní homologované hodnoty testovacího cyklu WLTP totiž ukazují, že EV6 je schopnější, než Kia původně uváděla.

Nová Kia Sportage do detailu. SUV se předvádí ve velké galerii zvenku i zevnitř

Nová Kia Sportage do detailu. SUV se předvádí ve velké galerii zvenku i zevnitř

Ve specifikaci s větší baterií o kapacitě 77,4 kWh, pohonem zadních kol a výkonem elektromotoru 168 kW (239 koní) tak dokáže EV6 ujet v kombinovaném cyklu až 528 km (spotřeba elektřiny činí 16,5 kWh/100 km). To odpovídá vzdálenosti z Chebu do Ostravy na jedno nabití.

Kia tím slušně překonává dříve uváděný dojezd okolo 510 km (u stejné specifikace modelu). Ostatně blíže k této hodnotě je nyní EV6 s pohonem všech kol, která zvládá s baterií o kapacitě 77,4 kWh a výkonem 168 kW (239 koní) na jedno nabití v kombinovaném cyklu až 506 km (spotřeba elektřiny zde činí 17,2 kWh/100 km).

Kia Carnival Hi-Limousine je nový vrchol luxusu. Má šatník a namasíruje vám nohy

Kia Carnival Hi-Limousine je nový vrchol luxusu. Má šatník a namasíruje vám nohy

Co se týče nabíjení, Kia opakuje, že u 800V DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut, a to u všech verzí modelu (maximální dobíjecí výkon činí 239 kW). U běžnější 400V nabíječky pak EV6 pomocí vlastního elektromotoru a střídače zvyšuje 400 V z nabíjecí stanice na hladinu 800 V, čímž dokáže akumulátor dobíjet s maximálním možným výkonem. Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií).

Kia Telluride už je k mání i v Česku. SUV z Ameriky má velký šestiválec a až 8 míst

Kia Telluride už je k mání i v Česku. SUV z Ameriky má velký šestiválec a až 8 míst

Kia rovněž díky provázání s infrastrukturou nabíječek Ionity (ve které mateřský Hyundai Motor Group vlastní podíl) nabízí majitelům EV6 nižší sazby za elektřinu na více než 400 supernabíječkách napříč Evropou. V Česku má nyní Ionity supernabíječky celkem čtyři, dvě se nachází na 111. kilometru dálnice D1 u čerpacích stanic OMV v obou směrech, další u OMV v Berouně u dálnice D5 a taky u stanice Shell v Nupakách u Prahy.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků