Nová Kia Ceed výrazně zlevnila. I kufr hatchbacku otevřete automaticky

Nová generace Kie Ceed vstoupila na český trh koncem loňského srpna. Od leda letošního roku dochází k výraznému zlevnění a doplnění nabídky o šikovného pomocníka při nakládání zavazadel.

S novým rokem se toho pro Kiu Ceed zdánlivě moc nemění. Hatchback i kombi SW si zachovávají výbavové linie Comfort, Cool a Exclusive, jenže zatímco ta prostřední (podle Kie jde o limitovanou nabídku) byla dostupná jen s motory 1.4 CVVT/73 kW a 1.0 T-GDI/88 kW, dnes máte na výběr i naftovou šestnáctistovku (85 kW) kombinovanou s manuální šestistupňovou převodovkou.

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

Došlo ale k výraznému snížení cen. Zatímco ještě do konce loňského roku Ceed začínal na částce 379.980 Kč (1.4 CVVT/73 kW Comfort), dnes je o dvacet tisíc levnější, stejně jako všechny ostatní linie včetně kombi. Za to se stále proti hatchbacku připlácí 25.000 Kč. Ceny po slevě jsou podle ceníku akční, jenže akce není časově omezena. Dalších 10.000 Kč můžete ušetřit s bonusem za váš starý vůz, pět tisíc k dobru získáte při využití financování Kia Select.

Kia Ceed HB: Technická data a ceny zážehových verzí
Motor 1.4 CVVT 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI
Převodovka 6M 6M 6M (7DS)
Zdvihový objem [cm3] 1398 998 1353
Válce/ventily 4/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 73/6000 88/6000 103/6000
Toč. moment [N.m/min] 134/3500 172/1500-4000 242/1500-3200
Maximální rychlost [km/h] 183 190 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,6 11,1 8,9 (9,2)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6 5,4 5,6 (5,5)
Cena Comfort [Kč] 359.980 384.980 -
Cena Cool [Kč] 364.980 389.980 -
Cena Exclusive [Kč] 399.980 424.980 454.980
Příplatek za automat činí 40.000 Kč, příplatek za kombi (SW) činí 25.000 Kč

S výjimkou šestnáctipalcových litých kol u výbavy Comfort (9000 Kč, v základu jsou plechové patnáctky) a laků karoserie si můžete u Kie Ceed připlatit za doplňkovou výbavu prostřednictvím jasně daných paketů. Pro Comfort je to paket Plus za 10.000 Kč, který už má linie Cool v základu, a nejvíce si můžete vymýšlet u linie Exclusive. Soupis všech prvků obsažených v paketech najdete v tabulce níže, přičemž novinku hledejme v paketu Premium.

Kia Ceed HB: Technická data a ceny vznětových  verzí
Motor 1.6 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Převodovka 6M 6M 7A
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4000 100/4000 100/4000
Toč. moment [N.m/min] 280/1500-2750 280/1500-3000  320/2000-2250
Maximální rychlost [km/h] 192 200 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 10,2 9,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,8 (4) 4,0 4,2
Cena Comfort [Kč] 454.980 - -
Cena Cool [Kč] 459.980 - -
Cena Exclusive [Kč] - 504.980 544.980
Příplatek za kombi (SW) činí 25.000 Kč

Dosud nebylo možné dovybavit Kiu Ceed o elektrické ovládání víka kufru. Rozhodně ne kombi, natož pak hatchback nižší střední třídy, u kterých se toto řešení nenosí. Je sympatické, že novinka nenavýšila cenu paketu Premium, který jak před koncem roku, tak nyní, stojí 45.000 Kč.

Kia Ceed a Ceed SW - Přehled příplatkových paketů
Linie Comfort Linie Cool Linie Exclusive
Paket Plus - 10.000 Kč Paket Plus - Standard Paket Navi - 20.000 Kč
Kožený volant   8" navigace
Kožená hlavice řadicí páky   zadní parkovací kamera
Mlhovky s funkcí Cornering   Kia Connected Services
    Android Auto/Applec CarPlay
    Bezdrátová nabíječka telefonů
    Paket Tech - 40.000 Kč
    Adaptivný tempomat Stop&Go
    Autonomní nouzové brzdění
    Ukazatel rychlostních limitů
    Sledování jízdního pruhu, slepého úhlu
    Asistent couvání - s aut. převodovkou
    Paket Premium - 45.000 Kč
    Bezklíčový vstup a startování
    el. ruční brzda
    čalouní látka/kůže
    litá 17" kola
    Full LED světlomety

 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků