Nová Kia Ceed oficiálně! Bude to technicky nejvyspělejší vůz třídy?

Novou generaci modelu Ceed představila Kia necelé tři týdny před velkou premiérou na autosalonu v Ženevě. Je větší a dostala motor o výkonu 140 koní.

Předně je třeba si ujasnit název. Kompaktní Kia se už nejmenuje cee´d, jak tomu bylo u předchozích generací, ale Ceed, čímž automobilka upozorňuje na její evropský původ (Community of Europe, with European Design). Návrh, vývoj a konstrukce vozu probíhala ve Frankfurtu nad Mohanem, výroba bude, stejně jako doposud, probíhat v Žilině, a vozy poputují výhradně k evropským zákazníkům. No zkrátka Evropan do morku kostí. 

Nová Kia cee´d předčasně odhalena bez maskování! (+video)

Nová Kia cee´d předčasně odhalena bez maskování! (+video)

Vůz stojí na platformě K2 a téměř si zachovává rozměry předchůdce. Délka 4310 milimetrů se neliší, stejně jako rozvor náprav 2650 milimetrů. Dva centimetry ale přibyly do šířky, výška je menší o 23 milimetrů (1447 mm) a zadní převis se prodloužil o dvacet milimetrů. Možná i to má podíl na zvětšení kufru na základních 395 litrů (o 15 více než u předchůdce). I třetí generace pak zůstává věrná víceprvkové zadní nápravě, konstrukce podvozku však má být zároveň tužší a o čtvrt metráku lehčí než doposud.

Nezůstal kámen na kameni

Kia se v posledních letech stylizuje do sportovněji založené značky, což dokládá i rozšíření nabídky o linii GT-Line, přičemž u Ceedu zřejmě nebude problém tento postoj prosadit. Novinka s výrazně profilovanými nárazníky, protaženými světlomety (na přání plně diodové), standardně dodávaným diodovým denním svícením v podobě „kostek ledu“ a úzkými zadními svítilnami působí štíhle a vyváženě, hlavně pak na sedmnáctkách v dvoubarevném provedení. Takto ale všechny Ceedy vypadat nebudou, standardem jsou totiž patnáctky s velkoplošnými kryty.

Kia tvrdí, že v době uvedení na trh bude nová generace Ceedu technicky nejvyspělejším vozem svého segmentu, s čímž souvisí také výrazně přepracovaný interiér. Novinkou je volně stojící dotykový displej infotainmentu, který má v závislosti na výbavě úhlopříčku pět, sedm, nebo osm palců, zvolit můžete audio JBL Premium s technologií Clari-Fi pro zlepšení kvality komprimovaného zvuku, v základní výbavě pak nechybí možnost připojení telefonu přes bluetooth nebo bezklíčové odemykání.

Kia už chystá nový Cee´d. Mohl by to být nejhezčí vůz nižší střední třídy

Kia už chystá nový Cee´d. Mohl by to být nejhezčí vůz nižší střední třídy

Novinku představuje volba jízdních režimů (Normal a Sport), kdy vůz upravuje nejenom charakter řízení, jak tomu bylo doposud, ale také reakce motoru. Mezi příplatkovými prvky nebude chybět vyhřívání čelního skla, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů nebo vyhřívaná a odvětrávaná přední i zadní sedadla.

Nový paket Eco pak zahrnuje aktivní clonu reagující na potřebu chlazení motoru, snížený a řádně zakrytovaný podvozek a pneumatiky Michelin s nižším valivým odporem. Vše v souladu s co nejekonomičtější jízdou.

Hlavně bezpečně

Už ve standardu dostanete sedm airbagů, systémy rozpoznávání únavy řidiče a držení v jízdním pruhu, asistent dálkových světel či varování před čelní srážkou včetně asistenta pro zamezení čelním kolizím. Vůbec poprvé se v Evropě prodávaném voze Kia objevuje systém pro sledování vozidla v jízdním pruhu, který spadá do souboru technologií ADAS 2.

S tím souvisí i rozpoznávání vodorovného dopravního značení či funkce ovládání rychlosti v závislosti na dopravě, kdy Ceed dokáže až do 130 km/h udržovat bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla. Chybět nebude ani chytrý adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, sledování slepého úhlu a prostoru za vozidlem, inteligentní parkovací asistent nebo rozpoznávání chodců s hmatovou zpětnou vazbou ve volantu v případě aktivace systému zabraňujícího čelním kolizím.

Downsizing přinesl 140 koní

Základ nabídky agregátů bude i nadále představovat čtrnáctistovka MPi o výkonu 73 kW, dobře známý je i litrový tříválec T-GDI s 88 kilowatty. Dříve používaná šestnáctistovka GDI (99 kW a 164 N.m) končí a na její místo nastupuje přeplňovaná čtrnáctistovka Kappa T-GDI o výkonu 103 kW a točivém momentu 242 N.m.

Kia míří do seriálu TCR. Na okruhy vyrazí s modelem cee´d

Kia míří do seriálu TCR. Na okruhy vyrazí s modelem cee´d

Oficiální informace hovoří pouze o jediném turbodieselu, avšak zcela novém a ve dvou výkonových provedeních. Čtyřválec U3 má objem 1,6 litru, výkony 85 a 100 kW a točivým momentem 280 N.m. V souladu se snížením emisí byl použit katalyzátor SCR a podle metodiky WLTP by měl motor produkovat méně než 110 gramů emisí CO2 na kilometr, což po přepočtu odpovídá spotřebě 4,7 l/100 km.

Všechny zmíněné agregáty jsou standardně kombinovány s manuální šestistupňovou převodovkou. Pro verze 1.4 T-GDI a 1.6 CRDi bude možné zvolit i sedmistupňovou dvouspojku.

Výroba nové generace Kie Ceed odstartuje během druhé čtvrtletí letošního roku, nedlouho poté za volant usednou první zákazníci. Na český ceník si však ještě musíme počkat, stejně jako na druhou karosářskou verzi, která se ukáže už v březnu na ženevském autosalonu. Zda se bude jednat o kombi, zatím nebylo oficiálně sděleno. Standardem stále zůstává sedmiletá záruka s omezením na 150.000 ujetých kilometrů.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků