Kúpiť novú KIA Carens alebo nekúpiť ?Sám som majiteľom Kia Carens 2.0 CVVT, s manuálnou prevodovkou od roku 2009. Auto je spoľahlivé , ale má jednu zásadnú vadu a tou je spotreba. Či bolo auto nové , či malo 10000 km alebo 20000 km alebo 30000 km , spotreba mimo mesto , po dialnici při 110 až 120 km/h 8 litrov benzínu na 100 km , k deklarovanej spotrebe 6,6 l sa KIA nikdy nepriblížila .Som postarší člověk cez 55 rokov a mám najazdených cca 750 000 km , jazdil som autá od Škody105, Favoritu, Formanu, Felície, Opelu, Nissanu a rozdiel v spotrebe oproti TP nikdy nebol tak markantný a to som za mladi mával ťažšiu nohu. :)Problém je v riešení skrytej vady z dovozcom KIA a jej predajcom Emilom FreyomPostupujú nasledovným spôsobom :fáza 1. posielajú Vám návod ako úsporne jazdiť /pan Fára KIA centrála/fáza 2. chcú litrovať / zistiť skutočnú spotrebu Vašeho auto za Vaše peniaze/ , netuším prečo by sa mal zákazník podielať finančne na odstranení skrytej vadyfáza 3. zastrašovanie , Emil Frey uvádza, že dajú preskúšať Vaše auto a zaplatíte za to 20 000 Kč pokiaľ sa nepotvrdí , že má vysokú spotrebu. Nevedia uviesť akú dlhú dobu budete bez auta.V ČR je pravomocné rozhodnutie súdu , ktoré rozhodlo v prospech zákazníka , v tom , že spotreba auta v bežnej prevádzke sa nemá odlišovať od hodnôt uvedených v TP vozidla. V tejto časti rozsudok nebol zpochybnený ani Ústavným súdom ČR . Vysoká spotreba sa považuje za skrytú vadu a zákazník má právo na zľavu. Na okraj si pripomeňme prehraný súd v USA, kde firmy KIA a Hyundai sú povinní zaplatiť záklazníkom 775 miliónov dolárov , pretože uviedli chybné údaje o spotrebe. Doporučenie , kým si kúpite KIA Carens , dohodnite sa s predajcom, nech natankuje plnú nádrž, chodte na skúšobnu jazdu aspon 30 km, potom dotankujte, aspoň zistíte skutočnú spotrebu . Osobne by som si už KIU nekúpil.
jedna má passata1.8 litrový benzin spotreba 10litrov a ani nechodí 110 120km/hod8litrov na dvojlitr je slušná spotreba!:-P
Taky mi přijde že ta spotřeba je ok. Jenže jde o ten kec v TP. Což chápu
Škoda, škoda, jinak docela sympatické auto. Akorát tam chybí podstatná věc a to je "motor". Benzín 1,6 bude slabý, dvoulitr užraný. Nafta v 1,7 je prostě slabá a drahá. Schází tam levný a použitelný turbobenzín s nízkou spotřebou a slušný dvoulitr nafta. Touran, C-Max je v nabídce motorů o míle napřed...
Nevím ,co furt máte , to není závodní auto, ale rodinné, takže se vyznávají jiné hodnoty.A pro rodinné cestování je to, myslím, dostačující. Na závodění je Impreza:-D
Kia nepatří mezi mé oblíbené značky a MPV není auto, po kterém bych se poohlížel, přesto mne nová Carens zaujala a líbí se mi určitě více než Touran (i když ten už je výběhový model)
Proti touranu může v CZ/SK uspět cenou a líbivým designem v D, A, F, I těžko. Spíše ale bude konkurovat scenicu a B_maxu. Na praktičnost a prostornost touranu nemá.
Praktičnost Touranu?? Co já vím, tak nejpraktičtější a nejvymakanější MPV z hlediska užitku pro rodinu dělají Francouzi, Němci jen kopírují. Kromě toho, ať si říká kdo chce co chce, krabici kupuji v supermarketu a je v ní mlíko:-D
Hm... nevypadá to špatně, ale je to menší (hlavně na výšku) než byl starý model. MPV si člověk kupuje hlavně proto, aby nemusel do auta lehat (viz Octavia a podobné "žiletky"), tudíž nechápu co tím konstruktéři mysleli. Absence 2 litrového dieselu mě taky nepotěšila, těch 100kW u silnější 1,7 bude, obávám se, skoro na tuty až někde u 4000ot/min.
Rovnako mi príde divné že v aute typu MPV chýba naftový dvojliter , a dovolím si vysloviť želanie aby sa automobil ocitol na inom mieste v rebríčku poruchovosti ako bol neslávne známy Carneval...B-]
Sice jsem neměl možnost se s 1.7 CRDi svézt, podle všeho ale pokus konkurovat s ním dvoulitrům je fail. Motor má sice slušné parametry absolutní, ale bídnou charakteristiku.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.