Nová Kia Carens stojí méně než 400 000 korun. Uspěje proti Touranu?

„Čtvrtá generace Carensu je připravená postavit se hlavním konkurentům. Je jich patnáct, k těm hlavním patří patří Opel Zafira a Volkswagen Touran. A uspěje, má co nabídnout.“ Tato slova zazněla na evropské prezentaci Carensu v Monte Carlu. Mají představitelé Kii pravdu?
Nová Kia Carens stojí méně než 400 000 korun. Uspěje proti Touranu?

„Tohle zcela nové MPV zase vrátí Kiu do jednoho z nejdůležitějších a nejsoutěživějších sektorů evropského automobilového trhu. Utká se s velmi silnými soupeři,“ řekl na představení vozu Benny Oyenn, viceprezident Kia Motors Europe.

Nový Carens podle něj prý zcela jistě osloví moderní rodiny vyznávající aktivní způsob života. Lidi, kteří odmítají kompromis mezi stylem a praktičností. Jak si ta slova přeložit?

Třeba takto: nová Kia má šmrnc, není to žádná přepravní nehezká krabice pro rodinu vydávající se tak maximálně na nedělní výlet s vpředu sedícím „zasmušilým tatíkem, štěbetající mamčou a s vzadu se nudícími dítkami“.

Kabát ušil Carensu Peter Schreyer, německý designér, který stojí za proměnou vozů Kia v posledních letech. „Chtěl jsem dát novému všestrannému Carensu elegantnější vzhled. Zároveň jsem chtěl ale vytvořit design, který bude působit dynamický a atleticky,“ řekl.

Nový Carens je kratší, užší a nižší než jeho předchůdce, přesto nabízí více místa. Je to zásluhou většího rozchodu (o 50 milimetrů) a také uspořádaní přední části. Na výšku patří k nejnižším ve třídě, to propůjčuje vozu sportovnější výraz.

Na prezentaci si představitelé Kii dali záležet, aby ukázali, jak je jejich nový vůz hodnotný. Dokumentovali to na srovnání s klíčovým modelem segmentu MPV Volkswagenem Touranem. Carens je proti němu o 20 milimetrů delší, o 64 milimetrů nižší, o 11 milimetrů širší a má o 72 milimetrů větší rozvor.

Od oficiálního debutu nového Carensu, který se odehrál na podzimním autosalonu v Paříži, už pár dní uplynulo. Do prodeje jde Carens až v těchto dnech. Jeho cena začne v Česku lehce pod hranicí 400 000 korunami. Bude to za vůz s benzínovou šestnáctistovku o výkonu 135 koní. Další ceny jsme se ale nedozvěděli.

Vít Pěkný, generální ředitel Kia Motors Czech, si je nechal až na české představení vozu, které se odehraje v nejbližších dnech. Řekl pouze, že jejich nové MPV je už za první cenu velmi dobře vybavené.

Zákazníci si budou moci vybrat mezi čtyřmi motorizacemi, dvěma benzinovými (1,6 l, 135k; 2,0 l, 166 k), dvěma dieselovými (1,7 l, 115 k a 136 k). Šestistupňová manuální převodovka bude k dostání se všemi motorizacemi, šestistupňová automatická pouze s benzinovým dvoulitrem a silnější dieselovou sedmnáctistovkou.  

MPV segment je pro Kiu velmi důležitý, jak zaznělo na závěr v Monte Carlu. Od představení první generace Carnivalu se prodalo více než 2 miliony „empévéček“ značky Kia, z toho více než 300 000 v Evropě. A s novým Carensem se prý toto číslo výrazně zvýší...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků