Nová Kia Carens, korejská konkurence pro evropské MPV

13 komentářů

Martin
27. května • 21:52

Benzíňák dostane pětistupňový manuál a ne šesti. Viz. všechy ostatní servery s článkem o Kia Carens.

patrik
27. května • 12:44

Očekával jsem od Kie, že spíš vyhoví soudobému trendu malých MPV resp. crossoverů někde na pomezí segmentu B s délkou kolem 4 metrů. Je to vysoce praktické do přeplněných měst a navíc dnes už dobří designéři i do této kratší karosérie dokáží pohodlně usadit 4-5 lidí a dát jim k dispozici velmi slušný, často i variabilní zavazadlový prostor. Kia naopak původní Carens zvětšuje do délky i šířky, takže jeho použitelnost ve městě limituje. Jako "velké" MPV nový Carens nemá nic, čím by vybočoval nad své konkurenty, pravděpodobně pouze cenu. Permanentní sedmimístné uspořádání navíc likviduje kufr. Design je už teď nudný, ten minulý se alespoň lišil od průměru. Prosadit na našem trhu by ho mohla jen velmi dobrá prodejní politika, tu ale český dovozce dlouhodobě neprokazuje - posledním příkladem je promarněná šance na úspěšné etablování docela podařené Kie RioII. V budoucnost Carensu v ČR nemám důvěru.

Dusan
27. května • 19:07

Naopak, jednani Korejcu je velice logicke. Vzhledem k tomu, ze se dokazi v soucasne dobe prosazovat vicemene pouze cenou, tak je pochopitelne, ze se snazi proniknout zejmena do segmentu, kde jsou vetsi ceny a kde je tudiz mozne se vice cenou lisit. V segmentu malych MPV je docela husto a ceny jsou prilis nizko na to, aby se tam dalo tak dobre konkurovat jako v segmentu strednich MPV.
Usadit byt jen jednoho cloveka do ctyrmetroveho vozu je nemozne a existuje hodne lidi, kteri si radeji priplati nez jezdit nakupni taskou, navic 4.5m je stale pomerne male auto a tudiz zadny mastodont.

patrik
28. května • 3:28

Omlouvám se, neměl jsem čas se sem přes den vrátit. Korejci si vedou v řadě segmentů velmi dobře a jsou jedním z faktorů, který tlači cenové hladiny trhu dolů. V tom se asi názorově blížíme. IMHO ale speciálně Hyundai/Kia dnes už konkurují nejen cenou, ale v příslušných segmentech i přiměřenou kvalitou, záručními lhůtami a spolehlivostí (mini, malé, SUV). Mimo ČR si asi vedou slušně i v dalších segmentech (třeba v Asii - což opravdu není jenom Korea). O uplatnění Carensu jsem mluvil v rámci ČR a tam při prodejích Zafiry, Espacu, Sharanu nebo Galaxy žádné velké dychtění trhu nevidím - a naopak proti Scénicu nebo Picassu při agresivní cenové politice Francouzů vidím docela problém. V segmentu malých MPV (4 m délky) není husto, protože má zatím jen pár členů a neustálená pravidla. A protože časy se mění, budou ta pravidla možná jiná než ta, která v klasickém segmentu MPV kdysi zavedl Scénic, nebo v segmentu derivovaných dodávek Kangoo. Btw: neříkal jsem nikde, že se s autem 4,5 m dlouhým nedá jezdit po městě.

Jirka
28. května • 19:54

prodejích Zafiry, Espacu, Sharanu nebo Galaxy žádné velké dychtění trhu nevidím
To není jeden segment - Zafira, Grand Scénic, Touran a nyní Carens jsou malé MPV (kolem 4,5m délky cena někde od 500tis., typicky až 7 míst) a neprodávají se zas tak špatně.
Espace, Citroen C8, Sharan, Algambra, Galaxy, C-Max, Trajet apod. jsou střední MPV, délka 4,8-5m dolní cena tak o 200tis. výše, prodeje mnohem menší, objem prodejů tak 10 - 25% oproti malým MPV.
MiniMPV (obyč. Scénic, Picasso, Meriva, Focus-Cmax apod. - kolem 4-4.2m 5 míst)se taky neprodávají špatně, ale je to nejnabitější segment trhu. Z toho pohledu Carens vybrala segment trhu velmi dobře.

patrik
29. května • 17:04

Já to třídění vidím trochu jinak, protože miniMPV je nový termín, který vznikl právě až po příchodu budek o délce v řádu 4 metrů. Dokonce se teď u ještě kratších mluví i o mikroMPV (typicky Modus). Ale je mi to celkem jedno, třiďte si to podle svého. Tak jako tak zůstávám na názoru, že MPV o délce 4,5 metru se 7 permanentními sedadly má problém. Základní objem kufru to ukazuje naprosto jasně - pokud má být Carens použitelný pro normální provoz "posádka+zavazadla", nezbyde než třetí řadu zanořit a už nikdy nevynořit. Něco trochu podobného se podařilo i Toyotě s Corollou Verso, i když ne až tak dramaticky. Navrhuju, abychom se k tématu vrátili třeba za rok nebo dva, až se Carens v ČR předvede. Když bude mít pěkné prodeje, rád smeknu. Proti značce Kia jako takové nic nemám, naopak, podporoval jsem na autozinech Hyundai ještě v době, kdy jsem si tím automaticky říkal o spršku nadávek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
30. května • 10:04

Ja to vidim podobne. Carens je "obeti" nove mody v MPV zvane 7 sedadel. Opravdu by mne zajimalo, kolik % uzivatelu pouzije 7 sedadel alespon 5x za zivot auta. 5%?  Narozdil od predrecniku mam odzkouseno, ze 20 cm delky je velky problem. Protoze ve meste jezdi spousta aut pod 4m. A kdyz takove auto odjede a necha volne misto tak 20 cm rozhodne, zda se vam jeste podari zacouvat ci nikoliv.  Presvedcuju se o tom denne pri ceste do prace,

patrik
30. května • 23:35

Souhlas s obojím. Když někdo vozí pravidelně 6-7 lidí, koupí si Vito nebo Galaxy a neřeší žádné kompromisy (to by jedině musel vozit 7 skromných jeptišek, které s sebou nemají ani kabelku) Ty cesty po městě jsem nechtěl vířit: taky jsem jezdil snad deset let každý den v Praze do centra, obvykle se sedanem ca d=4250. Naučil jsem se parkovat do děr po Feliciích/Fabiích, takže tam pomalu nešel prostrčit papír, ale žádná velká radost to nebyla, hlavně když jsem stíhal začátek šichty a potřeboval auto postavit legálně, aby mi ho do večera draze neodtáhli na Strahov. -- btw: kdybych se musel rozhodnout pro malé-velké MPV, asi bych si udělal radost a koupil FRV - v základu za 600 k - schválně za kolik bude Carens.

JS
31. května • 12:08

Koupí Hondy FR-V uděláš radost nejen sobě ale hlavně dětem.Každý malý kluk chce sedět na přední sedačce,což tento vůz legálně umožňuje.Koupil jsem jí manželce a je velmi spokojená.620tis.FR-V 2,0 Comfort.Jinak souhlasim,MPV třídy C jsou auta pro 4-5 osob,když chceš cestovat jako člověk a zachovat prostor pro zavazadla.Carens je docela OK,konkurence je však velká nejen ta Evropská.

iFlee
12. června • 22:54

Co se týká té délky. Jezdil jsem po praze s tatrou 613 i se 700 a ta už má přes 5 metrů a neměl jsem problém parkovat. Pokud je někde místo tak se tam zpravidla auto vejde. Horší je to s dodávkou kdy řidič dobřě nevidí nebo nemá parkovací asistent.
K tomu počtu sedadel. Osobně zvažuji koupi Carense právě kvůli těm sedadlům. Dává to skvělou možnost variability a širšího použití vozidla. Prostě pro rodinu se dvěma dětma a velkým psem ideální řešení.

-LK-
27. května • 21:48

Ano, jednak 4,5 má i třeba Oktávka, druhak ony parkovací problémy ve městě u velkých aut jsou z velké části mýtem. Protože situace nestojí tak, že 4m auto zaparkuje vždycky a 4,5m jen občas a 5m nikdy. V naprosté většině případů z mé zkušenosti je to tak, že když mám problémy zaparkovat, je to proto, že tam prostě místo _žádné_ místo, ne proto, že tam je _malé_ místo. Pokud někde bývá malé místo, velmi často by se tam nevešel ani Smart a v takovém případě je mi jedno, zda jedu s autem 4, 4.5 nebo 5m dlouhým (soudě dle mé zkušenosti z Prahy).
Samozřejmě nechci popřít, že s menším vozem se nezaparkuje lépe, ale ta výhoda není zdaleka tak výrazná, jak se obecně míní.

Pavel
27. května • 22:42

Také si myslím. Je to jen otázka umění zaparkovat. Je opravdo málo parkovacích míst, kde se s necelými 4.5 m nevejdu, to už musí být hodně hloupá náhoda. Stalo se mi to davkrát, že jsem musel nechat auto trochu šejdrem, protože bych ho tam nedal ani jeřábem shora.

Mirek-607
27. května • 1:15

Tak alespon na pohled tohle auto nevypada o jednu generaci novejsi nez predchudce, ale spis o dve. Libi se mi to. Ten interier je teda porad trochu divocina, ale ja radsi tohle nez tri rovne plochy...

Doporučujeme

Články odjinud