Nová Kia Carens, korejská konkurence pro evropské MPV

Oblíbený rodinný vůz automobilky Kia se dočkal nové generace. Jak to již s příchodem nových modelů bývá, je nyní Cerans větší, prostornější, praktičtější a také bezpečnější. Jaký je tedy korejský konkurent evropských MPV?
Nová Kia Carens, korejská konkurence pro evropské MPV

Kia vsadila u nové generace na větší rozměry, které mají zajistit posádce více místa. Důraz byl kladen také na zlepšení variability interiéru, a tak se zde objeví systém sklápění sedadel, který používá Opel Zafira.

Nový Carens se proti předchůdci pořádně zvětšil. Na délku o 55 mm na výsledných 4 548 mm na šířku o 70 mm na 1 818 mm a na výšku o 40 mm na 1 649 mm. Velkou změnou, která má zaručit daleko více místa pro posádku doznal rozvor. Ten se zvětšil z 2 560 mm na 2 700 mm. Právě zvětšení rozvoru umožnilo zasadit do interiéru plnohodnotnou třetí řadu sedadel a Carens tak pojme až sedm cestujících.

Také pod kapotou došlo na změny. Carens bude v počátku dostupný s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 104 kW (142 k) a točivým momentem 184 Nm. Naftu bude zastupovat dvoulitrový motor CRDI o výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 304 Nm. Oba motory pak disponují šestnácti ventily a jejich výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Dle informací bude v pozdější době dostupný i čtyřstupňový automat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Carens
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků