Nová Kia Carens, korejská konkurence pro evropské MPV

Oblíbený rodinný vůz automobilky Kia se dočkal nové generace. Jak to již s příchodem nových modelů bývá, je nyní Cerans větší, prostornější, praktičtější a také bezpečnější. Jaký je tedy korejský konkurent evropských MPV?
Nová Kia Carens, korejská konkurence pro evropské MPV

Kia vsadila u nové generace na větší rozměry, které mají zajistit posádce více místa. Důraz byl kladen také na zlepšení variability interiéru, a tak se zde objeví systém sklápění sedadel, který používá Opel Zafira.

Nový Carens se proti předchůdci pořádně zvětšil. Na délku o 55 mm na výsledných 4 548 mm na šířku o 70 mm na 1 818 mm a na výšku o 40 mm na 1 649 mm. Velkou změnou, která má zaručit daleko více místa pro posádku doznal rozvor. Ten se zvětšil z 2 560 mm na 2 700 mm. Právě zvětšení rozvoru umožnilo zasadit do interiéru plnohodnotnou třetí řadu sedadel a Carens tak pojme až sedm cestujících.

Také pod kapotou došlo na změny. Carens bude v počátku dostupný s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 104 kW (142 k) a točivým momentem 184 Nm. Naftu bude zastupovat dvoulitrový motor CRDI o výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 304 Nm. Oba motory pak disponují šestnácti ventily a jejich výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Dle informací bude v pozdější době dostupný i čtyřstupňový automat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Carens
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků