Nová Kia Carens, korejská konkurence pro evropské MPV

Oblíbený rodinný vůz automobilky Kia se dočkal nové generace. Jak to již s příchodem nových modelů bývá, je nyní Cerans větší, prostornější, praktičtější a také bezpečnější. Jaký je tedy korejský konkurent evropských MPV?
Nová Kia Carens, korejská konkurence pro evropské MPV

Kia vsadila u nové generace na větší rozměry, které mají zajistit posádce více místa. Důraz byl kladen také na zlepšení variability interiéru, a tak se zde objeví systém sklápění sedadel, který používá Opel Zafira.

Nový Carens se proti předchůdci pořádně zvětšil. Na délku o 55 mm na výsledných 4 548 mm na šířku o 70 mm na 1 818 mm a na výšku o 40 mm na 1 649 mm. Velkou změnou, která má zaručit daleko více místa pro posádku doznal rozvor. Ten se zvětšil z 2 560 mm na 2 700 mm. Právě zvětšení rozvoru umožnilo zasadit do interiéru plnohodnotnou třetí řadu sedadel a Carens tak pojme až sedm cestujících.

Také pod kapotou došlo na změny. Carens bude v počátku dostupný s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 104 kW (142 k) a točivým momentem 184 Nm. Naftu bude zastupovat dvoulitrový motor CRDI o výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 304 Nm. Oba motory pak disponují šestnácti ventily a jejich výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Dle informací bude v pozdější době dostupný i čtyřstupňový automat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Carens
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků