Nová Insignia zkouší šaty od OPC. Víme, proč může dostat šestiválec

Sportovní varianta OPC je u nedávno představeného Opelu Insignia Grand Sport potvrzenou záležitostí. Bude nejsilnější varianta vypadat tak, jak si ji představuje grafik X-Tomi? Šestiválec se do nové Insignie vejde, pohání totiž příbuzný Holden Commodore.
Nová Insignia zkouší šaty od OPC. Víme, proč může dostat šestiválec

Začerněná maska, tradiční obdelníkové doplňky a nižší světlá výška dodávají nové Insignii tu pravou sportovní vizáž. Mnohem více než vzhled sportovní varianty však diskusi vyvolává její pohon. 

Předchůdce využíval šestiválcovou jednotku o objemu 2.8 litru a výkonu 320 koňských sil. Vzhledem ke spekulacím, že se šest válců pod kapotu nové Insignie nevejde, mnozí v OPC očekávají posílený čtyřválcový dvoulitr.

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn  

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn  

Dobré zprávy ovšem přicházejí od protinožců. V Austrálii se nová Insignia začne prodávat pod tradičním jménem Holden Commodore. Největším agregátem tohoto modelu bude vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 230 kW (313 k) s točivým momentem a 370 Nm maximálního točivého momentu. 

Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Šestiválec se tedy do nové Insignie vejde. Aplikace motoru z předchozí generace, či dokonce australské jednotky, je tedy možná i v novém vydání. Nejsilnější Commodore má i pohon všech kol a devítistupňovou automatickou převodovku. Tato kombinace se pro dálničního sprintera s logy OPC také očekává. 

Jedinou překážkou, kvůli které by verze OPC nemohla dostat větší agregát, jsou evropské emisní normy. Do emisního součtu automobilky se totiž počítá každý podobný "výstřelek".

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků