Nová Insignia zkouší šaty od OPC. Víme, proč může dostat šestiválec

Sportovní varianta OPC je u nedávno představeného Opelu Insignia Grand Sport potvrzenou záležitostí. Bude nejsilnější varianta vypadat tak, jak si ji představuje grafik X-Tomi? Šestiválec se do nové Insignie vejde, pohání totiž příbuzný Holden Commodore.
Nová Insignia zkouší šaty od OPC. Víme, proč může dostat šestiválec

Začerněná maska, tradiční obdelníkové doplňky a nižší světlá výška dodávají nové Insignii tu pravou sportovní vizáž. Mnohem více než vzhled sportovní varianty však diskusi vyvolává její pohon. 

Předchůdce využíval šestiválcovou jednotku o objemu 2.8 litru a výkonu 320 koňských sil. Vzhledem ke spekulacím, že se šest válců pod kapotu nové Insignie nevejde, mnozí v OPC očekávají posílený čtyřválcový dvoulitr.

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn  

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn  

Dobré zprávy ovšem přicházejí od protinožců. V Austrálii se nová Insignia začne prodávat pod tradičním jménem Holden Commodore. Největším agregátem tohoto modelu bude vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 230 kW (313 k) s točivým momentem a 370 Nm maximálního točivého momentu. 

Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Šestiválec se tedy do nové Insignie vejde. Aplikace motoru z předchozí generace, či dokonce australské jednotky, je tedy možná i v novém vydání. Nejsilnější Commodore má i pohon všech kol a devítistupňovou automatickou převodovku. Tato kombinace se pro dálničního sprintera s logy OPC také očekává. 

Jedinou překážkou, kvůli které by verze OPC nemohla dostat větší agregát, jsou evropské emisní normy. Do emisního součtu automobilky se totiž počítá každý podobný "výstřelek".

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků