Nová Insignia zkouší šaty od OPC. Víme, proč může dostat šestiválec

Sportovní varianta OPC je u nedávno představeného Opelu Insignia Grand Sport potvrzenou záležitostí. Bude nejsilnější varianta vypadat tak, jak si ji představuje grafik X-Tomi? Šestiválec se do nové Insignie vejde, pohání totiž příbuzný Holden Commodore.
Nová Insignia zkouší šaty od OPC. Víme, proč může dostat šestiválec

Začerněná maska, tradiční obdelníkové doplňky a nižší světlá výška dodávají nové Insignii tu pravou sportovní vizáž. Mnohem více než vzhled sportovní varianty však diskusi vyvolává její pohon. 

Předchůdce využíval šestiválcovou jednotku o objemu 2.8 litru a výkonu 320 koňských sil. Vzhledem ke spekulacím, že se šest válců pod kapotu nové Insignie nevejde, mnozí v OPC očekávají posílený čtyřválcový dvoulitr.

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn  

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn  

Dobré zprávy ovšem přicházejí od protinožců. V Austrálii se nová Insignia začne prodávat pod tradičním jménem Holden Commodore. Největším agregátem tohoto modelu bude vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 230 kW (313 k) s točivým momentem a 370 Nm maximálního točivého momentu. 

Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Šestiválec se tedy do nové Insignie vejde. Aplikace motoru z předchozí generace, či dokonce australské jednotky, je tedy možná i v novém vydání. Nejsilnější Commodore má i pohon všech kol a devítistupňovou automatickou převodovku. Tato kombinace se pro dálničního sprintera s logy OPC také očekává. 

Jedinou překážkou, kvůli které by verze OPC nemohla dostat větší agregát, jsou evropské emisní normy. Do emisního součtu automobilky se totiž počítá každý podobný "výstřelek".

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků