Nová Insignia zkouší šaty od OPC. Víme, proč může dostat šestiválec

Sportovní varianta OPC je u nedávno představeného Opelu Insignia Grand Sport potvrzenou záležitostí. Bude nejsilnější varianta vypadat tak, jak si ji představuje grafik X-Tomi? Šestiválec se do nové Insignie vejde, pohání totiž příbuzný Holden Commodore.
Nová Insignia zkouší šaty od OPC. Víme, proč může dostat šestiválec

Začerněná maska, tradiční obdelníkové doplňky a nižší světlá výška dodávají nové Insignii tu pravou sportovní vizáž. Mnohem více než vzhled sportovní varianty však diskusi vyvolává její pohon. 

Předchůdce využíval šestiválcovou jednotku o objemu 2.8 litru a výkonu 320 koňských sil. Vzhledem ke spekulacím, že se šest válců pod kapotu nové Insignie nevejde, mnozí v OPC očekávají posílený čtyřválcový dvoulitr.

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn  

Nižší, delší a lehčí. Opel Insignia ve druhém vydání odtajněn  

Dobré zprávy ovšem přicházejí od protinožců. V Austrálii se nová Insignia začne prodávat pod tradičním jménem Holden Commodore. Největším agregátem tohoto modelu bude vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 230 kW (313 k) s točivým momentem a 370 Nm maximálního točivého momentu. 

Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Elektromobil Opel Ampera-e bude stejně rychlý jako modely OPC

Šestiválec se tedy do nové Insignie vejde. Aplikace motoru z předchozí generace, či dokonce australské jednotky, je tedy možná i v novém vydání. Nejsilnější Commodore má i pohon všech kol a devítistupňovou automatickou převodovku. Tato kombinace se pro dálničního sprintera s logy OPC také očekává. 

Jedinou překážkou, kvůli které by verze OPC nemohla dostat větší agregát, jsou evropské emisní normy. Do emisního součtu automobilky se totiž počítá každý podobný "výstřelek".

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků