Nová Impreza

Také druhá generace kompaktního vozu Impreza se dostává na trh jako pětidveřové sportovní kombi „Impreza kombi“ a jako čtyřdveřová limuzína „Impreza“. Kompletně nový design karosérie vypadá elegantněji a vyspěleji, než vozy první generace, která se objevila v roce 1993.
Nová Impreza
Také druhá generace kompaktního vozu Impreza se dostává na trh jako pětidveřové sportovní kombi „Impreza kombi“ a jako čtyřdveřová limuzína „Impreza“. Kompletně nový design karosérie vypadá elegantněji a vyspěleji, než vozy první generace, která se objevila v roce 1993. Nový vůz Impreza je dlouhý 4,405 m (dosud 4,350 m). Rozdíly mezi limuzínou a sportovním kombi jsou nově v ostatních rozměrech: limuzína je široká 1,730 m a vysoká 1,440 m, kdežto sportovní kombi je se svými 1,695 m do šířky a 1,485 m do výšky o trochu užší a vyšší. Limuzína má vpředu a vzadu o 20 milimetrů větší rozchod kol než sportovní kombi. Zavazadlový prostor vozu Impreza má objem 401 l, opěradla zadních sedadel jsou uprostřed vybavena loketní opěrkou a otvorem, takže při cestě za zimním sportem mají i lyže své teplé místo. Úložný prostor sportovního kombi Impreza je variabilní od 356 l do 1.266 1. Jak sedan, tak i sportovní kombi vyzařují nádech agresivity. Optická podoba nových vozů Impreza podtrhuje cíle, které do nich vkládají jejich autoři: na trhu má Impreza dále posílit image značky Subaru a modelové řady Impreza ve směru "sportovního charakteru". Nová je u Imprezy i karoserie. Její prstencovité uspořádání a pomocný přední rám zvyšují její odolnost při kolizích ze všech stran a při čelním nárazu je nově energie pohlcována dvoufázově.

Automobily se stálým pohonem všech kol v sobě ukrývají zabudovanou výhodu bezpečnosti: jejich hnací systém umožňuje nejlepší možnou trakci. A čím je lepší trakce, tím je stabilnější jízda a bezpečnější automobil. Ve smyslu filozofie bezpečnosti firmy Subaru - zabránit nehodě je lepší, než ji "pouze" přežít - má i nový vůz Impreza stálý pohon na všechna kola s centrálním diferenciálem a viskózní spojkou. Pětistupňová převodovka sériově převádí sílu motoru na všechna čtyři kola. Původní podvozek s nezávislým zavěšením všech čtyř kol, vpředu na vzpěrách McPherson s vinutými pružinami, vzadu na dvojitých příčných ramenech s vinutými pružinami, byl ještě dále zdokonalen. Modely 2.0 GX mají tzv. „hillholder“, technickou zvláštnost, která existuje jen u vozů Subaru. Toto unikátní zařízení zabraňuje nechtěnému popojetí zpět při rozjíždění do kopce.

I nová generace vozů Impreza umožňuje táhaní bržděných přívěsů vysoké hmotnosti: u sportovního kombi Impreza s převodovkou 1.6 1 je povoleno 1.500 kg do 12% stoupání, u sportovního kombi s převodovkou 2.0 l pak 1.600 kg, 2.0 1 sedan a obě verze WRX smějí táhnout po 1.200 kg.

Princip "plochého motoru s písty proti sobě" podstatnou měrou přispívá k vynikající vyváženosti a výkonu vozů Subaru s pohonem na všechna kola, protože celá pohonná jednotka od motoru přes převodovku, kardanový hnací hřídel až po diferenciál zadní nápravy probíhá v jedné přímce - horizontálně a symetricky. Společnost SUBARU Česká republika u vozů Impreza druhé generace nabízí tři motory, které byly v detailech přepracovány. Základní 1,6-litrový motor má výkon 70 kW/95 HP při 5.200 ot/min. 2,0-litrový motor vyvine 92 kW/125 ks při 5.600 ot/min . Špičkový přeplňovaný 2,0-litrový motor má výkon 160 kW/218 HP při 5.600 ot/min. Jak u 1,6-litrového, tak u 2,0-litrových motorů byly přepracovány nasávací a výfukové systémy a byly optimalizovány podle požadavků přísné normy Euro 3, týkající se výfukových plynů. Alternativně k ruční pětistupňové převodovce vozu Impreza 2,0 GX je k dispozici také čtyřstupňová automatická verze.

Obě verze karoserie se citelně zvětšily a totéž platí i pro vnitřní prostor. Vůz Impreza i Impreza kombi mají ve srovnání s předcházejícím modelem zřetelně více vnitřního prostoru. Výhodu pocítí především cestující na zadních sedadlech, které potěší o 71 milimetrů více místa na nohy. Nově konstruované sedadlo řidiče lze plynulým seřizovacím mechanismem variabilně posouvat o 50 mm na výšku. Zůstala dobrá přehlednost jednotlivých nástrojů na přístrojové desce s novým designem. Řízení s posilovačem reaguje nyní klidněji a umožňuje řidiči ještě lepší kontakt s vozovkou. Sériové vybavení je u všech vozů Impreza na vysoké úrovni. Všechny nové automobily Subaru Impreza mají ABS-systém, napínač bezpečnostních pásů a omezovač síly bezpečnostních pásů, bezpečnostní nafukovací vak pro řidiče a spolujezdce a postranní vzduchové polštáře (u 20-litrové verze a WRX), tříbodový bezpečnostní pás pro prostřední zadní sedadlo, tři opěrky hlavy (kombi) a ukotvení dětské sedačky ISOFIX.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků