Nová Impreza

Také druhá generace kompaktního vozu Impreza se dostává na trh jako pětidveřové sportovní kombi „Impreza kombi“ a jako čtyřdveřová limuzína „Impreza“. Kompletně nový design karosérie vypadá elegantněji a vyspěleji, než vozy první generace, která se objevila v roce 1993.
Nová Impreza
Také druhá generace kompaktního vozu Impreza se dostává na trh jako pětidveřové sportovní kombi „Impreza kombi“ a jako čtyřdveřová limuzína „Impreza“. Kompletně nový design karosérie vypadá elegantněji a vyspěleji, než vozy první generace, která se objevila v roce 1993. Nový vůz Impreza je dlouhý 4,405 m (dosud 4,350 m). Rozdíly mezi limuzínou a sportovním kombi jsou nově v ostatních rozměrech: limuzína je široká 1,730 m a vysoká 1,440 m, kdežto sportovní kombi je se svými 1,695 m do šířky a 1,485 m do výšky o trochu užší a vyšší. Limuzína má vpředu a vzadu o 20 milimetrů větší rozchod kol než sportovní kombi. Zavazadlový prostor vozu Impreza má objem 401 l, opěradla zadních sedadel jsou uprostřed vybavena loketní opěrkou a otvorem, takže při cestě za zimním sportem mají i lyže své teplé místo. Úložný prostor sportovního kombi Impreza je variabilní od 356 l do 1.266 1. Jak sedan, tak i sportovní kombi vyzařují nádech agresivity. Optická podoba nových vozů Impreza podtrhuje cíle, které do nich vkládají jejich autoři: na trhu má Impreza dále posílit image značky Subaru a modelové řady Impreza ve směru "sportovního charakteru". Nová je u Imprezy i karoserie. Její prstencovité uspořádání a pomocný přední rám zvyšují její odolnost při kolizích ze všech stran a při čelním nárazu je nově energie pohlcována dvoufázově.

Automobily se stálým pohonem všech kol v sobě ukrývají zabudovanou výhodu bezpečnosti: jejich hnací systém umožňuje nejlepší možnou trakci. A čím je lepší trakce, tím je stabilnější jízda a bezpečnější automobil. Ve smyslu filozofie bezpečnosti firmy Subaru - zabránit nehodě je lepší, než ji "pouze" přežít - má i nový vůz Impreza stálý pohon na všechna kola s centrálním diferenciálem a viskózní spojkou. Pětistupňová převodovka sériově převádí sílu motoru na všechna čtyři kola. Původní podvozek s nezávislým zavěšením všech čtyř kol, vpředu na vzpěrách McPherson s vinutými pružinami, vzadu na dvojitých příčných ramenech s vinutými pružinami, byl ještě dále zdokonalen. Modely 2.0 GX mají tzv. „hillholder“, technickou zvláštnost, která existuje jen u vozů Subaru. Toto unikátní zařízení zabraňuje nechtěnému popojetí zpět při rozjíždění do kopce.

I nová generace vozů Impreza umožňuje táhaní bržděných přívěsů vysoké hmotnosti: u sportovního kombi Impreza s převodovkou 1.6 1 je povoleno 1.500 kg do 12% stoupání, u sportovního kombi s převodovkou 2.0 l pak 1.600 kg, 2.0 1 sedan a obě verze WRX smějí táhnout po 1.200 kg.

Princip "plochého motoru s písty proti sobě" podstatnou měrou přispívá k vynikající vyváženosti a výkonu vozů Subaru s pohonem na všechna kola, protože celá pohonná jednotka od motoru přes převodovku, kardanový hnací hřídel až po diferenciál zadní nápravy probíhá v jedné přímce - horizontálně a symetricky. Společnost SUBARU Česká republika u vozů Impreza druhé generace nabízí tři motory, které byly v detailech přepracovány. Základní 1,6-litrový motor má výkon 70 kW/95 HP při 5.200 ot/min. 2,0-litrový motor vyvine 92 kW/125 ks při 5.600 ot/min . Špičkový přeplňovaný 2,0-litrový motor má výkon 160 kW/218 HP při 5.600 ot/min. Jak u 1,6-litrového, tak u 2,0-litrových motorů byly přepracovány nasávací a výfukové systémy a byly optimalizovány podle požadavků přísné normy Euro 3, týkající se výfukových plynů. Alternativně k ruční pětistupňové převodovce vozu Impreza 2,0 GX je k dispozici také čtyřstupňová automatická verze.

Obě verze karoserie se citelně zvětšily a totéž platí i pro vnitřní prostor. Vůz Impreza i Impreza kombi mají ve srovnání s předcházejícím modelem zřetelně více vnitřního prostoru. Výhodu pocítí především cestující na zadních sedadlech, které potěší o 71 milimetrů více místa na nohy. Nově konstruované sedadlo řidiče lze plynulým seřizovacím mechanismem variabilně posouvat o 50 mm na výšku. Zůstala dobrá přehlednost jednotlivých nástrojů na přístrojové desce s novým designem. Řízení s posilovačem reaguje nyní klidněji a umožňuje řidiči ještě lepší kontakt s vozovkou. Sériové vybavení je u všech vozů Impreza na vysoké úrovni. Všechny nové automobily Subaru Impreza mají ABS-systém, napínač bezpečnostních pásů a omezovač síly bezpečnostních pásů, bezpečnostní nafukovací vak pro řidiče a spolujezdce a postranní vzduchové polštáře (u 20-litrové verze a WRX), tříbodový bezpečnostní pás pro prostřední zadní sedadlo, tři opěrky hlavy (kombi) a ukotvení dětské sedačky ISOFIX.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků