Nová Impreza WRX STI konečně oficiálně

Nejprve spekulace, pak oficiální snímky a až nyní definitivní informace. Nové STI má být lepší než kdykoli předtím.

Novou Imprezu si zde nebudeme znovu představovat, protože jsme tak již učinili v našem předchozím článku. Musíme si ovšem něco důležitého říct o nejsilnější verzi, která překonává své předchůdce ve více ohledech. Pojďme na to pěkně po pořádku.

Každého jistě hned zajímá, jak je na tom s výkonem. Dvoulitrový čtyřválec turbo disponuje perfektním výkonem 227 kW/308 k při 6400 ot./min., točivý moment pak dosahuje hodnoty 422 Nm při 4400 otáčkách. Podle slov automobilky se při jeho vývoji dbalo na co nejmenší neduhy přeplňování, jakými jsou turboefekt nebo vadnutí ve vysokých otáčkách. Těžko říci, do jaké míry lze brát toto prohlášení vážně, dvoulitr s tři sta koňmi jistě nebude ztělesněním linearity. Nicméně výkon určitě nebude mít problém s nemalou pohotovostní hmotností, která činí již 1480 kg.

Oproti minulé generaci se například změnil i rozchod kol – vpředu o 40 mm, vzadu pak o 45 mm. Významným krokem je také zmenšení předního i zadního převisu a uložení motoru o celých 22 mm níž, co bude v součtu významnou mírou přispívat k ještě lepším jízdním vlastnostem.

Nová je také šestistupňová manuální převodovka, která disponuje krátkými drahami řazení a potřebnou přesností. Obě poháněné nápravy disponují diferenciálem s omezenou svorností, středový diferenciál pak navíc systémem DCCD (Driver’s Control Center Differential), který umožňuje podle přání řidiče posílat více výkonu na přední nebo zadní nápravu podle aktuálních podmínek, resp. požadavků. Propracování se dočkal také systém jízdní stability VDC s třemi módy (normal, traction a off).

Jako u minulé generace, Subaru vsadilo u brzdného systému na firmu Brembo. Výkonná soustava bude spolupracovat se systémem DCCD a nezávisle brzdit jednotlivá kola podle aktuálních podmínek a jízdní situace. Standardně obouvá Impreza osmnáctipalcová kola s pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 245/40 R18.

Vnější rozměry vozu činí 4415 mm na délku, 1795 mm na šířku a na výšku pak STI měří 1475 mm. Rozvor náprav dosahuje dobré hodnoty 2625 mm. Palivová nádrž ovšem mohla být trochu větší, s objemem pouze 60 litrů budou majitelé u pump velmi častými zákazníky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků