Nová Impreza WRX STI konečně oficiálně

Nejprve spekulace, pak oficiální snímky a až nyní definitivní informace. Nové STI má být lepší než kdykoli předtím.

Novou Imprezu si zde nebudeme znovu představovat, protože jsme tak již učinili v našem předchozím článku. Musíme si ovšem něco důležitého říct o nejsilnější verzi, která překonává své předchůdce ve více ohledech. Pojďme na to pěkně po pořádku.

Každého jistě hned zajímá, jak je na tom s výkonem. Dvoulitrový čtyřválec turbo disponuje perfektním výkonem 227 kW/308 k při 6400 ot./min., točivý moment pak dosahuje hodnoty 422 Nm při 4400 otáčkách. Podle slov automobilky se při jeho vývoji dbalo na co nejmenší neduhy přeplňování, jakými jsou turboefekt nebo vadnutí ve vysokých otáčkách. Těžko říci, do jaké míry lze brát toto prohlášení vážně, dvoulitr s tři sta koňmi jistě nebude ztělesněním linearity. Nicméně výkon určitě nebude mít problém s nemalou pohotovostní hmotností, která činí již 1480 kg.

Oproti minulé generaci se například změnil i rozchod kol – vpředu o 40 mm, vzadu pak o 45 mm. Významným krokem je také zmenšení předního i zadního převisu a uložení motoru o celých 22 mm níž, co bude v součtu významnou mírou přispívat k ještě lepším jízdním vlastnostem.

Nová je také šestistupňová manuální převodovka, která disponuje krátkými drahami řazení a potřebnou přesností. Obě poháněné nápravy disponují diferenciálem s omezenou svorností, středový diferenciál pak navíc systémem DCCD (Driver’s Control Center Differential), který umožňuje podle přání řidiče posílat více výkonu na přední nebo zadní nápravu podle aktuálních podmínek, resp. požadavků. Propracování se dočkal také systém jízdní stability VDC s třemi módy (normal, traction a off).

Jako u minulé generace, Subaru vsadilo u brzdného systému na firmu Brembo. Výkonná soustava bude spolupracovat se systémem DCCD a nezávisle brzdit jednotlivá kola podle aktuálních podmínek a jízdní situace. Standardně obouvá Impreza osmnáctipalcová kola s pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 245/40 R18.

Vnější rozměry vozu činí 4415 mm na délku, 1795 mm na šířku a na výšku pak STI měří 1475 mm. Rozvor náprav dosahuje dobré hodnoty 2625 mm. Palivová nádrž ovšem mohla být trochu větší, s objemem pouze 60 litrů budou majitelé u pump velmi častými zákazníky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků