Nová i20 ztrácí na hodnotě méně, než konkurenti

Za tři roky bude mít nový Hyundai i20 vyšší zůstatkovou hodnotu, než jeho konkurenti. K těmto závěrům dospěly renomované instituce hned v pěti zemích Evropy. Nová generace i20 je navíc o 7 % lepší než její předchůdce.
Nová i20 ztrácí na hodnotě méně, než konkurenti

Výsledky nezávislých studií provedených v pěti evropských zemích renomovanými společnostmi Eurotax (Rakousko a Španělsko), L’Argus (Francie), Quattroruote (Itálie) a DAT (Německo) předpokládají, že nová Hyundai i20 si zachová vyšší zůstatkovou hodnotu než ostatní vozy z daného segmentu. „Odborníci ocenili kvalitu nové generace i20 tím, že jí předpovídají velmi dobrou zůstatkovou hodnotu,“ komentoval výsledek průzkumů Adrian Porter, ředitel Hyundai Motor Europe pro Fleet a Remarketing. „Myslím, že prostornost, design a celkové náklady spojené s vlastnictvím jsou pro soukromé i firemní zákazníky velmi přesvědčivé. Navíc naše pětiletá neomezená záruka dělá z nové i20 opravdu skvělou nabídku.“

Dobrou investicí se nová i20 jeví například v Rakousku, kde dosáhla vyšších hodnot než její přímí konkurenti. Podle Eurotaxu si benzínová verze s motorem 1,25 litru po třech letech a 45 000 ujetých kilometrech udrží 49 % své hodnoty. Další vozy ze segmentu dosáhly nižších hodnot – Renault Clio (43 %), Peugeot 208 (41 %), Citroën C3 (40 %) i Opel Corsa (39 %).

Podobně ji hodnotí Eurotax také ve Španělsku – za i20 s 45 % zůstatkové hodnoty zůstaly modely Ford Fiesta (43 %), Seat Ibiza (40 %) a Opel Corsa (36 %). V Itálii, kde průzkum uskutečnil přední automobilový časopis Quattroruote, předstihla nová i20 své konkurenty se 40 % zůstatkové hodnoty. Za sebou nechala třeba Volkswagen Polo (39 %), Peugeot 208 (37 %), Toyotu Yaris (35 %) a Citroën C3 (32 %).

Silné postavení modelu Hyundai i20 potvrzují údaje z Francie, kde experti z časopisu L’Argus očekávají zůstatkovou hodnotu vozu na úrovni 46 %. Lepšího výsledku v B-segmentu dosáhl jen domácí Renault Clio (47 %). V Německu si korejská novinka podle společnosti DAT podrží 49 % své hodnoty, což je více, než odborníci očekávají u Opelu Corsa (47 %), Fordu Fiesta (45 %) a Fiatu Punto (43 %).

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků