Nová i20 ztrácí na hodnotě méně, než konkurenti

Za tři roky bude mít nový Hyundai i20 vyšší zůstatkovou hodnotu, než jeho konkurenti. K těmto závěrům dospěly renomované instituce hned v pěti zemích Evropy. Nová generace i20 je navíc o 7 % lepší než její předchůdce.
Nová i20 ztrácí na hodnotě méně, než konkurenti

Výsledky nezávislých studií provedených v pěti evropských zemích renomovanými společnostmi Eurotax (Rakousko a Španělsko), L’Argus (Francie), Quattroruote (Itálie) a DAT (Německo) předpokládají, že nová Hyundai i20 si zachová vyšší zůstatkovou hodnotu než ostatní vozy z daného segmentu. „Odborníci ocenili kvalitu nové generace i20 tím, že jí předpovídají velmi dobrou zůstatkovou hodnotu,“ komentoval výsledek průzkumů Adrian Porter, ředitel Hyundai Motor Europe pro Fleet a Remarketing. „Myslím, že prostornost, design a celkové náklady spojené s vlastnictvím jsou pro soukromé i firemní zákazníky velmi přesvědčivé. Navíc naše pětiletá neomezená záruka dělá z nové i20 opravdu skvělou nabídku.“

Dobrou investicí se nová i20 jeví například v Rakousku, kde dosáhla vyšších hodnot než její přímí konkurenti. Podle Eurotaxu si benzínová verze s motorem 1,25 litru po třech letech a 45 000 ujetých kilometrech udrží 49 % své hodnoty. Další vozy ze segmentu dosáhly nižších hodnot – Renault Clio (43 %), Peugeot 208 (41 %), Citroën C3 (40 %) i Opel Corsa (39 %).

Podobně ji hodnotí Eurotax také ve Španělsku – za i20 s 45 % zůstatkové hodnoty zůstaly modely Ford Fiesta (43 %), Seat Ibiza (40 %) a Opel Corsa (36 %). V Itálii, kde průzkum uskutečnil přední automobilový časopis Quattroruote, předstihla nová i20 své konkurenty se 40 % zůstatkové hodnoty. Za sebou nechala třeba Volkswagen Polo (39 %), Peugeot 208 (37 %), Toyotu Yaris (35 %) a Citroën C3 (32 %).

Silné postavení modelu Hyundai i20 potvrzují údaje z Francie, kde experti z časopisu L’Argus očekávají zůstatkovou hodnotu vozu na úrovni 46 %. Lepšího výsledku v B-segmentu dosáhl jen domácí Renault Clio (47 %). V Německu si korejská novinka podle společnosti DAT podrží 49 % své hodnoty, což je více, než odborníci očekávají u Opelu Corsa (47 %), Fordu Fiesta (45 %) a Fiatu Punto (43 %).

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků