Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Honda by ráda fanouškům značky dala nástupce roadsteru S2000 hned. Jenže zatím ho nemá na čem vyrábět.
Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Že by období těžké krize definitivně pominulo? Honda totiž v minulém desetiletí postupně umrtvila všechny projekty zajímavých řidičských aut. Zejména absenci modelu S2000, nebo jeho nástupce, nesli fanoušci značky těžce. Blýská se ale na lepší časy, neboť Honda postupně vytahuje „méně výdělečné“ projekty za šuplíku.

Po velkých porodních bolestech se podařilo oživit supersport Honda NSX. Honda Civic Type-R už je také venku. A v domácím Japonsku se dokonce začal prodávat malý roadster Honda S660 jako přípomínka klasických malých japonských sporťáků.

Koncept Honda Project 2&4 je naprosto boží. Tohle musíte vyrábět!

Koncept Honda Project 2&4 je naprosto boží. Tohle musíte vyrábět!

Jenže fanoušci se ptají po jedné věci, a tou je nástupce roadsteru Honda S2000. Takový model by přesně zapadal do oživlé kategorie kompaktních sportovních zadokolek. Ty zažily díky Toyotě GT86 renesanci, vrátil se i Fiat 124 (vyráběný spolu s Mazdou MX-5). Bude rovněž nástupce Nissanu 370Z.

Ačkoli představitelé automobilky nástupce roadsteru S2000 chtějí a vědí, že by se prodával, problémem je jedna poměrně zásadní věc — platforma. Honda jednoduše nemá nic, na čem by auto postavila. A i když dostal nový Civic desáté generace modulární platformu, je to předokolka a její úprava na zadní pohon by byla velmi náročná (a tedy i drahá).

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Jak píše britský Autocar, Honda na projektu pracuje a zjišťuje požadavky a přání trhu. Dokonce se už mluví i o tom, jaké motory budou nástupce S2000 pohánět (čtyřválce 1.5 Turbo a atmosférický dvoulitr). Jenže pořád chybí platforma a vyvíjet úplně novou pro samostatný, a nutno říci že trochu okrajový model, by bylo velice drahé. Tím by byla ohrožena konkurenceschopnost.

Vypadá to, že Honda nejdříve musí najít partnera, který by s ní dokázal vyrábět sportovní zadokolku na společném základu. Podobně jako Mazda vyrábí spolu s Fiatem podobné roadstery, vznikne i společný sporťák Toyoty a BMW. Jenže s kým se spojí Honda? Nabízí se partnerství s McLarenem, ale spolupráce obou značek se točí výhradně okolo projektu Formule 1. Navíc cenově dostupný a jednoduchý roadster s konvenční technikou příliš nezapadá do politiky automobilky McLaren.

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 220 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 23 635 km
Cena: 300 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 568 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CRV 1,6
Rok výroby: 2016
Stav: 13 870 km
Cena: 550 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 530 km
Cena: 274 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 57 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků