Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Honda by ráda fanouškům značky dala nástupce roadsteru S2000 hned. Jenže zatím ho nemá na čem vyrábět.
Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Že by období těžké krize definitivně pominulo? Honda totiž v minulém desetiletí postupně umrtvila všechny projekty zajímavých řidičských aut. Zejména absenci modelu S2000, nebo jeho nástupce, nesli fanoušci značky těžce. Blýská se ale na lepší časy, neboť Honda postupně vytahuje „méně výdělečné“ projekty za šuplíku.

Po velkých porodních bolestech se podařilo oživit supersport Honda NSX. Honda Civic Type-R už je také venku. A v domácím Japonsku se dokonce začal prodávat malý roadster Honda S660 jako přípomínka klasických malých japonských sporťáků.

Koncept Honda Project 2&4 je naprosto boží. Tohle musíte vyrábět!

Koncept Honda Project 2&4 je naprosto boží. Tohle musíte vyrábět!

Jenže fanoušci se ptají po jedné věci, a tou je nástupce roadsteru Honda S2000. Takový model by přesně zapadal do oživlé kategorie kompaktních sportovních zadokolek. Ty zažily díky Toyotě GT86 renesanci, vrátil se i Fiat 124 (vyráběný spolu s Mazdou MX-5). Bude rovněž nástupce Nissanu 370Z.

Ačkoli představitelé automobilky nástupce roadsteru S2000 chtějí a vědí, že by se prodával, problémem je jedna poměrně zásadní věc — platforma. Honda jednoduše nemá nic, na čem by auto postavila. A i když dostal nový Civic desáté generace modulární platformu, je to předokolka a její úprava na zadní pohon by byla velmi náročná (a tedy i drahá).

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Jak píše britský Autocar, Honda na projektu pracuje a zjišťuje požadavky a přání trhu. Dokonce se už mluví i o tom, jaké motory budou nástupce S2000 pohánět (čtyřválce 1.5 Turbo a atmosférický dvoulitr). Jenže pořád chybí platforma a vyvíjet úplně novou pro samostatný, a nutno říci že trochu okrajový model, by bylo velice drahé. Tím by byla ohrožena konkurenceschopnost.

Vypadá to, že Honda nejdříve musí najít partnera, který by s ní dokázal vyrábět sportovní zadokolku na společném základu. Podobně jako Mazda vyrábí spolu s Fiatem podobné roadstery, vznikne i společný sporťák Toyoty a BMW. Jenže s kým se spojí Honda? Nabízí se partnerství s McLarenem, ale spolupráce obou značek se točí výhradně okolo projektu Formule 1. Navíc cenově dostupný a jednoduchý roadster s konvenční technikou příliš nezapadá do politiky automobilky McLaren.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků