Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Honda by ráda fanouškům značky dala nástupce roadsteru S2000 hned. Jenže zatím ho nemá na čem vyrábět.
Nová Honda S2000 je v plánu. Problémem je ale chybějící platforma

Že by období těžké krize definitivně pominulo? Honda totiž v minulém desetiletí postupně umrtvila všechny projekty zajímavých řidičských aut. Zejména absenci modelu S2000, nebo jeho nástupce, nesli fanoušci značky těžce. Blýská se ale na lepší časy, neboť Honda postupně vytahuje „méně výdělečné“ projekty za šuplíku.

Po velkých porodních bolestech se podařilo oživit supersport Honda NSX. Honda Civic Type-R už je také venku. A v domácím Japonsku se dokonce začal prodávat malý roadster Honda S660 jako přípomínka klasických malých japonských sporťáků.

Koncept Honda Project 2&4 je naprosto boží. Tohle musíte vyrábět!

Koncept Honda Project 2&4 je naprosto boží. Tohle musíte vyrábět!

Jenže fanoušci se ptají po jedné věci, a tou je nástupce roadsteru Honda S2000. Takový model by přesně zapadal do oživlé kategorie kompaktních sportovních zadokolek. Ty zažily díky Toyotě GT86 renesanci, vrátil se i Fiat 124 (vyráběný spolu s Mazdou MX-5). Bude rovněž nástupce Nissanu 370Z.

Ačkoli představitelé automobilky nástupce roadsteru S2000 chtějí a vědí, že by se prodával, problémem je jedna poměrně zásadní věc — platforma. Honda jednoduše nemá nic, na čem by auto postavila. A i když dostal nový Civic desáté generace modulární platformu, je to předokolka a její úprava na zadní pohon by byla velmi náročná (a tedy i drahá).

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Máte čtvrt milionu na sportovní auto? Těchto pět je nejlepších

Jak píše britský Autocar, Honda na projektu pracuje a zjišťuje požadavky a přání trhu. Dokonce se už mluví i o tom, jaké motory budou nástupce S2000 pohánět (čtyřválce 1.5 Turbo a atmosférický dvoulitr). Jenže pořád chybí platforma a vyvíjet úplně novou pro samostatný, a nutno říci že trochu okrajový model, by bylo velice drahé. Tím by byla ohrožena konkurenceschopnost.

Vypadá to, že Honda nejdříve musí najít partnera, který by s ní dokázal vyrábět sportovní zadokolku na společném základu. Podobně jako Mazda vyrábí spolu s Fiatem podobné roadstery, vznikne i společný sporťák Toyoty a BMW. Jenže s kým se spojí Honda? Nabízí se partnerství s McLarenem, ale spolupráce obou značek se točí výhradně okolo projektu Formule 1. Navíc cenově dostupný a jednoduchý roadster s konvenční technikou příliš nezapadá do politiky automobilky McLaren.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků